Gå til innhold

Hvorfor står det ikke hva boligen har gått for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Finn skrive megleren solgt i annonsen når boligen er solgt, men det er sjelden det står hva prisen endte opp på. Er det bare når den har gått for mye over prisantydning at megleren skriver prisen, for å "skryte"? Jeg synes dette er veldig irriterende, for jeg holder på å sjekke hva boligene går for i et spesielt område. Må man ringe megler da? Jeg synes det er dumt at de holder tilbake denne informasjonen. :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke rett på å få vite dette og du får heller ikke vite det om du ringer megler. Du får tenke ca 2-300.000 over takst.

Skrevet

Du har ikke rett på å få vite dette og du får heller ikke vite det om du ringer megler. Du får tenke ca 2-300.000 over takst.

Hvorfor skal de nekte å oppgi det? Det er jo oversikt over eiendomsoverdragelser i flere aviser?

Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Man HAR rett på å vite det. Og JA det er bare å ringe megler å høre hva huset i "granveien" ble solgt for. Jeg og flere kollegaer gjør det hele tiden da vi jobber med statistikk i henhold til dette. Er ALDRI noe problmen å få vite hva den gikk for.

Du vet ikke helt hva du snakker om. 2-300.000 over takst?? Ja, noen så, og da står ofte prisen på finn.no. Det er på langt nær alle som går så mye eller noe overhodet over takst. Makan.

• Liker 1
Skrevet

Tull. Jeg har ringt meglerne flere ganger og alltid fått vite hva boligene ble solgt for.

Skrevet

Der hvor jeg jobber pleier vi å oppgi salgssum dersom noen henvender seg til oss og spør om

dette.

Vi hadde en periode for mange år siden hvor vi annonserte eiendommer med "solgt for kr.. " dersom annonsen var bestilt og ikke kunne stoppes når eiendommen ble solgt. Jeg er ikke 100% sikker på hva årsaken til at vi endret praksis til å bare sette "solgt", men jeg tror faktisk ikke det er lov til å annonsere med kjøpesummen i en "solgt for" annonse, uten at både kjøper og selger har samtykket til dette.

Dette er offentlig informasjon den dagen eiendommen tingylses, og når det står eiendomsoverdragelser i avisen, så kommer den informajsonen fra tinglysningsmyndighetene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...