Gå til innhold

Jeg føler meg helt forferdelig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir en skikkelig syte-tråd. Jeg trenger kanskje å få det ut et sted bare, vet ikke om noen egentlig kan gi meg noen råd som hjelper.

Problemet er bare at jeg plutselig føler meg så utrolig stygg! Det er helt forferdelig... Vet at alle kan ha slike dager, uansett hvordan de ser ut. Men i det siste, par månedene har jeg følt at ser virkelig stygg ut.

Egentlig så vet jeg det ikke hjelper at jeg kaller meg selv stygg. Men ærlig talt, det går ei grense for hvor mye positiv tankegang kan hjelpe på et jævlig utseende!

Jeg har ALLTID kviser i ansiktet. Når de har brukt en uke på å forsvinne, så kommer det faen meg nye. Jeg kan alltids bruke sminke, så vanligvis er det ingen problem, men nå er det på en måte verre. Sminken dekker ikke like bra? Jeg må nevne at jeg bruker gode hudpleieprodukter, uten dem hadde jeg sett ut som et monster.

Jeg har naturlig lys blondt hår og veldig lys hud. For et par år siden farget jeg håret mørkt. Nå før jul bestemte jeg meg for å bli lys igjen. Endte med at jeg måtte klippe meg veldig kort bob og håret har oransje toner i det. HATER DET...... Jeg har til og med SKEIVE tenner. HELVETE.

Føler meg rett og slett jævlig. Vil ikke møte kjæresten min eller vise meg for noen. Føler jeg er for stygg...

Men jeg må jo bare på jobb og ut å møte folk. Og jeg merker at jeg er skikkelig dårlig humør. Gjør alt som jeg bruker å gjøre av skjønnhets-rutiner og jeg sover mye mer enn ellers. Spiser sunt.

Ønsker jeg var naturlig pen. Syns det er så urettferdig. Vil ha langt sunt hår i en jevn (normal) farge, i det minste skulderlangt. Vil ha en hud som jeg ikke trenger å dekke til hver dag.

Jeg ER nok i utgangspunktet en gjennomsnittlig, pen jente. Jeg er 22 år, 174 høy og veier 60 kg. Er det man kaller tynn-feit, tynn med lite muskler og litt ekstra fett. Men jeg holder på med saken, begynte å trene mye styrke og kondisjon før jul og ser litt

resultater. Har en fin munn, et lite ansikt, fine øyne. Får ofte høre jeg er søt....... Har litt ansiktsform, øyne/munn som Renee Zellweger. Er bare ikke så pen. pga alt jeg har nevnt :(

Så ja.. andre som har det sånn? Andre som unngår å speilet? Uff, dette er patetisk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler det på samme måte selv! Har perioder hvor alt går veldig opp og ned. Slet veldig med uren hud for et par år siden, og følte meg rett og slett som et monster. Heldigvis fikk jeg hjelp i form av diane p - piller, og nå har jeg veldig fin hud! Men når endelig huden var fin, så ble håret mitt utrolig slitt.. Tok vel et år ca før det var langt, fint og sunt igjen, så når jeg starta på skolen nå i høst, var jeg egentlig ganske fornøyd med hvordan jeg så ut. Fin hud og fint hår.. Dessverre fant jeg ut at jeg skulle bleke håret, da jeg synes håret gradvis ble mørkere og mørkere (kler ikke mørkt hår). Dette resulterte i veldig slitt og ødelagt hår igjen, og fargen ble heller ikke noe særlig. Må nok klippe en del når jeg snart skal til frisør.

Føler meg rett og slett ofte stygg med det håret, selv om jeg vet at jeg egentlig ser helt normal ut, og at venninnene mine også sliter med ting som slitt hår osv. Allikevel tenker jeg jo ikke noe særlig over deres "feil" bare mine egne, og føler at alle ser på meg og tenker at jeg har utrolig stygt hår. Men sannheten er nok at de fleste har nok med seg og sitt, og har ikke tid til å tenke over dine "feil" og problemer ;)

Prøver jo å tenke positivt.. At det i grunn bare er hår, og at det vokser ut igjen, samtidig som jeg prøøøver å forkusere på det jeg er fornøyd med. F. eks ansiktet og huden min.

Føler også at jeg blir i dårlig humør de dagene hvor jeg føler meg stygg, men det hjelper jo ikke i det hele tatt. Da føler jeg meg bare enda værre.. Både "stygg og ser deppa ut" liksom :fnise:

Vet ikke om dette fikk deg til å føle deg bedre jeg.. Håper det hvertfall :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg skal si det - du er garantert ikke stygg! Det finnes faktisk ganske få mennesker som er genuint stygge av utseende. Men vi har alle våre perioder da vi føler oss mindre pene, for all del.

Har du vurdert å gå til en hudpleier for få en analyse av huden din? Selv om du bruker gode produkter, som du sier, så kan det virke som om de ikke er optimale for din hud, siden du fortsatt har kviser. De beste produktene er forøvrig de du får tak hos hudpleier, og ikke typiske parfymeri-merker.

Når det gjelder håret ditt, så vokser det ut. Prøv et B-vitamintilskudd, det kan faktisk ha gunstig virkning på huden din også. Plei håret ditt godt med hårkurer og vær forsiktig med varmebehandling. Gå til frisøren og spør om en ikke-permanent farge som vaskes gradvis ut og som dekker oransjetonene dine. Om du må være mørk blond en stund så overlever du vel det?

Når det gjelder skeive tenner, så kan det være veldig sjarmerende dersom tenner og tannkjøtt ellers er friskt og velpleid! Du kan jo snakke med tannlegen din, men tannregulering eller InvisaLign er dyre saker.

Kjempefint at du har begynt å trene, tror du etterhvert vil merke stor forskjell både på kropp, humør og hud!

Bruk klær og sminke som framhever det du er fornøyd med og vær litt tålmodig, så kommer du garantert til å føle deg bedre etterhvert!

Skrevet

Takk for svar til begge to.

Dere har sikkert helt rett, i at jeg føler meg verre enn jeg ser ut.

Prøver å være bevisst på det og smile mye, ikke la det vises på utsiden hvordan jeg føler meg, men det er litt vanskelig.

Jeg har b-vitaminer og skal bli flinkere til å ta det hver dag. Må vel bare være tålmodig med tanke på håret.

I tillegg er jeg ganske forkjøla nå, vært det i et par uker. Så det får meg kanskje til å bli ekstra emosjonell.

Men hjelper med litt forståelse for mine "verdensproblemer" :) Er ikke noe jeg har så lyst å ta opp med venner eller kjæreste for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...