Gå til innhold

Nettdating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har vært på en nettdate (gjennom Sukker eller andre nettsider), hva gjør man da videre om daten gikk bra og dere skal møtes igjen? Bør man da la være å være aktiv på nettsiden så lenge? Jeg føler vel at det er riktig å holde seg unna til man vet om det kan bli noe mer med den ene du har vært på date med. Hva tror dere?

Hva skal til for at dere sletter / ikke logger dere inn på profilen deres lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slettet profilen min når vi ble et par. Frem til det hadde jeg profilen, men var ikke aktiv.

Skrevet

Jeg slettet profilen min når vi ble et par. Frem til det hadde jeg profilen, men var ikke aktiv.

Okay :) Lot du være å være aktiv allerede etter første date?

Så da er det godt tegn når du ser at daten din ikke lenger er aktiv? :)

Skrevet

Vi slettet profilene våre etter vi ble et par vi også. Frem til da var vi innom av og til, men helst bare for å flørte med hverandre (selv om vi snakket på msn eller facebook). søtt :rodmer:

Skrevet

Okay :) Lot du være å være aktiv allerede etter første date?

Så da er det godt tegn når du ser at daten din ikke lenger er aktiv? :)

Ja, hvis daten gikk veldig bra. Jeg er ikke typen som holder på med flere samtidig. Det er et veldig godt tegn!!

Skrevet

Hvis jeg har vært på date med ei jente og ser at hun er pålogget på Sukker rett etterpå, hadde jeg nok ikke vært så interessert å treffe henne igjen, gitt....

EDIT: for å se at hun er pålogget må jeg vel være pålogget selv også, er det ikke sånn det funker......? Så da er man jo ikke noe bedre selv om man ser den andre der.

Skrevet

TS her :) Helt enig med dere, det gir helt klart et mer sympatisk inntrykk å holde seg unna Sukker om du liker jenta / gutten.

Men: kanskje man burde gå inn og sende et høflig svar til de andre man har kommunisert med, istedetfor å bare ignorere dem i stillhet?

Hva tenker dere om det?

Skrevet

TS her :) Helt enig med dere, det gir helt klart et mer sympatisk inntrykk å holde seg unna Sukker om du liker jenta / gutten.

Men: kanskje man burde gå inn og sende et høflig svar til de andre man har kommunisert med, istedetfor å bare ignorere dem i stillhet?

Hva tenker dere om det?

Ja, det høres ryddig ut. Ihvertfall hvis man har hatt en del kontakt over litt tid.

Gjest padawan
Skrevet

jeg synes også det er riktig å deaktivere eller slette profilen sin når en har funnet ut en skal treffes igjen.

Gjest Maruwan
Skrevet

Hvis man har vært på en nettdate (gjennom Sukker eller andre nettsider), hva gjør man da videre om daten gikk bra og dere skal møtes igjen? Bør man da la være å være aktiv på nettsiden så lenge? Jeg føler vel at det er riktig å holde seg unna til man vet om det kan bli noe mer med den ene du har vært på date med. Hva tror dere?

Hva skal til for at dere sletter / ikke logger dere inn på profilen deres lenger?

Dating er bare dating, ikke en lovnad om troskap. Syns det er helt ok å date flere personer på en gang, men når det begynner å bli seriøst er det på tide å holde seg litt i skinnet.

Gjest padawan
Skrevet

jeg synes det er ganske respektløst å date flere samtidig. å taste med flere samtidig er i og for seg greit men når du treffer noen over tid bør de andre kuttes ut. i mine øyne er de som dater flere samtidig usikre og feige.

Gjest Maruwan
Skrevet

i mine øyne er de som dater flere samtidig usikre og feige.

Helt uenig. Jeg vil heller kalle det smart og virkelighetsnært. Men praksisen forutsetter selvsagt at en er ærlig om det og ikke forventer noen ekslusiv behandling fra motparten heller.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg traff en på nettet i desember og vi møtes 4 ganger. Han er fortsatt på den nettside (jeg har ikke det), men jeg vet at han har vært der siden vår. Kan man bli "avhengig" av slike nettsider som om det var Facebook, tror dere?

Det er ikke noe mellom oss ennå, vi bare blir kjent, men jeg skulle ønske han var mindre aktiv der.

Etter min mening blir det rart hvis man er fortsatt registrert etter man har f.eks. kysset.

Gjest padawan
Skrevet

Helt uenig. Jeg vil heller kalle det smart og virkelighetsnært. Men praksisen forutsetter selvsagt at en er ærlig om det og ikke forventer noen ekslusiv behandling fra motparten heller.

enig i at en må være ærlig om praksisen i det minste.

Skrevet

Dating er bare dating, ikke en lovnad om troskap. Syns det er helt ok å date flere personer på en gang, men når det begynner å bli seriøst er det på tide å holde seg litt i skinnet.

Hva mener du med "date flere samtidig"? Altså, hvis du er på date med en du liker, så avtaler du vel ikke med andre etter det? Men hvis man er på en mislykket date, så er det vel "lov" å gå videre på en annen date, det er jeg jo enig i.

Skrevet

Jeg traff en på nettet i desember og vi møtes 4 ganger. Han er fortsatt på den nettside (jeg har ikke det), men jeg vet at han har vært der siden vår. Kan man bli "avhengig" av slike nettsider som om det var Facebook, tror dere?

Det er ikke noe mellom oss ennå, vi bare blir kjent, men jeg skulle ønske han var mindre aktiv der.

Etter min mening blir det rart hvis man er fortsatt registrert etter man har f.eks. kysset.

Hva er ståa mellom dere, da? Begynner det å utvikle seg til følelser, sex eller begge deler? Isåfall (hvis det er noe på gang og mer enn vennskap), så virker det etter min mening litt feil at han er aktiv på nettdatingsiden. Er du også aktiv der, eller?

Tror kanskje man kan bli litt avhengig av Sukker, men ikke på samme måte som Facebook (tror jeg). På FB er det jo folk man kjenner IRL (og så å si alle er der jo), og der er man jo livredd for å gå glipp av noe (de som er avhengige :)

Enig - etter man har kysset, bør man ikke være der lenger. Men hva gjør man i en slik situasjon? Man kan vel ikke akkurat be daten sin om å slette siden sin, heller?

Gjest Wei Wei
Skrevet (endret)

Vanligvis går vi en tur og lager/spiser middag sammen. Det er 4-7 timer hver gang.

Vi alltid avtaler om neste møte. Skal møte ham på søndag også.

Jeg begynner å like ham, merker han småflørter når han skriver til meg, men ikke direkte ved møte. Så jeg kan ikke si det er allerede noe mellom, vi er i startfasen, kan man si. Sex er helt uaktuelt for meg så tidlig.

Endret av Wei Wei
Skrevet

Vanligvis går vi en tur og lager/spiser middag sammen. Det er 4-7 timer hver gang.

Vi alltid avtaler om neste møte. Skal møte ham på søndag også.

Jeg begynner å like ham, merker han småflørter når han skriver til meg, men ikke direkte ved møte. Så jeg kan ikke si det er allerede noe mellom, vi er i startfasen, kan man si. Sex er helt uaktuelt for meg så tidlig.

Da synes jeg kanskje at han burde ha meldt seg ut "by now".. Regner jo med at det er kun deg han dater, og ingen andre. Og da skjønner jeg ikke poenget med å være på en nettdating-side, om man ikke er der for å treffe eventuelle dater.

Men dere burde få i gang flørtinga litt live, da :) Det trenger ikke bety noe at han er fortsatt er på den siden, han liker deg jo kjempegodt når dere møtes så lenge og greier, men for ordens skyld synes jeg jo at han (dere begge) burde meldt dere ut.

Gjest Maruwan
Skrevet

Så jeg kan ikke si det er allerede noe mellom, vi er i startfasen, kan man si. Sex er helt uaktuelt for meg så tidlig.

Men da er dere jo strengt tatt på samme sted. Dere er i startfasen, sier du. Det er vel logisk at han tenker det samme, så derfor holder han mulighetene sine åpne.

Jeg tenker at en grei kjøreregel ville gått som følger:

Når du er klar for sex, da kan du forvente at han sletter profilen. Høres ikke det greit ut?

Gjest Wei Wei
Skrevet

Da synes jeg kanskje at han burde ha meldt seg ut "by now".. Regner jo med at det er kun deg han dater, og ingen andre. Og da skjønner jeg ikke poenget med å være på en nettdating-side, om man ikke er der for å treffe eventuelle dater.

Men dere burde få i gang flørtinga litt live, da :) Det trenger ikke bety noe at han er fortsatt er på den siden, han liker deg jo kjempegodt når dere møtes så lenge og greier, men for ordens skyld synes jeg jo at han (dere begge) burde meldt dere ut.

Selv er jeg ikke på den datingssiden siden september. Vi skrev til hverandre 2-3 ganger da. Han spurte om å møtes, men jeg turte ikke og meldte meg ut. Skrev til han på Face i midten av desember. Og ja, han husket meg og ville fortsatt trefes. Da avtalte vi om et møte ei uke senere. Så jeg er ikke på den siden lenger og han vet det.

Jeg kan se hans siste avloggingstid uten at jeg skal inn på profilen hans. Men det var også noen ganger jeg kjekket og da var det aldri mer enn 1 døgn siden han var sist pålogget.

Jeg syns jeg føler meg roligere når jeg ikke vet om han snakker med andre, så jeg kontrollerer ham ikke.

Jeg har egentlig ikke tenkt å ta det opp med ham. Vil at det skal være hans eget onske og behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...