Måndagsbarn Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Hepp tjejer! Jeg er en mer eller mindre voksen (ikke i puberteten lenger, midt i tjueårene) jente som plutselig har fått svært fett hår. Jeg har prøvd en million ulike sjampoer, skippet balsam, bare brukt balsam i tuppene, gått i lange tider uten å vaske håret for å "venne av" håret o.l. og er like oppgitt. Jeg kan vaske håret på morgenen/kvelden og ganske nøyaktig 24 timer etterpå er panneluggen og røtter ekle og fettete. Slik har det vært det siste året eller slik, jeg blir helt oppgitt. Har ikke noe ønske om å vaske håret HVER dag, vil aller aller helst at det skal gå 2-3 dager mellom hver hårvask. Per idag er det bare å glemme. Fyttirakkern! Kan være verdt å nevne at jeg spiser "normalt og variert". Ikke overdrevet mye fett, men får i meg mer kjøtt, grønnsaker og proteiner enn annet (ikke lavkarbo, men er allergisk mot melkeprodukter og tåler ikke mel så godt). Noen andre som har vært i samme båt og funnet løsningen? I need you!
Adelin Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Har alltid hatt veldig fett hår. Fordelen er at jeg kan gjøre hva jeg vil med det uten at det noen gang blir slitt, men ellers er det bare plagsomt. Batiste xxl volume tørrshampo er en venn i nøden. Slipper å vaske håret så ofte, og jeg får faktisk et resultat som ofte ser renere ut enn vanlig vask. Noen ganger bruker jeg litt i røttene i helt rent hår. Ellers hjelper det for min del å enten farge håret et par nyanser lysere eller bleike det. Har også vurdert strukturbehandling, men ikke prøvd ut ennå. Du må aldri aldri bruke shampo eller andre hårprodukter for tørrt eller skadet hår. Og så hjelper det å vaske putevaret ofte så du ikke gnir i fett fra flere uker.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har samme problem. Men de dagene jeg bruker shampoo'er fra LUSH (Big, Seanik eller NEW! Hair) kan jeg gjerne gå tre dager uten å vaske håret. Bruker litt tørrshampoo siste dagen, men det holder seg veldig fint.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Hei! Noen har/får fetere hodebunn enn andre, og for meg har ikke svaret vært å vaske det flere ganger i uka, men når jeg vasker det (2-max3 ganger i uka) så tar jeg heller to runder med shampoo. Og istede for å vaske håret oftere så bruker jeg tørrshampo om jeg ikke har tid til noe annet.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Hvor kjøper dere tørrshampo? Og hvilket merke? (ikke meningen å kuppe tråden, sorry)
Zakuro Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Hvor kjøper dere tørrshampo? Og hvilket merke? (ikke meningen å kuppe tråden, sorry) Det lurer jeg og på, har samme problem.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Jeg nærmerer meg 40 år og sliter med samme problem. Antar det kommer av et jeg i en periode over 3 år hadde det for meg at jeg måtte dusje og vaske håret hver dag, samt føne det. Jeg har gått over til å vaske det annenhver dag og det går med et nødskrik. Fikk anbefalt Bain divalente fra Kerastese mot fet hodebunn men den har ikke hjulpet i det hele tatt. Frisøren sa jeg skulle komme tilbake hvis den ikke virket, så skulle hun prøve med et kamera inntil hodebunnen min for å undersøke nærmere. Hun var utdannet trikolog. Ellers har jeg fått beskjed om og ikke bruke balsam eller kurer, heller ikke shampo som virker pleiende. Ikke bruke for varmt vann når jeg vasker håret etc.. Andre årsaker kan være stress, variasjonen vi har nå om vinterern med tørr luft inne, kaldt ute etc... Jeg skulle virkelig ønske jeg slapp å vaske håret så ofte. Merker det sliter veldig på det, selv om jeg sluttet å føne det for halvannet år siden. Vil aller helst vaske det hver 3.-4. dag. Bruker helller ikke hårprodukter i håret. Dere som lurte på tørrshampe; spør i parfymerier elle vita etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå