Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Som tema sier så gjelder dette med å tegne sitt eget strøm abb. :)

Vi har aldri gjort dette før, har spurt familie og venner... Men dem har problemer med å gi et "konkret" svar på hva som er best og ikke best.

Vi skal leie en leilighet på 47kvm i Akershus Fylke. Leiligheten har kun gulvvarme på badet og liten varmtvanns tank.

Ved tidligere leieforhold har vi kun betalt et fast beløp til huseier nå det gjelder strøm. så vi er helt amatører på dette!

Vårt forbruk er:

Kjæresten min dusjer hver morgen, jeg kan dusje annenhver dag - tredje dag.

Kommer ann på hvor aktiv jeg er, mye inne/ute..osv.

Vi har pcn i bruk omtrent hele dagen og ikke minst TVn. :)

Hjemmmelaget mat..

Denne nye leiligheten har også oppvaskmaskin, som jeg vet bruker mye strøm(vil unngå å bruke denne) + panelovner.

Spørsmålet mitt er om noen kan komme med tips og råd, på hva vi skal se etter når vi skal velge et strøm leverandør?

- Vi velger å gå for etterskudsbetaling.

Hva er nettleie?

Hadde satt stor pris på tips her,

Hilsen en fortvilet jente som har null anelse på dette! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nettleie betaler du til de som eier det fysiske strømnettet der du bor, i ditt tilfelle Hafslund. Det er en fast sum i året, pluss en variabel sum som beregnes pr kWh.

Så må du ha en strømleverandør i tillegg. Du kan velge Hafslund her også, men om du ønsker å være prisbevisst kan du helt fint velge en annen. Billigst over tid tror jeg er spot/markedskraft med påslag, men der vil du jo også merke svingningene i strømprisene mye bedre enn ved f.eks. fastpris.

Prissjekk gjør du her:

http://www.konkurransetilsynet.no/no/kraftpriser/sjekk-kraftpriser/

Og bruk oppvaskmaskinen, for all del. Det trekker like mye strøm å vaske opp for hånd.

Endret av Zzyzx
Skrevet

Takk skal du ha for svar. :)

Så nettleie er kun et engangsbetaling per år og strømforbruket?

Dersom man velger et annet strøm levr. forstår jeg det riktig at man betaler da hver for seg?

Takk for linken!

Skrevet

Fastbeløpet deles opp og belastes på hver regning. Hafslund fakturerer én gang i måneden, så da blir det (jeg tror det er 1000,-) delt på 12 for å få det som belastes på hver regning. Pluss variabelt beløp, selvsagt.

Du vil få separat regning på selve strømmen dersom du velger en annen leverandør på det. Det er uansett ikke vanskelige greier, for måleravlesingen leveres kun til Hafslund, så rapporterer de videre til strømleverandøren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...