Gå til innhold

Hvordan få ut lukten av gamle folk fra hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg skal vaske ut av huset til min bestemor som har flyttet på gamlehjem. Snakker skikkelig supervask med vasking av alt av klær og kasting av ALT av søppel. Men jeg skal ikke rydde ut av huset, så ting, klær osv blir stående igjen. Rekker ikke alt på en helg, og tør ikke kaste ting oppe selv. Derfor må jeg vente ca en mnd på vask av 2etg. I ganga er det trapp opp til loftet.

Vil få ut mest mulig av lukta av gamle folk, så har til nå tenkt:

Nede: Skrubbe vegger, tak, gulv, skaper, gardiner osv på badet, kjøkkenet, soverommet og stuen. Ganga skal også det samme gjøres med og legger alt av skjerf osv i kasser med lokk til neste gang det skal vaskes i huset.

Oppe: Samme som oppe på badet, de tre soverommene og ganga. Men er jo UMULIG å bli kvitt all lukt, da jeg ikke kommer til å vaske dyner og alt av klær osv. Men hvis jeg lukker dørene til soverommene og badet er det da mulig at lukta ikke går ned? Eller er dette ett helt dødfødt prosjekt?

Tingen er at onkelen min skal kjøpe huset og bruke som feriehus og jeg skal da også vaske ut etter at alle søskene har fordelt tingene i huset. I denne perioden har jeg ikke mye fritid, så vil spare mye tid hvis denne geniale planen min fungerer ;) Haha ;)

Har dere forresten noen tips til vasken? :) Noe som kan gjøre det enklere osv? Uff, håper dere skjønner spørsmålet mitt, ble litt rotete dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eddik!

Sett ut skåler med eddik rundtom, det tar mye lukt!

Skrevet

Dyner og puter kan du legge ut hvis det er kaldt! er det mer enn -15 (og det er det jo noen steder i landet vårt nå), så hiv dem ut i snøen i et par timer. Det dreper midd i sengetøyet, og jeg vil tro tar lukt.

Dersom det er tepper i huset setter det seg ofte mye lukt i dette. De kan også legges ut (med luggen ned) i snøen og bankes godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...