Gå til innhold

Grøtris utgått i 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan det spises?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt kan spises. Ville jeg gjort det? Nei.

Skrevet

Hva synes du selv, TS? :roll:

Skrevet

Slike tørrvarer hadde jeg spist.

Selv er jeg vokst opp med å få servert ulike produkter (tørrvarer) som gamlere enn som så, enkelte 10 år... Så lenge det står "Best før", kan jeg spise det, men ikke om det står "Holdbar til".

• Liker 3
Skrevet

Så lenge det ikke lukter harskt hadde jeg prøvd. Kan jo koke opp med litt vann og salt og smake, så slipper du å kaste bort melken.

Skrevet

Før så var det ubegrenset holdbarhet på ris, pasta og lignende tørrvarer så lenge det sto tørt, i romtemp og tildekket. Nå er det tom. holdbarhetsdato på salt! Det er pga. EU standarder. Ingenting å bry seg om, hadde spist den uten å blunke.

• Liker 3
Skrevet

Min pappa er oppvokst på "Nugd" og "Fugd" haha. De hadde altså navn på sånt-

"nugd"=nylig utgått dato

"fugd"=forlengst utgått dato

:fnise:

Ingenting er "farlig", men velsmaken kan vel variere;)

• Liker 2
Skrevet

Når foreldrene mine var små hadde de ikke "best før"-dato på noen varer, ikke en gang melk. Lurer på hvordan folk overlevde den gangen? :klo:

Skrevet

Da hadde faktisk folk såpass god dømmekraft på området at de kunne vurdere selv hva som var uspiselig og ikke. Denne kunnskapen, som har vært opparbeidet gjennom generasjoner, er i ferd med å gå tapt nå når vi stoler blindt på datoer fra produsentene av varene. Jeg er sikker på at masse mat går rett i søpla unødig.

Skrevet

Når foreldrene mine var små hadde de ikke "best før"-dato på noen varer, ikke en gang melk. Lurer på hvordan folk overlevde den gangen? :klo:

Brukte vel luktesans og sunn fornuft, vil jeg tro..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...