Gå til innhold

Når tar politiet deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjører ganske rolig og pent i trafikken, men som alle andre hender det man bikker over fartsgrensen noen få km/t, f.eks. når man skal ut på vei og gasse opp, gire, man ligger i 80 og daler litt over, litt under o.l. i noen sekunder. Jeg snakker selvfølgelig ikke om "skikkelige" fartsovertredelser, men minimale overskridelser i noen sekunder.

Tar politiet folk for sånt? Jeg spør fordi jeg bare har hatt lappen i ca. 1 år, noe som betyr dobbelt med prikker om jeg skulle fått bot for noe i trafikken. I teorien kan jeg miste lappen om jeg blir tatt to ganger i 62 km/t i 60-sonen. 600 kroner i bot hadde også vært kjipt for noe sånt, men å i teorien kunne miste lappen virker helt søkt for en såpass ubetydelig overtredelse. Gidder de å vinke folk inn for sånt?

Vet for øvrig at det er en liten sikkerhetsmargin på speedometeret i bilen og at politiet (og fotobokser) har sine sikkerhetsmarginer, uten at jeg helt vet hva politiet opererer med, regner med det er faste grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en titt på denne linken

Det står det litt ivertfall :)

Jeg har hørt om folk som har kjørt noen km/t for fort, og bare fått et lite tegn fra politiet om at de skal sakke litt ned. Men i det eksempelet ditt (62 km/t i en 60 sone) er du jo innenfor marginen til både din egen bil og politiet, så i det tilfellet er du jo trygg. Blir verre hvis du da kjører i 80 km/t :gjeiper:

Håper ivertfall linken gir deg litt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...