Gå til innhold

Forspist meg, skal på trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er flaut, men jeg har klart å forspise meg på sjokolade, magen er helt stappa, og jeg har garantert fått i meg mer enn nok kalorier for resten av dagen. Saken er at jeg skal på trening - heldigvis spinning, og ikke noe hopp-og-sprett, men likevel. Jeg trener ganske mye, nesten hver dag, og da blir det ganske viktig at jeg spiser noe etter trening for restitusjonens del. Siste sjokoladebit spiste jeg sikkert halv tre eller noe, og spinningtimen begynner ikke før halv åtte, så forhåpentlig er jeg mindre mett da. Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre likevel. Mitt gamle jeg hadde sikkert spydd opp sjokoladen med en gang, men det er år siden jeg drev med sånt. Nå lurer jeg bare på om jeg skal droppe å spise noe mer i dag, eller hvordan jeg skal gjøre det. Sjokolade gir jo ikke akkurat noe av det jeg faktisk trenger, og jeg har ikke lyst til å bryte ned musklene uten å tilføre næring som gjør restitusjonen raskere. Samtidig vil jeg ikke legge på meg heller. Dilemma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest juvelia

Ikke dropp å spise,det har du apsolutt ikke godt av å du kommer til å kjenne deg uvell på trening

Kok deg feks noen eggehviter å spis en frukt eller grønnsak før trening..eller knekkebrød med godt pålegg eller noe annet sunt.

Selv om man skeier ut innimellom kan man ikke kutte ut de viktige måltide pga det.

Spis noe sunt å "get over it",kroppen trenger næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort og spist er spist. Jeg synes du skal spise normalt resten av dagen og se på dette som en "lørdagsutskeielse", at du koste deg idag og spiser normalt nå til lørdag. :) Hvis du spiser sunt og variert ellers og trener regelmessig så går nok dette opp i det store regnestykket likevel. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er flaut, men jeg har klart å forspise meg på sjokolade, magen er helt stappa, og jeg har garantert fått i meg mer enn nok kalorier for resten av dagen. Saken er at jeg skal på trening - heldigvis spinning, og ikke noe hopp-og-sprett, men likevel. Jeg trener ganske mye, nesten hver dag, og da blir det ganske viktig at jeg spiser noe etter trening for restitusjonens del. Siste sjokoladebit spiste jeg sikkert halv tre eller noe, og spinningtimen begynner ikke før halv åtte, så forhåpentlig er jeg mindre mett da. Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre likevel. Mitt gamle jeg hadde sikkert spydd opp sjokoladen med en gang, men det er år siden jeg drev med sånt. Nå lurer jeg bare på om jeg skal droppe å spise noe mer i dag, eller hvordan jeg skal gjøre det. Sjokolade gir jo ikke akkurat noe av det jeg faktisk trenger, og jeg har ikke lyst til å bryte ned musklene uten å tilføre næring som gjør restitusjonen raskere. Samtidig vil jeg ikke legge på meg heller. Dilemma!

Du kommer ikke til å legge på deg av denne sjokoladen her, det vet du godt innerst inne :) Spis som normalt resten av dagen, og ikke bekymre deg. Å skeie ut inn i mellom gjør vi alle sammen, men det skal 7-8000kalorier i overskudd hver uke for å lage 1 kg med RENT fett på kroppen. Om du er større i morgen, er det bare vann krppen har sugd opp, svupp! Du skal spise noe før trening, karbohydrater som du kan forbrenne til hinsiden, og etter trening skal du ta noe med protein i, dette går helt fint.

Hilsen ei som også hadde spiseforstyrrelser en gang, og vet hva du føler. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!! Dette fikk meg til å føle meg mye bedre. Vet det er tullete, men følelsene gjør det så mye vanskeligere å tenke fornuftig noen ganger. Er egentlig langt forbi spiseforstyrrelsene, og spiser sunt, normalt og nok til vanlig, men forskjellige ting, som en litt dårlig dag, altfor lite søvn over lang tid og hard trening de siste tre dagene bidro kanskje til at jeg ikke klarte å motstå sjokoladen - og da kommer tvilen veldig lett. Er mye enklere når jeg holder meg til de faste rutinene! Men jeg fikk bedre perspektiv på ting nå. Orker kanskje ikke noe særlig mat før trening, ville fått hold (selv om jeg ved ettertanke ser at det hadde vært fint om jeg rakk det), men etter skal jeg definitivt spise kveldsmat helt som vanlig :)

Takk, takk, takk!! :D :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...