Gjest Trådstarter Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Jeg kan ikke unngå å føle meg dum. Men jeg er en av dem som har legeskrekk, og hater å oppsøke legen (som er mannlig) pga slike problemer. Men den siste tiden har jeg opplevd merkelige ting med underlivet mitt, eller det har vel pågått en stund. Men det renner på en måte ut blank veske fra underlivet mitt hver dag, og jeg opplever at trusen er våt. Det føles ut som om jeg får mensen, men det er kun blank væske når jeg sjekker. Og jeg er veldig sikker på at jeg ikke tisser på meg. Har normal utflod antar jeg, og det likner ikke utflod i og med at det ikke har noe konsistens eller farge. Det er rett og slett bare vått. Det kan også til tider lukte amoniakk fra undertøyet mitt, eller veldig sterkt. Kjæresten forteller meg også ofte at det smaker ganske surt når han han utfører oralsex, men jeg vet jo ikke selv hvordan det skal smake der nede i og med at jeg er jente og aldri har gjort det selv. Jeg har en veldig god hygiene, og det første jeg gjør når jeg står opp er å dusje. Dusjer gjerne også to ganger når jeg trener. Jeg vet at overdreven hygiene ikke er bra, og veksler derfor med å bare skylle med vann, og av og til bruke dr. greve til underlivet. Har prøvd lactal uten nytte, og er ganske sikker på at det ikke er soppinfeksjon i og med at jeg har hørt det ikke lukter. Og jeg har ingen kløe, eller sårhet i underliv. Håper noen kan gi meg noe slags svar, evnt erfaringer osv? Takk på forhånd
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 bakteriell vaginose kanskje? Google det du, det er ikke farlig Men det lukter, og kan gi litt mer vannaktig utflod, iallefall på meg. Da må du nok til legen for å få antibiotika kur.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Har du råd til å gå til en privat gynekolog? Koster 800-1100 kr. Ellers så burde du be om en henvisning til en gynekolog. Du trenger ingen undersøkelse av fastlegen din for det, men det kan hende at fastlegen din spør om det, men da kan du si nei.
Gjest Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Lukter det ammoniakk, vil jeg tro det er et lekkasjeproblem. Trenger ikke være mange dråpene som skal til før det lukter. Hva blank, rennende utflod angående - kan det være litt ubalanse i floraen. Fra Apotek 1 sin hjemmeside : "Vivag Vaginalkapsler mot bakteriell ubalanse i underlivet. Uten farge og konserveringsmidler. Kapslene inneholder naturlige melkesyrebakterier av typen Lactobaillus acidophillus som utkonkurrerer uønskede bakterier. Vivag Vaginalkapsler er effektive mot lett økt utflod, lett kløe og sjenerende lukt som alle er symptomer som typisk forekommer ved bakteriell ubalanse. Kan brukes til både å forebygge bakteriell ubalanse og til å gjenopprette den naturlige bakteriefloraen. Uten farge og konserveringsmidler. Dokumentert effekt."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå