Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg gjorde det nylig slutt med typen min (3 år) og i den forbindelse sluttet jeg på p-piller (Yasminelle). Dette er nå ca to måneder siden. Etter dette har huden min begynt å bli ganske ille. Jeg har mange små kviser på brystet, og har hatt et par utbrudd i ansiktet. Jeg var ikke veldig plaget før jeg begynte med p-piller, og mens jeg har gått på dem har jeg hatt ganske grei hud. En og annen kvise, litt tørr av og til men jevnt over grei. Jeg har derfor vært veldig fornøyd med produktene jeg har brukt (Dermalogica og decleor, kan ikke bruke noe særlig decleor pga parfymeallergi og synes Dermalogica er god på fuktfattig hud).

Etter jeg sluttet på p-pillene har jeg heller ikke hatt mensen, og jeg aner derfor at kroppen min er litt ute av balanse, hormonelt sett. Det jeg lurer på er altså om noen har noe erfaring med noe liknende? Tror dere huden kommer til å stabilisere seg når kroppen kommer tilbake i normal gange? Eller bør jeg starte på p-pillene igjen for å slippe dette? Vil jo nødig ha i meg flere hormoner enn nødvendig, men trives veldig dårlig slik huden er nå.

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noe erfaring :)?

Skrevet

Dette skyldes nok hormonell ubalanse ja, og vil mest sannsynlig snart stabilisere seg :) Jeg sluttet med p-piller i sommer etter å ha brukt det i ca 9 år, huden min ble vrien til å begynne med,men så bedret det seg.

Husk å rens huden morgen og kveld, etterfulgt av påføring av fuktighetskrem UTEN fett/olje. (huden din er fet og produserer nok olje av seg selv, men du har et stort behov for fukt fordi overhuden din er fuktfattig)

Peel gjerne huden èn gang i uken (minst annenhver uke) gjerne med en peeling som inneholder fruktsyre.

etter du har peelet så er et viktigere enn noen gang å tilføre huden fuktighet, du trenger ikke kjøpe noen dyre masker, yoghurt naturell-maske holder i massevis :) (denne vil også virke kjølende og avslappende for huden din)

Drikk ellers rikelig med vann og bruk mineralmakeup , slik at huden din får puste :)

Hilsen hudterapeuten

Gjest happy_me
Skrevet

da jeg slutta på p-piller etter å ha brukt det i 5 år, så gikk det et helt år før jeg fikk menstruasjonen tilbake. Og jeg fikk også kviser. Så det er nok helt normalt ja, og går seg til av seg selv etterhvert :)

Skrevet

Ok, tusen takk for svar :)! Da satser jeg på at det går seg til etterhvert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...