Gjest Bartenina Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Vræl..Jeg har trent hardt i noen uker nå, i allefall i fht til hva jeg har gjort tidligere, og tok en test før jeg dro hjem fra treningssenteret i dag. Da har jeg gått OPP i fettprosent, og er nå over den "trygge" sonen. WTF? Jeg spiser som før, sunn frokost og middag, ikke suuupersunn, men masse grønnsaker og renskåret kjøtt og minst mulig brød, hvit ris, og fet mat er jeg ikke fan av uansett. Jeg skeier ofte ut med usunn snacks på kveldene, men det har jeg bestandig gjort, ofte mye mer enn det jeg gjør nå også. Hvorfor er det sånn? Noen som har noen kloke og motiverende svar til meg..? Trener både styrke og kondisjon, og er veldig ofte med på gruppetimer som shape, xcycling, cardio step, power-styrke på elixia, og driver også en del egentrening på maskiner, og kondisjon på tredemølle eller av og til sykkel.
Spøkelse Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Du spiser nok mer enn du tror da, om du legger på deg fett Ser jo ganske selvforklarende ut i innlegget ditt med at du skeier ut ofte på kveldene. Det er ikke så mye som skal til før du bremser din egen fremgang.
Gjest Bartenina Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Du spiser nok mer enn du tror da, om du legger på deg fett Ser jo ganske selvforklarende ut i innlegget ditt med at du skeier ut ofte på kveldene. Det er ikke så mye som skal til før du bremser din egen fremgang. Det er sant..guilty as charged, men før jeg begynte hardtreninga var jeg jo enda verre, og da var fettprosenten min lavere..jeg synes det er veldig snålt. Og trist :-(
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Fokuser på styrketrening, og spis nok proteiner. Dersom du går opp i vekt da, er det større sjangs for å legge på seg muskler og ikke fett. Over tid.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Man kan trene så mye man vil, om man ikke spiser riktig/for mye/for lite, vil man ikke få de resultatene man håper på uansett. Få oversikt over hvor mange kalorier du spiser, så blir det lettere å holde kontrollen.
Gjest Bartenina Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Urk, kaloritelling..:-P Det kommer jeg nok aldri til å begynne med, men å kutte ut kveldskosen/søtsuget er jo uansett et mål!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Du trenger ikke å bedrive nazikaloritelling, men lær deg kaloriene i det du liker og spiser Feks pose chips på 150 gram, ca 550kalorier. En 200grams melkesjokoladeplate, ca 1000kcl. En neve frossengrønnsaker ( veldig sunt ) 20-40 kcl.
Gjest Marregutt Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Istedet for å telle kalorier, spis heller rene nåvarer og lag middag fra bunnen av. Det tar 20 min for et godt måltid, og du kan spise så mye du vil. Er ikke sjeldent jeg har 2-3 slike "middager" på en dag. Og jeg har en veltrent kropp
Envy Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Å vite sånn ca hva man ligger på kalorimessig er nok ingen dum tanke, og er man virkelig motivert for en fin kropp, så klarer man det Kutt ut utskeielsene på kveldstid og legg heller inn en spisedag i uken (f.eks. lørdag), da kan du tenke at du tar det på lørdag, når du får lyst på noe usunt. Jeg for min del er en skikkelig søtmoms, og passer alltid på å ha frukt liggende. Får jeg lyst på noe søtt, spiser jeg heller et eple, banan, druer etc i steden for sjokolade. Tren styrke og kondisjon. Begge deler er viktig, og sett deg delmål!
hmmz Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Maskinen er vel litt lotto om den måler motstanden i kroppen og kroppsvekt? Men ville uansett erstatte snop med noe annet. Du er hva du spiser
Gjest Bartenina Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Maskinen er vel litt lotto om den måler motstanden i kroppen og kroppsvekt? Men ville uansett erstatte snop med noe annet. Du er hva du spiser Jeg er litt skeptisk til maskinen jeg også, jeg står bare på den, og den får info om kjønn, alder og høyde og så måler den fettprosent osv..? Nuvel.. Ja, altså, det er jo målet å erstatte snopet såklart... Men ingenting hjelper når man har lyst på sjokolade! Idag spiste jeg yoghurt i stedet, ikke supersunt det heller, i allefall ikke den jeg hadde, men uansett hadde jeg likevel lyst på sjokolade. Viljestyrke, where be you?
Envy Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Ja, altså, det er jo målet å erstatte snopet såklart... Men ingenting hjelper når man har lyst på sjokolade! Idag spiste jeg yoghurt i stedet, ikke supersunt det heller, i allefall ikke den jeg hadde, men uansett hadde jeg likevel lyst på sjokolade. Viljestyrke, where be you? Jo, MYE som hjelper på sjokoladesug. It's all in your head! Lager du unnskyldninger vil du aldri nå målet ditt.
Gjest Bartenina Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 Jo, MYE som hjelper på sjokoladesug. It's all in your head! Lager du unnskyldninger vil du aldri nå målet ditt. I know, i know.... Kanskje jeg må prøve krom igjen. Samboeren min er lite villig til å kutte ut søtsakene på ukedagene, og når det ligger foran meg, DA er jeg svak da!
hmmz Skrevet 3. februar 2012 #14 Skrevet 3. februar 2012 Du får slutte å kjøpe så ligger det ikke på bordet. Kanskje sambo tar ett hint? Men yoghurt er en god start, bland inn litt cottage cheese så blir det bedre og er konsistensen funky så kan du hive oppi litt crispy korn (som det dog ofte er sukker i...)
Tullepia Skrevet 3. februar 2012 #15 Skrevet 3. februar 2012 Du skal ikke stole fullt og fast på de maskinene der. Men som du selv sier: du er ikke supersunn i matveien, selv om du har gode forsetter. Så det er nok en blanding av at du fortsetter å spise usunt og at maskinen viser varierende resultat. Jeg vil ikke anbefale deg å telle kalorier. Det er mye enklere å bare kutte ut brus, øl, pottis og sjokolade og reservere dette til lørdagen.
Gjest Bartenina Skrevet 3. februar 2012 #16 Skrevet 3. februar 2012 Du skal ikke stole fullt og fast på de maskinene der. Men som du selv sier: du er ikke supersunn i matveien, selv om du har gode forsetter. Så det er nok en blanding av at du fortsetter å spise usunt og at maskinen viser varierende resultat. Jeg vil ikke anbefale deg å telle kalorier. Det er mye enklere å bare kutte ut brus, øl, pottis og sjokolade og reservere dette til lørdagen. Ja, tror det får bli planen :-) bare sambo vil forstå da, han er tynn som en strek selv om han drikker brus dagen lang og helst middag fra pizzabakern eller maccern :-/ (ikke nå lenger da, selvfølgelig, JEG tillater ikke det så ofte )
Tullepia Skrevet 3. februar 2012 #17 Skrevet 3. februar 2012 Ja, tror det får bli planen :-) bare sambo vil forstå da, han er tynn som en strek selv om han drikker brus dagen lang og helst middag fra pizzabakern eller maccern :-/ (ikke nå lenger da, selvfølgelig, JEG tillater ikke det så ofte ) Å være tynn er ikke det samme som å være sunn, så bra du får ham med på å spise litt annen mat :D
Gjest Bartenina Skrevet 3. februar 2012 #18 Skrevet 3. februar 2012 Å være tynn er ikke det samme som å være sunn, så bra du får ham med på å spise litt annen mat :D excactamundo!! Det sier jeg støtt og stadig ;-) Han vil gjerne spise sunn MAT da, men vil også ha noe usunt snacks på kveldstid :-/ Nuvel, det skal nok gå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå