Anciol Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 (endret) Mine små på 3 og 4 år dusjer 1 gang daglig om kvelden før sengetid mamma mener det er litt for mye. Men er det det=? Endret 3. februar 2012 av Anciol
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Jeg vet ikke, jeg synes det høres greit ut så lenge dere ikke bruker veldig mye såpe og sjampo Sikkert lurt med veldig nøytrale og milde saker. Jeg ville ikke vasket håret hver dag på sånne små i alle fall.
Anciol Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2012 Vi bruker kun rent vann og vasker håret til barna 2 ganger uken med mild barnevennlig shampoo 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Jeg synes ikke det er for mye, da. Hvis barna liker det er det jo helt greit! Hvilke argumenter bruker moren din for at det er for mye?
Anciol Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2012 At de helst bare skal dusje hver 2 dag ellers blir huden så tørr ! 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Så små barn trenger ikke dusje/bade mer enn en gang, maks to, i uka, da de ikke har fått "hormon"-svette enda. Oftere det, og huden deres blir ødelagt av fettmangel. Selv dusjer jeg hver 2. til hver 3. dag, også vasker jeg svetteområdene, dvs under armer, under bryster og skrittet med klut hver dag. Lukter ikke svette av meg. Dusjer jeg oftere tar det ikke lang tid før huden min er skjellete av tørrhet og nummeret før eksem. 10
Gjest Elfrida Skrevet 3. februar 2012 #8 Skrevet 3. februar 2012 Huden er en viktig del av vårt immunsystem, og varmt vann bryter ned fettlaget og bakteriefloraen som er med på å opprettholde det immunsystemet. Når det er sagt dusjer jeg hver dag selv, men det er ikke nødvendig for små barn (og antagelig ikke for meg heller...).
Gjest Annaires Skrevet 3. februar 2012 #9 Skrevet 3. februar 2012 Jeg syns det hørtes veldig mye ut. Her dusjer min treåring 3 ganger i uken.. Og selvsagt ved behov.
Leanne Skrevet 3. februar 2012 #10 Skrevet 3. februar 2012 mine barn dusjer 2 ganger i uken, de er 5 og 7 år. De får veldig fort tørr hud hvis de dusjer oftere. De vasker seg med klut og vann de dagene de ikke dusjer. Det fungerer helt greit
micromaya Skrevet 3. februar 2012 #11 Skrevet 3. februar 2012 mine barn dusjer 2 ganger i uken, de er 5 og 7 år. De får veldig fort tørr hud hvis de dusjer oftere. De vasker seg med klut og vann de dagene de ikke dusjer. Det fungerer helt greit Slik er det her og (5 og 8).
Anciol Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 3. februar 2012 Nei de har ikke tørr hud, de har helt fin hud:)
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2012 #13 Skrevet 3. februar 2012 Nei de har ikke tørr hud, de har helt fin hud:) Da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du spør - dusjopplegget deres funker tydeligvis for dem. Alle happy.
Noldus Skrevet 3. februar 2012 #14 Skrevet 3. februar 2012 min er bare 1,5, men han dusjer nesten hver kveld. De fleste dagene dusjer han alene og uten såpe. Da leker han for det meste litt med dusjen og er ikke alltid like mye under vann om jeg kan si det slik. Det kan jo være tilfelle for litt større barn også? Så lenge han bruker bleie syns jeg det er greit å få spylt iallefall det området hver dag. Så hjelper vi han med ordentlig vask en gan i uken ca.
Mamma1 Skrevet 3. februar 2012 #15 Skrevet 3. februar 2012 Mi er tre år og bader 2-3 ganger i uken. Det er mer enn nok
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #16 Skrevet 3. februar 2012 Min dusjer seg en gang i uken - hver fredag. Ellers vasker vi henne nedentil hver morgen, og under armer og sånt ved behov. Når hun blir større og nærmer seg puberteten tenker jeg at det blir oftere dusjing. Jeg syns det er rart at dere dusjer barna deres hver dag. Jeg skjønner om det er fordi de er så svette og skitne etter lek/trening, men en vanlig dag uten noe sånt trenger da ikke dusjing? 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #17 Skrevet 3. februar 2012 Da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du spør - dusjopplegget deres funker tydeligvis for dem. Alle happy. Poenget er at huden blir ødelagt dersom man dusjer for ofte. At det ikke er tørr hud er ikke det samme som at alt er bra. Hyppig dusjing over tid kan gi store hudproblemer som er svært vanskelige å behandle. 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #18 Skrevet 3. februar 2012 Nei de har ikke tørr hud, de har helt fin hud Enn så lenge. kanskje? 1
Lassie Skrevet 3. februar 2012 #19 Skrevet 3. februar 2012 (endret) -sletta- Endret 27. mai 2012 av Lassie
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2012 #20 Skrevet 3. februar 2012 Mine gutter (5 +7) dusjer/bader 2-3 dager i uka ( vasker ikke håret mer enn 2 ganger i uken), om sommeren dusjer/bader de omtrent hver dag. Da de blir mer møkkete om sommeren med sand etc. Da de brukte bleie badet de eller fikk en rask spyl hver dag, men ikke håret. De har begge tørr hud, så jeg passer på å bruke badeolje da de bader Og evnt ekstra krem etterpå Men dette passer for oss.. Tror det er lett og dømme andre som ikke gjør som en selv tenker er best!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå