Gå til innhold

Må bare vise frem denne lekre PC'en!

Anbefalte innlegg

Gjest Levitate
Skrevet

Skal kjøpe meg PC og valget har falt på DENNE.

Syns den er rålekker, og etter det som jeg har greie på, forstår jeg det slik at den også er ganske bra. Men er det noen her inne som har denne? Eller som vet litt? Lurer litt på om den er så tynn som den ser ut, om kameraet på den er bra, om den fungerer bra til skolearbeid og lignende. Ble rett og slett forelsket, jeg. Jada, man blir forelsket i PC'er også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooh, sexy pc!

Selv har jeg en mini-pc fra Samsung og er superfornøyd!

Skrevet

Helt grei hvis du ikke har høye krav til pc.

• Liker 2
Gjest Levitate
Skrevet

Rosepiken: Vet det, helt strøken!! Slik en skjønnhet! :rodmer:

AB: Har ikke høye krav, så da er det vell greit.

Gleder meg til den dumper ned i postkassen min i slutten av måneden, ah!

• Liker 1
Skrevet

Helt grei hvis du ikke har høye krav til pc.

De fleste bruker PC kun til nettsurfing, KG-debatter :P, mailing, facebook, se video, messenger evt skype.

De som trenger en maskin som gjør skikkelig tunge ting kjøper seg en PC spesielt til det.

Den maskinen der er helt ypperlig til førstnevnte. Og så er den sexy at på til! ;)

Skrevet

De fleste bruker PC kun til nettsurfing, KG-debatter :P, mailing, facebook, se video, messenger evt skype.

De som trenger en maskin som gjør skikkelig tunge ting kjøper seg en PC spesielt til det.

Den maskinen der er helt ypperlig til førstnevnte. Og så er den sexy at på til! ;)

De fleste?

Jeg bruker min til studier (med alt som trengs innen det), spill, musikk og internett.

Men fordi jeg er interessert i å ha en pc som ikke bare er fin, ser jeg også på det tekniske, og da er 4 GB altfor lite.

Skrevet

Den ligner forøvrig mye på ASUS U36S som er helt hvit og har 8 GB ram. Men så lenge TS blir fornøyd, så er det bra.

Skrevet

De fleste?

Jeg bruker min til studier (med alt som trengs innen det), spill, musikk og internett.

Men fordi jeg er interessert i å ha en pc som ikke bare er fin, ser jeg også på det tekniske, og da er 4 GB altfor lite.

RAM går helt fint å oppgradere.

Skrevet

apple mac er den beste pcen man kan finne. Har hatt mange gjennom årene, og jeg har egentlig ikke høye krav, det brukes til skole, musikk, skype, face osv. men ingen har vært like gode som macen jeg har nå. Macbook Pro. Når du først skal betale nesten 7000 syns jeg du kan legge til 3 til, og få deg en mac!

Men det er bare min mening da :gjeiper:

Skrevet

Det har den siste tiden kommet mange flotte, rimeligere windowskjørende kopier av Mac Book Air. Den du ser på er et flott alternativ dersom du ikke vil ta deg råd til macen.

Skal du "ta den helt ut" kan du jo se på denne fra Asus...i RoseGold!!! :-)

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=660263

Skrevet

apple mac er den beste pcen man kan finne.

Jada :fnise:

Skrevet

De fleste?

De fleste ja. Trenger du mer enn 4GB minne bruker du maskinen til spesielle ting som går utenfor sfæren til de fleste mennesker.

Da snakker vi 16GB ram, 16TB SSD i raid, skjermkort i SLI, osv.

Så mye maskinkrefter trenger ikke vanlige mennesker som surfer nett, skriver dokumenter, ser videoer, redigerer et og annet bilde en gang i blant, lager egne videoer å legge ut på youtube, osv.

Vet du ikke dette men likevel klager på at den ikke har mer krefter så er du bare et troll som er ute etter å

1) provosere

2) rakke ned på andre

Ha dæ vækk ditt spøkels!

• Liker 2
Skrevet

De fleste ja. Trenger du mer enn 4GB minne bruker du maskinen til spesielle ting som går utenfor sfæren til de fleste mennesker.

Da snakker vi 16GB ram, 16TB SSD i raid, skjermkort i SLI, osv.

Så mye maskinkrefter trenger ikke vanlige mennesker som surfer nett, skriver dokumenter, ser videoer, redigerer et og annet bilde en gang i blant, lager egne videoer å legge ut på youtube, osv.

Vet du ikke dette men likevel klager på at den ikke har mer krefter så er du bare et troll som er ute etter å

1) provosere

2) rakke ned på andre

Ha dæ vækk ditt spøkels!

Helt enig!

Skrevet

Jeg har "bare" 4GB på min laptop, men den sparker rumpe likevel. Og jeg er en sånn som kjører SSD i raid og har 16GB RAM på hovedmaskinen min. Jeg har riktignok ikke råd til SSD i TB-størrelse, men vi kommer nok dit en dag, skal man se. ;)

Synes laptopen til TS ser helt fin ut til vanlig bruk.

• Liker 1
Skrevet

apple mac er den beste pcen man kan finne.

Er det ikke egentlig litt helligbrøde for mac-folk å kalle macen sin for en pc? Ordet PC henspiller jo på datamaskinen IBM kom ut med på starten av 80tallet, som fort ble en industristandard, og som Macintosh senere ble en arg konkurrent av?

Skrevet

Er det ikke egentlig litt helligbrøde for mac-folk å kalle macen sin for en pc? Ordet PC henspiller jo på datamaskinen IBM kom ut med på starten av 80tallet, som fort ble en industristandard, og som Macintosh senere ble en arg konkurrent av?

PC = Personal Computer.

Men ja, jeg kaller ikke Mac'en min PC :fnise:

Skrevet

Det var den gang da Mac faktisk var bra. Kjørte motorola-cpu, SCSI, og alt annet som var grunnen til at Mac var dyr - ikke så meget selve merket som hardwaren den kom med. Det var en strålende maskin den gang da.

Men så ville de selge seg inn i de tusen hjem for å gjøre konkurranse på privatmarkedet... Med det benyttet de seg av billigere innmat og solgte maskinen dyrt bare fordi det var et eple på den.

...og med det mistet jeg interessen for den. Ikke fordi "åh, nei, helligbrøde, blasfemi!, en x86-cpu i en Mac!", men fordi maskinen solgte mye av de krefter den hadde for å bli billig nok til å selge til "vanlige folk".

Nå får en bedre hardware i PC-form, slenger en inn Linux i stedet for Windows har en en like stabil og rask maskin som Mac var en gang i tiden.

Skrevet

Det var den gang da Mac faktisk var bra. Kjørte motorola-cpu, SCSI, og alt annet som var grunnen til at Mac var dyr - ikke så meget selve merket som hardwaren den kom med. Det var en strålende maskin den gang da.

Men så ville de selge seg inn i de tusen hjem for å gjøre konkurranse på privatmarkedet... Med det benyttet de seg av billigere innmat og solgte maskinen dyrt bare fordi det var et eple på den.

Intel is written all over it? ;)

Apple var jo først med det meste, ett oppegående GUI, f.eks. SCSI som du er inne på, og etterfølgeren firewire, som vel fortsatt banker USB teknisk sett.

...og med det mistet jeg interessen for den. Ikke fordi "åh, nei, helligbrøde, blasfemi!, en x86-cpu i en Mac!", men fordi maskinen solgte mye av de krefter den hadde for å bli billig nok til å selge til "vanlige folk".

Nå får en bedre hardware i PC-form, slenger en inn Linux i stedet for Windows har en en like stabil og rask maskin som Mac var en gang i tiden.

Det beste tingen med mac idag, som jeg ser det, er totalpakken. God byggekvalitet med ett noe sikrere operativsystem (med tanke på virus mm) ferdig installert. Selv hoppet jeg aldri på macvogna, og hopper vel heller over på linux, om jeg må hoppe.

Skrevet

Macen har aldri vært raskere og bedre enn nå. Brukte selv mac da motorola var cpuleverandør, men den var ikke bedre enn en pc da heller. Bare mye særere og mye, mye dyrere.

Prisen er nå lik på andre pc-er med samme specs og byggekvalitet. Dsignet til Apple er bra, men hovedforskjellen er selvsagt MacOS - som er fantastisk! Og; Mac er en PC, som kan kjøre både Windows og Mac OS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...