AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Del Skrevet 3. februar 2012 Hvilke engelske ord/fornorskede engelske ord bruker dere i dagligtalen? De jeg kommer på at jeg bruker: -laiker -adde -djises -gad -fuck it -friend Mye face-relatert der ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Del Skrevet 3. februar 2012 Weird. Awesome. Screwed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 3. februar 2012 #3 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg banner stort sett på engelsk, for jeg synes det høres penere ut med "bloody hell" eller "God damnit" enn "faen i hællvette". Men jeg vet det høres teit ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #4 Del Skrevet 3. februar 2012 LOL og OMG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 3. februar 2012 #5 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg er jo en gammel kjerring sammenliknet med gjennomsnittet her inne, og engelskbruken i dagligtale er deretter (også fordi jeg er ivrig dialektforkjemper). Det jeg bruker mest er Yes (uttalt "jess"). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #6 Del Skrevet 3. februar 2012 Gamer, laxer, chiller, random.. Jeg bruker dem ikke selv, men hører mange rundt meg som fortsatt bruker dem helt naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 3. februar 2012 #7 Del Skrevet 3. februar 2012 Haphazardly. Eit ord eg framleis ikkje har funne ei god omsetjing av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 3. februar 2012 #8 Del Skrevet 3. februar 2012 Mange engelske ord i språket vårt som ho ikke tenker over. Men jeg bruker veldig få av de nye..Syns det høres i overkant teit ut å si lol osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #9 Del Skrevet 3. februar 2012 Haphazardly. Eit ord eg framleis ikkje har funne ei god omsetjing av. På måfå eller tilfeldig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #10 Del Skrevet 3. februar 2012 Mange engelske ord i språket vårt som ho ikke tenker over. Men jeg bruker veldig få av de nye..Syns det høres i overkant teit ut å si lol osv. Ja, som "teit". Det er egentlig artig at det går så fort før ord kjennes normale på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #11 Del Skrevet 4. februar 2012 Fake bruker jeg mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 4. februar 2012 #12 Del Skrevet 4. februar 2012 Hvilke engelske ord/fornorskede engelske ord bruker dere i dagligtalen? De jeg kommer på at jeg bruker: -laiker -adde -djises -gad -fuck it -friend Mye face-relatert der ja Fuck blir til føkk når jeg skal skrive i alle fall Crap Switche Christ Gad(fra oh my god) Djises Du gamer på<-- standard Du rager for? Sikkert mange flere. Jeg blir faktisk overrasket over hvor mye engelsk jeg bruker i dagligspråket mitt hver gang jeg kommer til utlandet:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollocks Skrevet 4. februar 2012 #13 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) - Dude - Awesome - Jolly good - Jeez - Ma'fackin' - Cocksucker - Game - Smashing - Bitch - Homie/homeboy - Adde - Rage - Bollocks - Wacky - Tacky - Slut - Tits - Ass - Awkward - What the fuck - Horny - Naughty - Shitfaced - Shitty - Chill og så videre... Jeg er også sjokkert over hvor "engelske" vi har blitt i språket. Nå er jeg i Spania, og ingen forstår meg hvis jeg får et gledesutbrudd og roper ut AWWEEESOMEEE! Jeg skulle en gang si noe til en venninne på norsk, og det satt en amerikaner ved siden av meg og hørte på. Han forstod det meste vi sa. Eller, iallefall sammenhengen, siden vi har så mange engelske ord. Haha, han ble helt paff over at han forstod så mye "norsk". Endret 4. februar 2012 av Bollocks 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 4. februar 2012 #14 Del Skrevet 4. februar 2012 Hvor gamle er dere? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 4. februar 2012 #15 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) 28 år. Til den som spurte hvor gamle man er som språker litt. Jeg roter forresten endel med dialekta mi, på åttende året bosatt i feil landsdel. Har alderen min noe med det å gjøre også? Fiend er mitt mest brukte engelske ord i dagligtale her i Norge. Mest fordi jeg savner et ord med samme knyttneve-ristende følelse og mening. "Awesome" og "Weird" etc. har ikke sneket seg inn i dagligtalen min. Men engelske utrykk sniker seg inn. Jeg ville ikke sagt "Hmm.. det var odd." Men jeg kunne fint sagt; "Huh. That's odd. Jeg var sikker på jeg la den her..." Veldig mange britiske utrykk har sneket seg inn i hjernebarken min, så de bare faller ut, når jeg ikke tenker meg om. Endret 4. februar 2012 av Tirkes 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 4. februar 2012 #16 Del Skrevet 4. februar 2012 Veldig mange britiske utrykk har sneket seg inn i hjernebarken min, så de bare faller ut, når jeg ikke tenker meg om. Det er jo et herlig språk da, så jeg skjønner deg veldig godt. Jeg synes de har mange flotte ord og uttrykk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 4. februar 2012 #17 Del Skrevet 4. februar 2012 Spurte fordi jeg var interessert. Jeg snakker flytende engelsk, men bruker sjelden slike ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #18 Del Skrevet 5. februar 2012 Mail Ok Dot At Fuck Adde Bitch Slut Blowjob Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 5. februar 2012 #19 Del Skrevet 5. februar 2012 Spurte fordi jeg var interessert. Jeg snakker flytende engelsk, men bruker sjelden slike ord. Jeg også snakker det flytende. Og bruker som nevnt over enkelte utrykk pga at jeg tilbringer mye tid med briter. Det faller seg naturlig. De som bruker utrykk og språk ofte, de bruker gjerne engelske ord. Se til Blindern, i fag der elever har engelske lærebøker og kanskje noen engelsktalende forelesere. Det skal ikke lenge til før det sniker seg engelske fagutrykk inn i deres dagligtale - til tross for at det finnes greie norske alternativer. Samme med de som spiller PC-spill online. Man har gjerne ikke så gode norske ord til enkelte av gjøremålene, da fornorsker man de engelske - eller bruker de engelske. Det er helt naturlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 5. februar 2012 #20 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Jeg jobber nesten utelukkende med engelsk språk, og har samtaler på engelsk hver dag. Likevel er jeg veldig bevisst på at det engelske språket ikke skal få ødelegge det norske språket mitt. Å bruke engelske ord i norsk språk i tide og utide, syns jeg vitner om at man har et dårlig utviklet ordforråd på norsk. Jeg syns det er bekymringsverdig. Endret 5. februar 2012 av Mamma1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå