Gå til innhold

Dørskilt i glass/porselen/stål eller lignende?


aline

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal lage ett dørskilt, slikt "Her bor aline alinersen og alinekjærsten etternavn", og har tenkt å lage det selv.

"problemet" er at det skal være til ett hus i Gambia, så jeg kan ikke bruke tre, da det vil bli ødelagt av termitter ol.

har vært på striestua i Oslo å kikket, det eneste de hadde var noen ovale og ganske kjedelige porselens "plater"...

Har lyst til å lage noe spenstig, enten masse farger og enkle mønstre som jeg enten maler på glass, porselen eller stålplate.

Men hvor i all verden får jeg tak i vanlige firkanta plater av noe av dette?

Er det noen som aner om det finnes noen hobbybutikk i oslo-området som har godt utvalg på slikt?

maling skal jeg alltids fikse, så det er bunnen som er problemet.

Vil heller ikke ha med to hull på hver side, heller to i ytterkant i topp, slik at det kan velges selv om man ønsker å henge den med tråd/ståltråd eller om de ønsker å skru den fast i veggen direkte.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det eneste som slo meg var å kjøpe en billig klipsramme og ta glasset fra den. Men det kan jo være vanskelig å få laget hull i glass. Dersom du setter på en tapebit før du borer med dertil egnet bor bør det gå bra. Glass får du jo hos glassmester også, og han kan nok hjelpe deg med hullene.

Plater i stål kan du sikkert få hos en blikkenslager, men jeg vet ikke helt hva du skal bruke for å få holdbar skrift. Den burde jo vært risset inn i platen.

Du kan vel lage gipsskilt selv ved å støpe oppi en litt mer morsom form en standard oval??

Går forresten termitter løs på alle typer tre? Hjelper det om du lakkerer treverket?

Det er en hobbybutikk i Sandakergata på Torshov (i kjelleren til Polet). Tror dette også er en Panduro-butikk, men mener å huske at de har mye gjør-det-selv-ting.

Lykke til!!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dra til en blikkenslager, verksted. Regner med at du kan finne noe i en butikk som selger spiker og den slags utstyr.

hvordan liker du feks. å male på en taksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. takk for tips.

skal ta meg en tur rundt omkring i dag etter jobb, se litt på forskjellige muligheter.

ang om termitter spiser all slags tre, aner jeg dessverre ikke, men tør ikke ta sjansen. Tviler på om det hjelper med lakk, innbiller meg at de spiser seg igjennom alt de der krypa... :lol:

takstein har jeg ikke tenkt på engang!!! Er så absolutt en idè!!

Er det flere som har utradisjonelle tips, taes de imot med takk!!

Har tenkt på å støpe selv ja, men er bittelitt lat sånn sett, så jeg prøver å finne noe ferdig først, som jeg bare kan male/dekorere direkte på. Har hele måneden på meg før jeg må ha det ferdig så. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Tenker Emblemspesialen (ikke spesialisten, men spesialen) kan hjelpe deg med gravering. Tror han holder til i Oslo et sted, men jeg har verken tlf nr eller url dessverre. En stålplate sånn du vil ha den får du helt sikkert hos blikkenslageren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...