Harmonics Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Her er jeg filleonkel, og det er to små troll på snart fem og et troll på syv, var det vel. De spiser kun paprika, ikke mais engang. Jeg tenkte da å dra metoden at kul filleonkel kommer på besøk, og så lager han noe grønnsak-greier sånn en time før middag, og sier at: "Dette er bare for voksne, barn kan ikke få. Dere er for små til slik mat.", osv.. Hadde det funket som grei provokasjon til oppvigleri og ansporing til å knekke den der grønnsak-vegringen som man har låst seg på, tror dere? Oppskriften fant jeg forresten i en tråd om McNuggets-jenta, og består av grillet broccoli med gøy (smaker digg): http://www.amateurgourmet.com/2008/11/the_best_brocco.html Endret 2. februar 2012 av Harmonics
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Det er da bare å prøve, det? Du er sikkert dødskul!
Harmonics Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2012 Jo; det går bra, tenkte bare at kanskje folk hadde andre gode ideér om bruk av omvendt psykologi og hva som trengs for at det skal funke.
Tropic Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Evnt bare kutte opp endel grønnsaker og lag en god dip til! Mest sannsynlig vil de komme og ønsker å prøvesmake. Jeg bruker gulrot og agurk. 1
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Her bruker det å funket bra å skulle lure" foreldrene... "mamma og pappa kommer om en time og skal lage middag. Onkel vet om noe skikkelig godt som vi kan lage og spise sammen nå. Men ikke si noe til mamma og pappa..." 4
Anciol Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Min hemmelighet som får mine til å spise grønnsaker, er å lage mos av kokte grønnsaker(ex broccoli, blåmkål og gulerot) og tilsette litt bondesmør:) og servere til maten lurer barna på hva det er så svarer jeg at det er noe som alle barn spiser og at det er kjempegodt, og tar meg en porsjon:) Klarer tilogmed å få barna til å ta tran:) ved å si at det er nammenamm og ta en slurk:)
Leanne Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 det med omvendt psykologi fungerte på mine når de var mindre, 2-4 år. Da fikk jeg lurte med det meste, du klarer vel ikke ta på buksa du som er så liten osv.. Nå er mine 5 og 7 og hos de fungerer ikke dette med omvendt psykologi lenger, men det kan jo hende det fungerer hos de som du er onkel til. Det er verdt et forsøk.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Jeg tror en kul og morsom filleonkel kan få barna til å spise hva som helst Mitt barn spiser det utroligste sammen med andre i alle fall. Men hjemme er det æsj og nei og liker ikke. Jeg synes det er en kjempegod idé, du må oppdatere oss på hvordan det går ok?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Jeg tenkte da å dra metoden at kul filleonkel kommer på besøk, og så lager han noe grønnsak-greier sånn en time før middag, og sier at: "Dette er bare for voksne, barn kan ikke få. Dere er for små til slik mat.", osv.. Hadde det funket som grei provokasjon til oppvigleri og ansporing til å knekke den der grønnsak-vegringen som man har låst seg på, tror dere? Hmm, skjønner tankegangen, men syns det er litt småfrekt gjort. Og hva når (om) de begynner å spise av "deres" mat, hva skal du gjøre da da? Si fy?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Når barna mine ikke vil spise maten sin sier jeg bare Nå skal jeg ta tida på dere! En to tre! Og da skal jeg si de gafler i seg! 1
Harmonics Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 2. februar 2012 Hmm, skjønner tankegangen, men syns det er litt småfrekt gjort. Og hva når (om) de begynner å spise av "deres" mat, hva skal du gjøre da da? Si fy? Nei, kombinasjon av å late som at jeg ikke ser det og se litt lurt på dem. Tror det kan funke som en sånn lek rundt eting. Spesielt hvis det har blitt lagt opp til at grønnsak-opplegget virker litt spennende, med finurlig og forseggjort tilberedning, og at det smaker bra er også et pluss.
Gjest Cecilia L Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Hmm, skjønner tankegangen, men syns det er litt småfrekt gjort. Og hva når (om) de begynner å spise av "deres" mat, hva skal du gjøre da da? Si fy? Si at, nei, dette er voksenmat! Og så etterhvert la barnet få likevel, men med litt kamp og tull. Barn elsker å lure voksne! Endret 2. februar 2012 av Cecilia L 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 Nei, kombinasjon av å late som at jeg ikke ser det og se litt lurt på dem. Tror det kan funke som en sånn lek rundt eting. Spesielt hvis det har blitt lagt opp til at grønnsak-opplegget virker litt spennende, med finurlig og forseggjort tilberedning, og at det smaker bra er også et pluss. Skal du komme dit hver dag da, eller? Det hjelper jo ikke om de spiser grønnsaker én gang? Eller har du tenkt å flytte inn?
Gjest WendyClear Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 Barn hører ofte om ting de ikke kan gjøre fordi de er for små, så det kan fort hende de tror dette er enda en faktisk regel. Det er ikke sikkert de ser på det som mer opplagt at barn ikke kan drikke alkohol enn at de ikke kan spise det du lager.
Gjest Cecilia L Skrevet 2. februar 2012 #17 Skrevet 2. februar 2012 Skal du komme dit hver dag da, eller? Det hjelper jo ikke om de spiser grønnsaker én gang? Eller har du tenkt å flytte inn? Grinebitersk i aften? 3
Harmonics Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #18 Skrevet 2. februar 2012 Det hjelper jo ikke om de spiser grønnsaker én gang? Jo. Jeg tror det. For da har dem liksom kommet over den kneika med å akseptere "nye ting", og en ny smak.
Gjest Cecilia L Skrevet 2. februar 2012 #19 Skrevet 2. februar 2012 Barn hører ofte om ting de ikke kan gjøre fordi de er for små, så det kan fort hende de tror dette er enda en faktisk regel. Det er ikke sikkert de ser på det som mer opplagt at barn ikke kan drikke alkohol enn at de ikke kan spise det du lager. Herlighet! Synes ikke du det var gøy å tulle og lure voksne da du var liten? Tror neppe barn hiver seg på flaska selv om de blir tullelurt til å spise brokkoli... 1
Gullskje Skrevet 2. februar 2012 #20 Skrevet 2. februar 2012 Jeg er sammen med en mann med et barn (6år) fra før av, her nytter absolutt ingenting! Det er en evig kamp fra ende til annen å få guttungen hans til å spise noe som helst annet enn brødskive med leverpostei, banos, salami, pølse og hamburger. Han lar seg ikke lure for noe som helst her i verden og tro meg, vi har prøvd det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå