AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Leste på melk.no at nesten 60 000 nordmenn drikker brus til frokost. Brus til frokost?? Kan det stemme? Drikker dere noen gang brus til frokost? Jeg er ikke moralsk forarget eller noe, bare overrasket. Overrasket over at noen i det hele tatt har lyst på eller kommer på å drikke brus til frokost!
Gjest Consensio Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Ja, det hender jeg tar et lite glass på morgenen (vel, det blir vel mer en liten slurk bare), men mest fordi jeg sliter med kvalme og det er det eneste som hjelper. Drikke brus hver dag til frokost uten noen grunn til høres veldig rart ut med tanke på at man har så mange alternativer som er så mye bedre
Lykkelitenen Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 I helgene når jeg står opp godt ut på ettrmiddagen kan jeg fint drikke brus til "frokost", men klokken 7 i hverdagen? Nei takk....
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Hm, ja, jeg har nok også drukker brus (cola) til frokost når jeg er veldig fyllsyk og står opp klokka tre. Det er sant. TS. 1
Bachata Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 nei, kunne aldri startet dagen med brus! Men sambo kan lett det, han har vel gjort det i mange år alt, men har blitt flinkere til å la det være nå etter at vi flyttet sammen (jeg er veldig bevisst på hva som spises/drikkes, og har blitt lett overasket når han tar frem colaen og potetgullet til frokost (DET er stort sett bare helger dog). Men ja, min sambo kan altså lett drikke cola til frokost.. Ikke hans mest attraktive side, så godt han har mange som veier opp.
2ne2 Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Det forundrer meg ikke, for hver morgen kl halv 8 når jeg henter jobbens post i nærbutikken, er kassakøen laang med barneskole- og ungdomsskolebarn som skal handle burn, skoleboller, godteposer o.l før skolen... Men jeg gjøre ikke det selv.
Mari*Nade Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Et lite glass cola før fjøsstellet kl.05.30 tar jeg gjerne! Får liksom opp piffen litt!
MissStiles Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Jeg klarer ikke å drikke brus tidlig om morgenen. Men som andre skriver, kan det hende jeg drikker cola om jeg våkner fyllesjuk etter en kveld/natt på byen.
tøydokka Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Ja, drikker gjerne cola zero, og sparer kaloriene fra feks juice. Litt traust å drikke vann til frokost..
Brunhilde Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Er ikke så glad i brus til frokost, her går det i kaffe...
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Jeg drikker brus til frokost (og stort sett alle andre måltider) omtrent hver dag. Jeg liker ikke annet drikke, bortsett fra vann.
Vulpes Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Nope. Drikker ikke brus, utenom Farris/Bris en gang i ny og ne.
Gjest Tirkes Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 Jeg drikker brus til frokost. Og jeg tror ikke mine tenner har det verre enn de som drikker appelsinjuice hver dag. Jeg tror ikke kaloriene mine er høyere enn de som drikker kaffe fra nye kaffemaskinen med steamet melk og tre skjeer brunt sukker i. Jeg bryr meg heller ikke så mye om hva andre synes. Lettbrus er min utskeielse, søtningstoffer eller ei. Jeg drikker stort sett kun lettbrus + sukkerfri te. Jeg drikker sjelden "bare" vann. Jeg liker det ikke. Sært nok. Kan strekke meg til Imsdal med pæresmak.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 Venninnen min drikker cola hver dag, også til frokost.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 Jeg drikker vann og pepsi max til frokost. Pepsi max er min kaffe.
Zzyzx Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 Ja, drikker gjerne cola zero, og sparer kaloriene fra feks juice. Litt traust å drikke vann til frokost.. Samme her. Men jeg spiser aldri frokost som sådan, spiser gjerne et par timer etter at jeg har stått opp, og da er det ikke lenger frokost i tradisjonell betydning. Siden jeg har et "vektproblem" så tror jeg kanskje at jeg sparer meg selv for mye trøbbel med å drikke light-brus istedenfor juice eller te med sukker. Nå er det forresten slutt på brusen for min del, men det er pga tenna og ikke noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå