Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heiho! Jeg og en venninne vil veldig gjerne ikke være med på klassetur i 30 minus ute i snøen. Vi må stå på ski, og sove ute... i en snøhule...

Jeg tåler ikke kulde på en sånn grad, men blir tvunget av mamma med mindre jeg er alvorlig syk eller noe i den duren.

Vet dere om en måte å kaste opp på uten å stikke fingeren i halsen? (IKKE noe moralprek, vær så snill.)

Dere kan også komme med andre forslag for å slippe turen....!

Tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

hahaaaa.... du klarer vel å finne på bedre ting å gjøre vel??

Gjest NozMonster
Skrevet

men foresten- du er tydeligvis ikke myndig enda, og dere skal sove ute i 30 minus?? hvem tar med seg såå unge elever ut på overnattingstur??

Skrevet

Bli gravid, så ordner det seg! Da kan du slippe alt du vil i mange uker!

• Liker 4
Skrevet

men foresten- du er tydeligvis ikke myndig enda, og dere skal sove ute i 30 minus?? hvem tar med seg såå unge elever ut på overnattingstur??

Klassetur er då ikkje uvanleg.

Eg synest for øvrig ikkje noko om slik skulking. Du har nok godt av det, TS.

• Liker 6
Gjest Elfrida
Skrevet

Det er ikke 30 minus i en snøhule, nærmere 0! Men det er MYE jobb å grave den ut, man holder varmen for å si det sånn. Viktig å ikke legge seg i svette klær da.

• Liker 2
Skrevet

Vet dere om en måte å kaste opp på uten å stikke fingeren i halsen?

Les ditt eget innlegg og lat som om noen andre har skrevet det.

• Liker 5
Gjest snoopy_93
Skrevet

Norsk ungdom har godt av å kjenne litt på kulda. Selvfølgelig er det litt kjipt å tenke på, men jeg tror at den turen vil bli minnerik! Tenk så mye moro det er å gjøre ute om vinteren? Snø-krig, basing i snøen, snøhule-soving and so on. Jeg har alltid hatt lyst til å sove i en snøhule.

Om det er til noen trøst MÅTTE vi også være ute i kulda. Skal sies at hele 10. trinn gikk i ullsokker og bikini og badet i glomma som holdt 2grader og det var rundt 15 minus ute. Vi fikk gå inn igjen, bade/dusje og få på oss tørre klær vel og merke, men det var verdt det!

Skrevet

Vet dere om en måte å kaste opp på uten å stikke fingeren i halsen? (IKKE noe moralprek, vær så snill.)

Når jeg gikk i barneskolen så snurret vi huskene rundt rundt rundt til en ble helt sykt kvalm av det, så slo en venn en hardt i magen, så kastet man opp og fikk fri fra kroppsøving. Nå er det jo vinter da men...

Skrevet

Kan du ikke bar lage brekingslyder fra do i stedet? Mora di er vel ikke med deg inn på badet for å se hva du gjør?

Gjest NozMonster
Skrevet

Les ditt eget innlegg og lat som om noen andre har skrevet det.

mmmhm...det der ser ikke helt bra ut!

jeg kunne gjerne tenkt meg den turen som ts skal på!!

• Liker 1
Gjest LightBulb
Skrevet

Det er ikke uvanlig :) Jeg har mange ganger vært på overnattingstur i mange minus grader. På barneskolen jeg gikk på i finnmark var vi med i noe tur-prosjekt som sa at vi skulle være ute 1 dag i uken og ha så og så mange overnattinger ute i løpet av året.

Skrevet

Det er ikke uvanlig :) Jeg har mange ganger vært på overnattingstur i mange minus grader. På barneskolen jeg gikk på i finnmark var vi med i noe tur-prosjekt som sa at vi skulle være ute 1 dag i uken og ha så og så mange overnattinger ute i løpet av året.

Åååååhhh... heldiggriser! Dere oppe i Nord får all moroa... Det er urettferdig! :(

Gjest LightBulb
Skrevet

Åååååhhh... heldiggriser! Dere oppe i Nord får all moroa... Det er urettferdig! :(

Det var fullspekket med undervisning altså. Ikke lek og morro :) Men gøy var det!

Jeg vet ikke om de har det sånn nå lenger, det var på 90tallet :)

Skrevet

Kan du ikke bar lage brekingslyder fra do i stedet? Mora di er vel ikke med deg inn på badet for å se hva du gjør?

Det var det jeg og skulle påpeke. Om jeg så faktisk var syk på ordentlig og hadde spysyka har jo aldri mamma forlangt materialbevis! Jeg har for vane å klare å komme meg på do først og så skylle ned, jeg spyr ikke på soveromsgulvet og tuter etter min mor.

Skrevet

Jeg syns du skal gå. Jeg var også alltid sånn at jeg fant på unnskyldninger for å slippe å være med på sånne ting, men de gangene jeg faktisk ble med hadde jeg det kjempegøy! Det er kjempeartig å finne på sånne ting sammen med klassen sin, og det blir nok ikke så ille som du ser for deg. Tenk så kjipt det blir å komme tilbake på skolen etter turen og høre hvor kjekt alle de andre hadde det!

• Liker 4
Skrevet

Tydeligvis veldig vanskelig spørsmål TS, siden folk tydeligvis ikke klarer å svare på det (mye annet derimot).

Litt overraskende at alle synes man MÅ være med og like det? Jeg ble tvunget med på mye sånt, det har gitt meg total avsmak på friluftsliv. (god form ellers)

• Liker 1
Skrevet

Tydeligvis veldig vanskelig spørsmål TS, siden folk tydeligvis ikke klarer å svare på det (mye annet derimot).

Litt overraskende at alle synes man MÅ være med og like det? Jeg ble tvunget med på mye sånt, det har gitt meg total avsmak på friluftsliv. (god form ellers)

Jeg vet hvordan hun kan gjøre det, men jeg har jammen ikke tenkt å lære en 15 åring hvordan hun kan kaste opp, enten det gjelder skoletur eller vektnedang.

Jeg er heller ikke noe friluftsmenneske, men alle har godt av en klassetur i ny og ne med litt natur-input.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er heller ikke noe friluftsmenneske, men alle har godt av en klassetur i ny og ne med litt natur-input.

Alle har godt av det? Hvem f%&# er du til å bestemme hva alle andre har godt av?

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Kan du ikke heller si at du virkelig ikke har lyst til å dra på turen og at du ikke føler deg komfortabel med det? Det var to klasseturer jeg ikke dro på da jeg gikk på ungdomsskolen rett og slett fordi jeg ikke ønsket det, og jeg lider ikke av den grunn med tanke på "fin opplevelse og masse minner du ikke ønsker å gå glipp av" etc.

Men hvis du virkelig trenger en unnskyldning, kan du ikke skylde på mensen i stedet for å kaste opp? Din mor vil sikker forstå at du ikke ønsker å sove ute sammen med mange andre hvor det ikke er do etc...

Endret av Rivera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...