Gå til innhold

Er Facebook og Twitter på Iphone trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal laste ned Facebook og Twitter sine app'er på Iphonen min, men syns samtidig det føles litt utrygt... Skjønner ikke hvorfor det skal være mer utrygt enn på vanlig pc, men jeg føler at tilgangen for hacking blir lettere på telefon/Iphone, kanskje fordi sikkerhetsinnstillinger og brannmur/virusprogram er mer synlig med det blotte øye på pc'en enn telefonen...? Syns også dette med at telefonen driver å søker opp hvor jeg er er ubehagelig...

Noen grunn til å vegre meg for å laste ned app'ene??

Kanskje jeg rett og slett burde gå tilbake til min gamle slitne fem år gamle Nokia... :skratte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid brukt både facebook og twitter på både telefonen, og datan, har ikke engang tenkt over hvorfor jeg skulle latt være:o

Men, hvis du er redd for hacking og sånne ting, kan du endre sikkerhetsinnstillingene på facebook til at du må skrive inn en kode på de datamaskinene/mobiltelefonene du ikke har godkjent.

F.eks, den datan jeg bruker til vanlig er ''godkjent'', så der logger jeg ut og inn som vanlig. MEn skulle jeg lånt en venninne sin data f.eks, så får jeg melding på mobilen med en kode som jeg er nødt til å skrive inn. Da kan jeg velge om jeg vil godkjenne, eller ikke lagre denne datan, altså, om jeg må skrive kode neste gang jeg bruker denne datan eller ikke.

I tillegg får jeg melding hvis noen andre enn min data logger inn på facebooken min, og hvor den datan befinner seg. Ikke adresse eller noe, men i hvilken by og sånne ting.

Jeg suuuger til å forklare, men det roet meg veldig ned etter at jeg har blitt hacket et par ganger tidligere! Dette gjelder også telefonen, såvidt jeg vet, om du logger inn via den. :)

Skrevet

ja det er trygt. antivirus og brannmurer er i de fleste tilfeller bare en falsk trygghet på pc, hjelper ikke stort når brukeren har dårlig nettvett. de fleste som tror de har blitt hacket, har ikke egentlig fått trojanere og keylogger på grunn av dumme ting de selv har gjort på nett. er ikke nødvendig å bruke gps funksjoner med facebook på mobilen. er mye ubegrunnet frykt rundt hacking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...