Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Firmaet jeg jobber i sliter med økonomien for tiden. De prøver å finne løsninger så fort som mulig. Vi ble spurt om det var greit vi fikk halvdelen av lønnen før sist helg også skulle vi da den andre halvdelen mandag eller tirsdag denne uken. Jeg sjekket kontoen min i dag og har ikke fått siste halvdelen enda. De har ikke sagt noenting om det en gang...

Noen som vet hvor lenge det kan gå før de må betale? Noen lover på dette? Det er ikke krise i forhold til penger enda og vil jo derfor ikke mase, bare lurer på hva som skulle skje om de ikke betaler i begynnelsen av neste uke som de nå har lovet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis firmaet sliter for tiden og vil endre lønnen deres har du rett på endringsoppsigelse

Hvis ikke de betaler ut lønninger kan de kreves konkurs og dere får lønn gjennom nav lønnsgaranti. men det tar flere måneder.

hvis jeg var deg ville jeg straks se meg om etter annen jobb og prøve å få ut alt av inneværende penger fortest mulig, :sjenert:

Skrevet

Pass på at dere får disse tingene skriftlig og dokumentasjon på hva dere har tilgode i lønn ved halv utbetaling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...