AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Har noen av dere måttet ta 2 utskrapninger på èn og samme abort?? (etter å ha mistet i mitt tilfelle, ikke frivillig) Jeg må antakeligvis inn til enda en utskrapning pga noen få millimeter som skaper trøbbel.....hadde forrige utskrapning for litt over en uke siden. Er det da større sjanse for at noe går galt? Siden livmoren er "nyskrapet"? Var kun snakk om litt over en cm på utskrapningen forrige uke, så det var ikke noen stor utskrapning.... Kroppen kvittet seg med mesteparten selv, i november vel og merke. Håper INDERLIG at noen med erfaring vil svare meg??
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Jeg hadde en MA i desember, ble oppdaget i uke 8. Ingen blødninger eller noe forvarsel. Uansett; den første utskrapninga var ikke vellykket, det var igjen rester (pluss at jeg hadde så store blødninger pga de klarte å perforere livmorhalsen, så jeg måtte ha ny narkose rett etterpå). Blødningene ble bare verre og verre, i tillegg til smerter. Så ei uke etter var jeg tilbake på Gyn og ble lagt inn som ø-hjelp for ny utskrapning..... Det var og en såkalt stenose der den indre livmormunnen var begynt å lukke seg mens det fortsatt blødde mye. Fikk og en 10 dagers antibiotika profylaktisk for å forebygge infeksjon. Hvilken ringvirkning dette vil ha for et nytt svangerskap aner jeg ikke, men gynekologen sa det ikke skulle bli noe problem. Blødde i fire uker etter den siste utskrapningen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Ts her, takk for at du tok deg tid til å svare. Kjempeleit å høre om det du har vært igjennom Jeg vet hvordan du har det....Håper det går bedre med deg nå? Ble du værende lenge på sykehuset etter utskrapning nr 2? Var smertene verre etter nr 2? Tror det meste er lukket hos meg for en stund siden...mistet i midten av november i MA. hadde to runder med cytotec etter dette, med blødningskomplikasjoner pga livmor som satt fast. Etter dette har jeg aldri sluttet å blø, mens hormonnivået mitt er nede igjen... kjedelig at kroppen ikke skal klare å kvitte seg med de siste "usle" 7 millimeterne Sender deg gode tanker og ønsker deg lykke til videre:)
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 *morkake som satt fast, ikke livmor såklart.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Trist at du ikke ble ferdig med det første gangen! Kjipt å oppleve sånt! Var så klar for å bli ferdig med det, få det bak meg og se fremover....... Første gangen ble jeg operert på morgenen, og fikk hjem på ettermiddagen. Andre gangen måtte jeg være til dagen etter, men det var mest pga stort blodtap på ei uke, måtte få blodoverføring og varm intravenøsvæske. Frøys så jeg ristet, så måtte varmes opp innvendig. Dette var vårt aller første prøverørsforsøk også..... Håper alt går bra med deg, og at du kommer deg fort etter dette! Kjenner deg ikke, men sender deg en tanke og en Ikke noe kjekt dette...
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Huff, stakkars deg Blodoverføring og varm væske intravenøst....da var du nok i dårlig form stakkar Godt det går bedre med deg nå Kjempetrist å miste i seg selv, også blir alt enda verre når man opplever komplikasjoner i tillegg og liksom aldri blir ferdig med det... Nå føler jeg liksom at mitt høyeste ønske er å få bli ferdig med det her, få det ut av kroppen og at alt skal være i orden. Er fullstendig utmattet. Dette var vårt første forsøk også...Var nesten "for godt til å være sant" at vi skulle lykkes på første forsøk, men nå gikk det jo galt etterhvert...Kom til uke 12, fosteret var kommet til uke 8. Ekkelt å tenke på at jeg gikk en mnd med døds foster inni meg,mens jeg trodde jeg var gravid. Hadde dere prøvd lenge før du ble gravid? Håper som sagt det går bra med deg,og at dere lykkes på neste forsøk og at alt går bra da. Riktig lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Huff, stakkars deg Blodoverføring og varm væske intravenøst....da var du nok i dårlig form stakkar Godt det går bedre med deg nå Kjempetrist å miste i seg selv, også blir alt enda verre når man opplever komplikasjoner i tillegg og liksom aldri blir ferdig med det... Nå føler jeg liksom at mitt høyeste ønske er å få bli ferdig med det her, få det ut av kroppen og at alt skal være i orden. Er fullstendig utmattet. Dette var vårt første forsøk også...Var nesten "for godt til å være sant" at vi skulle lykkes på første forsøk, men nå gikk det jo galt etterhvert...Kom til uke 12, fosteret var kommet til uke 8. Ekkelt å tenke på at jeg gikk en mnd med døds foster inni meg,mens jeg trodde jeg var gravid. Hadde dere prøvd lenge før du ble gravid? Håper som sagt det går bra med deg,og at dere lykkes på neste forsøk og at alt går bra da. Riktig lykke til:) Prøvd i 5 år på egenhånd, og dette var vårt første prøverørsforsøk...... Har et egg på "frys", så når dette er over og syklusen min er i rute igjen så blir det å prøve på nytt. Har ei jente på 9 som er "egenprodusert"..
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Åh,så leit å høre at dere har prøvd så lenge....Men heldig som har ei jente på 9 Håper du kommer raskt i gjenge igjen,og at dere lykkes med det nedfryste egget Krysser fingrene! Nå er det deres tur
lille-lure Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 i 2010 hadde jeg en abort. pille som ikke funket, utskrapning, pille og ny utskrapning. dette var ferdig i oktober. holdte på i en mnd tid. desember samme år ble jeg gravid og har en fantatisk datter på 4 mnd som i dette øyeblikk sover i armene mine
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Takk for svar lille-lure, så flott å lese at du har en sovende prinsese i armene! Gratulerer så mye :) Det må være helt herlig. Hadde du mye eller lite rester før den siste utskrapningen? Var du i fin form etterpå,eller hadde du mye smerter og blødninger?
lille-lure Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Takk for svar lille-lure, så flott å lese at du har en sovende prinsese i armene! Gratulerer så mye :) Det må være helt herlig. Hadde du mye eller lite rester før den siste utskrapningen? Var du i fin form etterpå,eller hadde du mye smerter og blødninger? jeg hadde kjempe vondt. ble dårlig (feber, skalv osv ) blødde en del. med en gang den siste var ferdig merket jeg ingenting. følte meg som ny. for meg så er det en grunn til at jeg aldri skal ta abort igjen. jeg stoler ikke på pilla eller utskrapningen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Jeg hadde aldri tatt frivillig abort, mister man så må man jo bare få det ut. Sånn er det bare,det er det ingenting man får gjort noe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå