Gjest bamsemumsa Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Har dratt hjem til mamma for helgen, men jeg glemte å skru av lyset i akvariet før jeg dro. Tar fiskene skade av det? Blir de døgnville? De skal vanligvis bare ha 12 timer med lys om dagen :s
Gjest Marregutt Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Tror nok de ommer til å ligge fytende med magen opp som lysende discopinner når du kommer hjem igjen.
Gjest Bobler Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Fiskene klarer seg greit, men plantene kan ta skade av det, og du må regne med mye alger når du kommer hjem.
Mari*Nade Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Det har jeg gjort flere ganger, mine har ikke tatt skade av det i allefall! Det er flere steder i akvariet de kan være hvor det ikke er så mye lys. Men kjøp deg en timer på europris (20,-) så slipper du problemet ;-) 1
kaprifolen Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Jeg trodde ærlig talt det var planter og alger som ble mest påvirket av lyset, jeg.... Men jeg har IKKE peiling, altså! Bare mener å ha overhørt at lyset hadde noe med det å gjøre.....
Gjest Regza Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Fiskene går det nok bra med, men som nevnt, kan bli en del alger fremover =)
Gjest bamsemumsa Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Okei! Jeg får investere i en timer ;-) Har tenkt på det lenge, men liksom aldri kommet så langt. Men da blir de vel uansett glade for å se meg igjen på søndag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå