Gå til innhold

ikke blitt gravid :/

Anbefalte innlegg

Gjest stinemor91
Skrevet

Hei! har hatt sex i 3 år uten å bli gravid, har ikke brukt el tester osv men har hatt sex jevnlig.

Noen sprm.

1. må jeg gå til legen for så å få henvisning til Gyn?

2. noen andre så har blitt gravide på den "naturlige" måten etter så lang tid?

3.Noen råd ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har hatt jevnlig sex i 3 år UTEN PREVANSJON så synes jeg du skal gå til legen.

Skrevet

Kan svare av egen erfaring : hadde hatt sex i 6 år uten prevansjon men brukte ikke el tester og hadde samtidig noe ustabil syklus.

Da vi gikk fullt inn for å prøve, startet jeg først me litt urter/alternative midler uten resept for å stabilisere syklus, deretter el tester og jammen ble jeg gravid :-) men etter 3 års prøving så ville jeg ha kontaktet legen. Men det betyr ikke at alt håp er ute. Lykke til;-)

Skrevet

For å få en henvisning til en gynekolog så må du til fastlegen først, men du skal bare snakke med fastlegen. Fastleger har veldig liten kunnskap om utredningen for barnløshet.

Du kan også gå til en privat gynekolog uten henvisning, men det koster en del.

Har du regelmessige sykluser?

Skrevet

Til spørsmål 2 er svaret definitivt ja.

Et vennepar var gift i ti år, gikk gjennom en adopsjonsprosess fordi det ikke så ut til at de kunne få barn på den tradisjonelle måten, og var i ferd med å søke adopsjon en gang til da hun mot alle odds ble gravid.

Et annet vennepar prøvde i like mange år som deg før de var gjennom en prøverørsprosess. Innen prøverørsbarnet var ett år gammelt var hun blitt gravid på naturlig vis med barn nr 2.

Gjest stinemor91
Skrevet

For å få en henvisning til en gynekolog så må du til fastlegen først, men du skal bare snakke med fastlegen. Fastleger har veldig liten kunnskap om utredningen for barnløshet.

Du kan også gå til en privat gynekolog uten henvisning, men det koster en del.

Har du regelmessige sykluser?

ikke helt kommer alti 2-7 dager etter det jeg egentlig skulle, har chøpt el teste så jeg kan se når jeg har eggløsning.

Gjest stinemor91
Skrevet

da er det håp da :)! skal kontakte lege hvis jeg ikke har blitt gravid innen 6mnd med el tester, å vitaminer o.l takk for hjelp! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...