Gjest Ruccola Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Heisann! Jeg driver å lurer på om en volumpermanent hadde vert noe for meg Ei jeg kjenner er frisør, men har ikke praktisert det på mange år (Tror hun bare såvidt passerte læretiden...) Hun sier en sånn permanent blir lagt opp på hårruller istedenfor spoler. Hadde ikke hørt dette før, men kunne da høres logisk ut så krøllene blir større. Litt info: *Jeg har hår ned til bh-stroppen med en gradering på ca 10-15 cm. *Håret mitt tar lett krøll, krøller jeg det med rettetangen har jeg fall til jeg dusjer....går det 3 dager er krøllene der enda *Jeg har farvet brunt hår. Ikke farvet det på noen mnd nå, men alikevel er det jo farve i omtrent hele håret (Hjemmefarving) *har tatt hjemmeperm to ganger når jeg var ung. (mamma som tok) Det ble veldig bra. og når jeg dusjet kunne jeg bare gre håret så hadde jeg mitt normale hår uten krøller, og om jeg puffet det opp med skum hadde jeg masse krøller Så veldig greit altså! (Men nå har mamma bare små spoler og jeg vil ikke ha KRØLLER bare bølger og fall ) *fødte for 6 mnd siden, fortsatt litt håravfall, men er begynt å roe seg. tenker uansett å vente til det gir seg Hva er din mening om hvordan håret mitt vil reagere? Noen mener jo det ikke holder i langt hår, men siden mitt tar så lett krøll tror jeg kanskje at jeg vil få store fallkrøller? Gjør meg ikke noe om jeg må klippe noen cm på grunn av evt tørre tupper etter permanenten. Håper på masse svar, helst fra frisører, men også fra noen som evt har gjort dette selv Finner ikke så mye info om volumpermanent på nett nemlig
Gjest Ruccola Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 altså vet ikke hvor godt det kom frem siden innlegget ble langt, men jeg lurer altså på hva dere tror en sånn permanent vil gjøre med håret mitt. vil krøllene kunne holde? Får man kun bølgekrøller? blir håret veldig tørt sidan det er farget...?
Gjest Ruccola Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 [quote name=frisørmester ' timestamp='1328288003' post='10417783] kjør på! 1
Ramona Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 jeg har en venninne som farget håret mokkabrunt, for så å ta permanent (med små spoler). Hun fikk masse krøller, men fargen ble betraktelig lysere og blassere. Ikke så rart iom at det er sterke kjemikalier i en perm. Noe å tenke på. kjenner ei annen jente som tok volumperm i hele håret unntatt heeelt på toppen av hodet. Det ble kjempefint på henne. Hun fikk naturlige, "surferbabe"-bølger, uten å få krøller på toppen av hodet, og holdt ganske lenge. ellers må du regne med at håret blir slitt og må klippes kortere enn du har nå. lykke til!
Gjest Ruccola Skrevet 3. februar 2012 #6 Skrevet 3. februar 2012 jeg har en venninne som farget håret mokkabrunt, for så å ta permanent (med små spoler). Hun fikk masse krøller, men fargen ble betraktelig lysere og blassere. Ikke så rart iom at det er sterke kjemikalier i en perm. Noe å tenke på. kjenner ei annen jente som tok volumperm i hele håret unntatt heeelt på toppen av hodet. Det ble kjempefint på henne. Hun fikk naturlige, "surferbabe"-bølger, uten å få krøller på toppen av hodet, og holdt ganske lenge. ellers må du regne med at håret blir slitt og må klippes kortere enn du har nå. lykke til! Takk for svar! Det at fargen forandrer seg gjør meg ingenting Jeg har hatt alt fra lyse striper til lilla og røde striper, så det er helt greit Og å klippe 2-3 cm er ikke noe problem...vet du om det kan bli mye mer....? (Jeg stusser det jevnlig så det er ikke slitt. ) På toppen av hodet vil jeg tro det legger seg litt uansett siden jeg har langt hår, og jeg vil gjerne ha litt ekstra volum oppå der også 1
Ramona Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Takk for svar! Det at fargen forandrer seg gjør meg ingenting Jeg har hatt alt fra lyse striper til lilla og røde striper, så det er helt greit Og å klippe 2-3 cm er ikke noe problem...vet du om det kan bli mye mer....? (Jeg stusser det jevnlig så det er ikke slitt. ) På toppen av hodet vil jeg tro det legger seg litt uansett siden jeg har langt hår, og jeg vil gjerne ha litt ekstra volum oppå der også det spørs hvor slitt det blir, da... men om du tar 2-3cm jevnlig, så burde det være greit. Men du vet frisører, de liker ikke at man sparer, så de anbefaler ALLTID at man tar minst 5cm jeg mente det aller øverste laget med hår på toppen, hvis man deler det opp veldig nøye. men det er sikkert en smakssak. jeg har selv naturlig tjukt og bølgete hår, og liker ikke at det blir bølgete/krøllete hel på toppen. Så hvis jeg har dårlig tid, så retter jeg ut kun denne delen. Men har man mykt og tynt hår, så er det noe annet...
Lisa-Marie Skrevet 3. februar 2012 #8 Skrevet 3. februar 2012 Jeg skal til frisøren og ta permanent om to uker. Håret mitt rekker litt under bhfestene. Jeg vil ha full krøll da, store krøller. Jeg har mye hår men det er slike tynne silkestrå. Håper på vellykket resultat. Tenker prislappen havner på rundt 2000kr. Lykke til med din permanent ;-)
Gjest Ruccola Skrevet 3. februar 2012 #9 Skrevet 3. februar 2012 (endret) Jeg har også ganske tynne myke hårstrå. Det er mange av dem, men det viser liksom ikke siden de er så tynne. Så eneste gangene jeg føler meg vel er når jeg har krøllet håret med rettetangen og fått skikkelig volum. Har jo mistet sikert halve håret nå etter fødsel også, så hadde vert supert å fått litt "mer" hår ja Endret 3. februar 2012 av Ruccola
frisørmester :) Skrevet 3. februar 2012 #10 Skrevet 3. februar 2012 DET var jo betryggende...... Hva med å komme med en forklaring, beskrivelse eller noe...? Hvorfor mener du jeg skal kjøre på? Du kan helt sikkert ta en volum permanent. Gå til frisøren din og få en konsultasjon. Hvordan håret ditt blir er umulig og si når jeg ikke ser håret ditt!
Zesaria Skrevet 4. februar 2012 #11 Skrevet 4. februar 2012 Kremt.. Det er vel ca. 10 år siden jeg ga opp å gjøre noe med håret mitt. Det var siste gangen jeg var å tok permanent for å få volum. Jeg har mareritt enda! Ujevne små brusekrøller som gikk ut og etterlot håret slitt. Halve håret fikk ikke så mye som en krøll engang, men forble like stritt! Jeg blir så glad om det nå har kommet noe "nytt", volumpermanent eller lignende. Jeg har også mye hår, men veldig tynne strå. Håret ligger flatt og stritt, uansett. Tar krøller dårlig. Finnes det virkelig håp? TS: sorry at jeg kupper tråden din
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #12 Skrevet 4. februar 2012 Kremt.. Det er vel ca. 10 år siden jeg ga opp å gjøre noe med håret mitt. Det var siste gangen jeg var å tok permanent for å få volum. Jeg har mareritt enda! Ujevne små brusekrøller som gikk ut og etterlot håret slitt. Halve håret fikk ikke så mye som en krøll engang, men forble like stritt! Jeg blir så glad om det nå har kommet noe "nytt", volumpermanent eller lignende. Jeg har også mye hår, men veldig tynne strå. Håret ligger flatt og stritt, uansett. Tar krøller dårlig. Finnes det virkelig håp? TS: sorry at jeg kupper tråden din Går helt fint Jeg derimot har hår som tar utrolig lett krøll, har bare aldri krøllet det hos frisør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå