AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Har noen muskelknuter som er så vonde, og har så lyst å bli kvitt disse. Noen som vet hvilke behandlingsformer som er best/mest effektive?
KatteLatte Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Har noen muskelknuter som er så vonde, og har så lyst å bli kvitt disse. Noen som vet hvilke behandlingsformer som er best/mest effektive? Triggerpunktmassasje er bra.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Triggerpunktmassasje er bra. Hvem utfører det?
Wiggins Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Hvem utfører det? Det er en del av utdannelsen i fysioterapi. Allikevel er det min erfaring at veldig få fysioterapeuter bruker det. Jeg vet om en som bruker det, det har hatt utmerket virkning på meg. Hvis du har mulighet til å komme deg til Oslo Vest så kan jeg tipse deg om instituttet jeg har gått til, send med i så fall en privat melding. Hvis du ikke bor slik til får du spørre venner og kjente der du bor. Du kan jo også slå opp på Gule Sider og ringe rundt til de forskjellige fysioterapeutene.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 triggerpunktmassasje er jo så grusomt vondt! fins det ikke andre metoder? ultralyd ellernoe?
isbiten. Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Triggerpunktbehandling er ikke en del av utdannelsen i fysioterapien, men mange fysioterapeuter velger å ta kurs. Og slik jeg har lært det er det forskjell på et triggerpunkt og en muskelknute. Når du tar på en muskelknute vil du kjenne smerten akkurat der du tar, mens et triggerpunkt vil gi strålinger til andre steder. En muskelknute bør behandles ved at man "knar" på det med fingertuppene, mens et triggerpunkt skal du holde på til du kjenner at det slipper. Men uansett, en fysioterapeut skal kunne behandle muskelplager, og derunder muskelknuter
isbiten. Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 triggerpunktmassasje er jo så grusomt vondt! fins det ikke andre metoder? ultralyd ellernoe? Det er egentlig svært få ting ultralyd funker mot, og det har lite dokumentert effekt. Det mest vanlige av behandling er massasje, evt varme (mange synes det er behagelig), tøyninger om det er tram muskulatur og evt øvelser. Avspenning kan også være fin behandling, avhengig av hvorfor knutene er der.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har hatt veldig god erfaring med naprapat på muskelknuter og triggerpunkter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå