AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Hvorfor blir folk lærere når de bare skal være sur og grinete hele tiden, vise at de hater elevene, mobbe elevene, lage tåpelige regler de forventer at folk skal følge (f.eks ikke lov å høre på musikk i friminuttet, eller bruke ghotisk sminke, slik var det på på ungdomsskolen min), nekte på at mobbing finnes når foreldre tar det opp, lage bråk for elever som ikke har gjort noe annet en å si i fra med mer. Hvorfor blir de lærere? Elsker de makt bare? Og dette gjelder selvsagt de lærerene som er sånn og ikke alle lærere. 16
Gjest O___o Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Ikke lov til å bruke mørk sminke?! Men det er helt ok å være skokremfarga i trynet og klorinbleke håret?! Hvilken type skole er dette? 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Ikke lov til å bruke mørk sminke?! Men det er helt ok å være skokremfarga i trynet og klorinbleke håret?! Vel, det var regler mot det også, men orket ikke ta med alt. Var vel mest det som gjaldt meg Selvsagt så var det ingen som fulgte reglene, men det ble gjort store nummer ut av det husker jeg. Skjønner ikke at enkelte lærere gidder. 1
makkapakka Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Helt enig, jeg skjønner ikke hva lærere har i et klasserom å gjøre når de ikke kan konsentrere seg om det de skal. Unnskyldningen blir vel "vi er bare mennesker vi også og alle mennesker har dårlige dager, kan ikke like alle" osv.. helt feil. Sett så mange eksempler på hvor fin fasade skolen har og så er virkeligheten i klasserommet en helt annen.
Gjest imli Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Når ein er i ungdomsskulealder er det jo ganske vanleg å "hate" dei fleste lærarane. Når ein sjølv blir vaksen, hender det ganske ofte at ein ser at dei var ikkje så ille likevel. Det finnest sjølvsagt mange dårlege lærarar. Når det gjeld kvifor dei blei lærarar, så trudde dei vel det skulle bli eit fint yrke, ein gong i tida, men oppdaga at det ikkje passa for dei. Og i stadet for å finne på noko anna, har dei vel berre haldt fram... Når det er sagt, kan eg vanskeleg tenkje meg noko meir effektivt for å øydelegge humøret enn å vera lærar på ungdomsskulen 6
kubrak Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Når ein er i ungdomsskulealder er det jo ganske vanleg å "hate" dei fleste lærarane. Når ein sjølv blir vaksen, hender det ganske ofte at ein ser at dei var ikkje så ille likevel. Det finnest sjølvsagt mange dårlege lærarar. Når det gjeld kvifor dei blei lærarar, så trudde dei vel det skulle bli eit fint yrke, ein gong i tida, men oppdaga at det ikkje passa for dei. Og i stadet for å finne på noko anna, har dei vel berre haldt fram... Når det er sagt, kan eg vanskeleg tenkje meg noko meir effektivt for å øydelegge humøret enn å vera lærar på ungdomsskulen Vil tro at ungdomsskolelærer hadde vært det likeste av læreryrkene for min del. Det er liksom ikke så høytidelig som det å være foreleser på universitet og det blir mindre dilldall enn om man er barneskolelærer.
Lady in blue Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Sånn er det vel i alle yrker: Det vil alltid være noen som gjør en dårlig jobb. Men jeg tror lærere fortere enn de fleste kan få på seg rykte som elendige fordi det er mange - særlig ungdomsskoleelever - som synes lærere er utrolig dumme uansett hva de gjør. Jeg sier ikke at det gjelder ts, bare generelt. 2
Titani Skrevet 3. februar 2012 #8 Skrevet 3. februar 2012 Du har ingen anelse hvor mange ganger jeg har tenkt den tanken selv! Og selvfølgelig hvorfor akkurat jeg var så uheldig å havne opp med en sånn lærer, når det finnes så mange andre gode...
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #9 Skrevet 4. februar 2012 Vil tro at ungdomsskolelærer hadde vært det likeste av læreryrkene for min del. Det er liksom ikke så høytidelig som det å være foreleser på universitet og det blir mindre dilldall enn om man er barneskolelærer. Om du bare ante hvor mye dilldall det er med en del tenåringsjenter... 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #10 Skrevet 4. februar 2012 Om du bare ante hvor mye dilldall det er med en del tenåringsjenter... Jepp. Både jenter og gutter. Hormoner som raser og humørsvingninger fra helvete. Tenk deg EN sinna, grinete, hårsår, frekk og ufordragelig fjortis. Gang så dette med 30, og du får hverdagen til en ungsomsskolelærer. Okei, det er sikkert trivelige øyeblikk også. Men lett å være ungdomsskolelærer? Jeg tviler. 3
Mamma1 Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 Hehe, jeg er lærer på ungdomsskolen og syns det er en flott jobb, som oftest i hvert fall:-) Men sliten blir man.
otilie Skrevet 5. februar 2012 #13 Skrevet 5. februar 2012 hata omtrent alle lærerne på ungdomskolen jeg og. vi mislikte lærerne pga utseende fks, og vi tok det kraftig innpå oss hvis vi fikk kjeft EN gang osv... når jeg tenker tilbake på det så var det nok vi ungdommene som var værst Men hvis det er så ille som at en ikke får lov til å bruke den sminka man vil, og sånn... så kanskje dere kan ta det opp med litt høyere instanser. Eventuelt ha en hyggelig og seriøs samtale med lærer der du forteller hvordan du syns det er... ikke skrik og skrål og kjeft (sier ikke at du gjør det, men det har en tendens til å bli sånn på ungdomsskolen:P) Eventuelt ha en klassens time, i hyggelig tone selvfølgelig, der dere kan sette dere ned med lærer(e) og lage regler som skal gjelde for alle og som er rettferdige. 1
kubrak Skrevet 9. februar 2012 #14 Skrevet 9. februar 2012 (endret) Om du bare ante hvor mye dilldall det er med en del tenåringsjenter... Tviler ikke et sekund på at det er mye dilldall med tennåringsjenter, noe som jeg tror kunne gitt meg en god latter en gang iblant. Men på ungdomsskolen vurderer man iallfall elevene og gir dem karakterer, som er halve moroa. Også slipper du kjedelig turgåeing oppi skog og hei, historiefortellinger, dramaforesstillinger etc aka dilldall. Ungdomselever er også hakket mer likesinnet med en selv. Endret 9. februar 2012 av kubrak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå