AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Jeg kjører ganske rolig og pent i trafikken, men som alle andre hender det man bikker over fartsgrensen noen få km/t, f.eks. når man skal ut på vei og gasse opp, gire, man ligger i 80 og daler litt over, litt under o.l. i noen sekunder. Jeg snakker selvfølgelig ikke om "skikkelige" fartsovertredelser, men minimale overskridelser i noen sekunder. Tar politiet folk for sånt? Jeg spør fordi jeg bare har hatt lappen i ca. 1 år, noe som betyr dobbelt med prikker om jeg skulle fått bot for noe i trafikken. I teorien kan jeg miste lappen om jeg blir tatt to ganger i 62 km/t i 60-sonen. 600 kroner i bot hadde også vært kjipt for noe sånt, men å i teorien kunne miste lappen virker helt søkt for en såpass ubetydelig overtredelse. Gidder de å vinke folk inn for sånt? Vet for øvrig at det er en liten sikkerhetsmargin på speedometeret i bilen og at politiet (og fotobokser) har sine sikkerhetsmarginer, uten at jeg helt vet hva politiet opererer med, regner med det er faste grenser.
Chord Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Ta en titt på denne linken Det står det litt ivertfall Jeg har hørt om folk som har kjørt noen km/t for fort, og bare fått et lite tegn fra politiet om at de skal sakke litt ned. Men i det eksempelet ditt (62 km/t i en 60 sone) er du jo innenfor marginen til både din egen bil og politiet, så i det tilfellet er du jo trygg. Blir verre hvis du da kjører i 80 km/t :gjeiper: Håper ivertfall linken gir deg litt svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå