Gå til innhold

Frustrerende romkamerater!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor sammen tre andre og klarer snart ikke mer!! Det virker som om de faktisk trives med å leve i en grisesti! Uansett hvor mye jeg rydder så blir det rotete etter fem min. Jeg har ikke støv på hjernen men liker å ha det koselig og ryddig rundt meg. De kan gjerne la oppvask stå en uke selvom vi faktisk har oppvaskmaskin som fungerer i beste velgående. Det virker også som hygiene er noe som ikke er så viktig for de heller. Jeg kreperer helt når jeg går inn på do etter noen av de og det faktisk er rester etter de på toalettet. Snømåking er de redde for tror jeg. Jeg har måkt snø mange ganger og har sagt til de at det er deres tur så sier de bare: Ok, kanskje jeg gjør det i morgen. Jeg bir så frustrert!!! Deilig med en liten utblåsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke sette dere ned og prate om det? Kanksje lage en fast plan over når hvem skal gjøre hva?

• Liker 2
Skrevet

Tenk deg det samme med 2 invandrere som snakker så dårlig norsk og engelsk at du knapt kan kommunisere med dem. Og en kompis av dem, en som er en tidligere barnesoldat og en kompis av dem som stjeler.

Der bor jeg.

Heldigvis flytter de ut om ett par måneder.

• Liker 2
Skrevet

Vi har faste vaske uker, men da rydder de bare den ene dagen de skal vaske den uka.. Etterpå er det plutselig greit å bo i en grisesti igjen.. Jeg prøver å holde det ryddig rundt her, men begynner å bli litt "mamma" for de føler jeg nå :(

AB: stakkars deg!! Nå virker ikke mine romkamerater så ille...

Gjest UngKalven
Skrevet

Moren min er også sånn. Skal alltid ha det rent og ryddig.

Skrevet

Vi har faste vaske uker, men da rydder de bare den ene dagen de skal vaske den uka.. Etterpå er det plutselig greit å bo i en grisesti igjen.. Jeg prøver å holde det ryddig rundt her, men begynner å bli litt "mamma" for de føler jeg nå :(

AB: stakkars deg!! Nå virker ikke mine romkamerater så ille...

Haha, den verste av dem flytter ut om 2 måneder. ;p Og da går den stjelende kompisen og!

Gleeeeeeeedeeeer meg!

Skrevet

Ååååååååååå, jeg kunne gjort mye for å bo alene! Har bare en samboer+sønnen hennes, så mine ting er ikke like ille som deres, men av og til blir det for mye! Er bokstavelig talt drittlei av bremsespor i doen, skittne gulver og bad, barnesøl, og ikke minst det å ALDRI ha alenetid. Hun jeg bor med er en god venninne av meg, så vi finner på veldig mye sammen. Syns egentlig det er greit, men av og til kjenner jeg at jeg bare vil være alene. Kan ikke reise hjem heller, der er det også mye folk.. Og hun reiser ALLTID hjem de helgene/ukene da jeg MÅ hjem pga sykdommen min(har lege hjemme og går til det sykehuset). Klikker snart for meg :(

TS er du god venn med de du bor med? Kan du snakke med de om det? Evt flytte ut?

Vi får bare ta utblåsningene sammen, så håper vi det hjelper bittelitt ihvertfall!

• Liker 1
Skrevet

Jeg Møtte de jeg bor med på visninga, men vi går veldig godt sammen på alle andre plan. Har ikke lyst til å flytte så får vel bare ta en liten prat med de. Er sikkert bare jeg som er veldig pirkete :P

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Hvorfor flytter dere ikke?????

Skrevet

AB7 her!

Jeg flytter ikke fordi vi har kontrakt frem til juli som vi ikke kommer ut av! Vi har prøvd, da av andre grunner :)

Skrevet

Forlang betaling for det de ikke gjør som må gjøres. Lag først en avtale, fast vaskedag og/eller ansvar for egne fellesrom. Med noen nytter ingenting, i alle fall ikke om du er den eneste som bryr deg om hvordan det ser ut i kåken.

Har selv bodd i ett elendig kollektiv, og vi ble enige om å gjøre husarbeid en dag i uken, dvs bad, stue, kjøkken, gulv, støvtørking, pluss på alle rommene. Det gikk bra, en av gutta var latmaker og unnasluntrer og alle ble irriterte. Til daglig (vi hadde oppvaskmaskin) brydde jeg meg ikke om jeg ryddet mer på kjøkkenet enn de andre som bodde der, men det fungerte med avtalen om fellesvask en dag i uka. Bortsett fra han som alltid skulket, hadde alle vært som han, ville jeg ha flyttet ut.

Vi har alle forskjellig toleranse for rot og støv, så det er ikke enkelt. Men å ha ansvaret enten en dag i uka og samarbeide, eller en uke med hvert sitt ansvar (bad, kjøkken, stue, entre, spisestue), pluss sine egne rom /hybler bruker å fungere.

Men kan ikke regne med at alt blir gjort som om man hadde gjort det selv. Ta en prat med de du bor sammen med, og si at dere må komme frem til en løsning som passer alle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...