Gå til innhold

Kjoledilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i 3 salonger de siste ukene bare for å få prøve ut noen kjolemodeller for å se hva jeg kler og hva jeg selv tror jeg ønsker. I det hele tatt - bare "prøve-prøving" hvis dere skjønner hva jeg mener. Det er enda en stund til vi gifter oss, så jeg har god tid.

Men i dag fikk jeg litt uventet på meg "IT" kjolen! Jeg tror ihvertfall det? ÅÅÅ så utrolig irriterende vanskelig dette plutselig ble. De har jo som vanlig bare en av utgaven så førstemann til mølla prinsippet gjelder. Nå skal jeg vel ha temmelig uflaks hvis noen andre velger den i morgen eller nærmeste uken(e) - men man vet aldri.

Problemet er at jeg ikke hadde med meg noen, og jeg klarer aldri helt å stole på selgere... Skulle veldig gjerne hatt en venninnes mening, men det lar seg vanskelig gjøre siden jeg er nyinnflyttet her jeg bor, og mine venner bor noen timer unna. Jeg må stole på meg selv...

Kjolen satt som et skudd, det er snøring bak så jeg kan gå litt opp eller ned i vekt, de kan legge opp og ta bort (klippe av rett og slett) slepet (noe som er bra siden jeg ikke ønsker slep), fargen var midt i blinken, følelsen når jeg gikk i den var utrolig god, jeg kunne sitte uten å føle at magen tøt ut her og der..., og prisen var innenfor budsjettet. Så ja - kjolen var rett og slett kjempefin og jeg følte at den er "meg".

Men - skal man da ta sjansen og slutte å lete/prøve, og kjøpe denne allerede 9 md før bryllupet, eller skal en ha litt is i magen? Det kan jo alltids finnes noe finere der ute...

Jeg er sikker på at det er flere enn meg som har gått igjennom denne interne diskusjonen i hodet sitt :lol: Kan dere være så snill og komme med synspunkter, gode råd, eller fortelle hva dere gjorde? Vil man uansett, alltid gå rundt å lure på om man kjøpte den riktige, eller må følelsen være så overveldende at man begynner å gråte - som på tv...;-). Jeg gråter ikke lett så det kommer ikke til å skje uansett.

Råd og erfaringer tas imot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som om du har funnet kjolen din. Gratulerer :)

Og nei, jeg har aldri blitt helt sikker selv om jeg eeeeegentlig vet at det er kjolen for meg. Begynte forresten ikke å grine. Ikke i nærheten engang(kommer nok til å grine når jeg får den på meg på lørdag da)

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg fann og kjøpte min ni månader før bryllupet. Eg var ikkje i tvil, prøvde den åleine, men fekk med meg ei venninne nokre dagar etter som bekrefta det eg tenkte, at den var perfekt. Så no er den frakta til sydama, der den skal få bu til den skal tilpassast, sannsynlegvis i juni. :D Kan du ikkje spørje ein kollega du har tillit til om å bli med deg? Eg hadde ikkje med forlovaren min, ho er ikkje ein kjoleperson, og syntest det var heilt greitt at eg ordna dette med ein annan bekjent.

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg tenkte som Doh, det høres ut som du har funnet kjolen din :):rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Eg fann og kjøpte min ni månader før bryllupet. Eg var ikkje i tvil, prøvde den åleine, men fekk med meg ei venninne nokre dagar etter som bekrefta det eg tenkte, at den var perfekt. Så no er den frakta til sydama, der den skal få bu til den skal tilpassast, sannsynlegvis i juni. :D Kan du ikkje spørje ein kollega du har tillit til om å bli med deg? Eg hadde ikkje med forlovaren min, ho er ikkje ein kjoleperson, og syntest det var heilt greitt at eg ordna dette med ein annan bekjent.

Har dessverre ingen her jeg kan ta med meg. Det er det som er problemet.

Skrevet

Jeg tenkte som Doh, det høres ut som du har funnet kjolen din :):rodmer:

Ja... lurer litt på det altså :jepp:

Skrevet

Fikk du ikke lov å ta bilde? Jeg var med ei venninne som prøvde brudekjole, og bare for å være 100% sikker tok vi bilde med mobil og sendte til hennes forlover for bekreftelse.

Skrevet

Ikke at jeg skal gifte meg med det første, men jeg så et bilde av den på nett, og det bare var sånn at ja, den skal jeg ha. Er vel fort 3-4 år siden nå.

Ikke prøvd den eller noe sånt da, så krysser fingra for at den er like fin på som på bilde, for det er drømmekjolen :)

Gjest Adriane
Skrevet

Fikk du ikke lov å ta bilde? Jeg var med ei venninne som prøvde brudekjole, og bare for å være 100% sikker tok vi bilde med mobil og sendte til hennes forlover for bekreftelse.

Var det jeg også tenkte :jepp: Hvis du tar med deg kamera (eller har godt kamera på mobilen) - spør de som jobber der om de kan ta noen bilder av deg med kjolen på - litt detaljerte bilder/nærbilder, og noen litt på avstand i helfigur, forfra og bakfra, og gjerne fra siden - og så kan du sende de bildene til noen du stoler på at vil gi deg en ærlig mening?

Skrevet

Var det jeg også tenkte :jepp: Hvis du tar med deg kamera (eller har godt kamera på mobilen) - spør de som jobber der om de kan ta noen bilder av deg med kjolen på - litt detaljerte bilder/nærbilder, og noen litt på avstand i helfigur, forfra og bakfra, og gjerne fra siden - og så kan du sende de bildene til noen du stoler på at vil gi deg en ærlig mening?

Nei dessverre fikk jeg ikke lov å ta bilde! Jeg forklarte til og med situasjonen, men neida "strict policy" der gitt! Jeg ble faktisk noget irritert, og hadde det vært hvilken som helst annen butikk så hadde jeg jo ikke handlet der. Det er jo bare teit og vanskelig, men siden det jo ikke akkurat er flust av samme modell brudekjoler, så må man forholde seg til de hvis man vil ha kjolen.

Alle 3 butikkene jeg har vært i har ikke tillatt bilder. Det er jo helt idiotisk egentlig; hvis de er redd folk skal kopiere kjolene eller noe, så bør de jo slutte å legge ut bilder på egen nettside også da...Merkelige greier.

Gjest Adriane
Skrevet

Nei dessverre fikk jeg ikke lov å ta bilde! Jeg forklarte til og med situasjonen, men neida "strict policy" der gitt! Jeg ble faktisk noget irritert, og hadde det vært hvilken som helst annen butikk så hadde jeg jo ikke handlet der. Det er jo bare teit og vanskelig, men siden det jo ikke akkurat er flust av samme modell brudekjoler, så må man forholde seg til de hvis man vil ha kjolen.

Alle 3 butikkene jeg har vært i har ikke tillatt bilder. Det er jo helt idiotisk egentlig; hvis de er redd folk skal kopiere kjolene eller noe, så bør de jo slutte å legge ut bilder på egen nettside også da...Merkelige greier.

Tuller du? Fikk du ikke lov til å ta bilde? Noe så idiotisk... :sukk:

Kan jeg spørre hvor du bor? Er du heldig, bor kanskje en av oss her på forumet i nærheten, og kan være din "second opinion"? Hvis jeg bor i nærheten, så kan jeg stille opp jeg, for jeg skjønner jo godt at du gjerne skulle hatt en ærlig tilbakemelding fra noen andre enn de som jobber i butikken ;)

Gjest navnelapp
Skrevet

Kva for ein by er dette? Eg har vore i fleire brudesalongar i Oslo-området, og ingen har nekta meg å ta bilde. I den eine hjalp dei til med å knipse, fordi eg var åleine.

• Liker 1
Skrevet

Tuller du? Fikk du ikke lov til å ta bilde? Noe så idiotisk... :sukk:

Kan jeg spørre hvor du bor? Er du heldig, bor kanskje en av oss her på forumet i nærheten, og kan være din "second opinion"? Hvis jeg bor i nærheten, så kan jeg stille opp jeg, for jeg skjønner jo godt at du gjerne skulle hatt en ærlig tilbakemelding fra noen andre enn de som jobber i butikken ;)

Det hadde jo vært fantastisk. Bor på Hamar. Det skal vel mye flaks til før noen av dere også gjør det...

Gjest Adriane
Skrevet

Det hadde jo vært fantastisk. Bor på Hamar. Det skal vel mye flaks til før noen av dere også gjør det...

Det var et stykke unna for meg, dessverre - jeg bor nær Oslo. Men jeg håper at noen andre her inne bor i nærheten av Hamar, og kan tenke seg å hjelpe deg! :) Ellers hender det at vi er i området der, men det er ikke så ofte, og jeg vet ikke når neste gang blir...

Skrevet

Det var et stykke unna for meg, dessverre - jeg bor nær Oslo. Men jeg håper at noen andre her inne bor i nærheten av Hamar, og kan tenke seg å hjelpe deg! :) Ellers hender det at vi er i området der, men det er ikke så ofte, og jeg vet ikke når neste gang blir...

Takk for omtanken :-). Jeg har nettopp snakket med de på telefonen og forklart "problemet", men de ville allikevel ikke la meg ta bilder før jeg hadde kjøpt det... og som jeg sa, så er det jo nettopp det som er dilemmaet.

Jeg er også opprinnelig fra Oslo, så mine venner bor der, og det er ikke bare å be noen komme opp til Hamar i morgen for å se en kjole liksom.

Butikkeieren sa hun hadde nettopp hatt en kunde innom som også vurderte kjolen, men det tror jeg er et godt, gammelt salgstriks... De har over 300 kjoler, så jammen har man uflaks om 2 vil ha den på så kort tid. Egentlig så irriterer den dama meg litt i overkant, men det er jo kjolen jeg er interessert i, så da får jeg bare prøve å overse dama...

Planen er å uansett dra dit i morgen igjen - med eller uten "hjelpere". Jeg får ta på meg kjolen èn gang til og se om jeg får samme "wow" følelsen, og får jeg det - så får jeg bare stole på meg selv å kjøpe den. Høres ikke det ut som en plan?

Skrevet

TS igjen. Hadde tenkt å dra til Oslo å se på kjoler også - men noen som vet hva prisene ligger på hos Kristins Brudesalong? Evt andre? Denne som jeg fant koster 9000 og er nemlig en "grei" pris i forhold til mitt budsjett også. Finnes det rimelige kjoler som dette i salongene i Oslo, eller er de endel dyrere tro?

Skrevet

Den jeg var med i med venninnen min var på Grünerløkka, Schreppegrellsgate tror jeg. Venninnen min kjøpte en på salg, og den kostet 5000,- Jeg syntes det virket som de hadde få kjoler da vi kom inn, men det var bra variasjon i utvalget og veldig hjelpsomme folk som jobbet der.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg kjøpte også min på Grünerløkka, Eden brud i Markveien. Kan det vere same plass der du var, CathFoto? Dei var veldig hyggelege, og hadde eit stort stativ med kjolar på salg. Min kom på 2500,-. :) Bestill time viss du drar dit. Kjem du til byen bør du berre bestille hos fleire på same dag, med litt tid mellom.

Skrevet

Alt godt: Det stemmer, men butikken har adresse Markveien, men ligger inn i en sidegate fra den. Som jeg tror er Schreppegrells.

Gjest navnelapp
Skrevet

Edit: eg var ikkje på Kristins brudesalong, så eg veit ikkje noko om service og utvalg der. Var på Eden og Unik, flott service begge plassar, men kjolen valgte for meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...