AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Fastrenta til lånekassa er nå lavere enn i høst, og kommer nok til å binde. I høst unnlot jeg å hoppe på fordi jeg spekulerte i at markedet skulle nok ennå litt ned, noe som har skjedd nå. Tror nok ikke det synker så mye mer nå, men hva tror andre? Binde nå eller spekulere i ytterligere nedgang? Man må jo også tenke på de rentedagene som går tapt tatt i betraktning forskjellen mellom flytende og fast rente, så man bør jo heller ikke spekulere for lenge.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Jeg tenkte akkurat den samme tanken, og kommer helt klart til å binde renta nå. Uansett om den skulle bli lavere, tiltross for at renta skulle blit lavere så har jo jeg fått en veldig gunstig rente om jeg binder. Også er det jo et poeng som du sier at en taper jo også litt på å vente. Spørsmålet blir vel heller om jeg skal binde for tre eller fem år? Hva tenker du? Jeg synes det er litt rart at denne tråden ikke har fått mer oppmerksomhet, den i høst fikk jo masse, men antar at "alle" allerede bandt renta da
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Jeg bant den i går. Synes den er så lav og gunstig nå at jeg ikke blir irritert om den skulle synke enda mer.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Jeg bandt før jul, basert på en del andre hensyn enn bare rentebanen, men jeg ser ikke helt hvorfor man ikke skulle binde nå. Rentenivået er så lavt at det er begrenset hvor mye lenger ned man kan komme, i tillegg til at de differansene som evt. kommer ikke vil ha så mye å si i kroner og øre. Og så slipper man jo å tenke mer over det de nærmeste årene
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Dere som binder, hvor mange år binder dere for?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Denne artikkelen anbefaler at man venter med å binde renta, i hvertfall til 12. februar så man kan se på utviklingen på rentemarkedet før man tar en avgjørelse. Jeg binder ikke renta fordi jeg liker å betale inn ekstra på lånet når jeg har mulighet for å bli ferdig på kortere tid. Binder jeg renta så blir dette straks mer komplisert.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Denne artikkelen anbefaler at man venter med å binde renta, i hvertfall til 12. februar så man kan se på utviklingen på rentemarkedet før man tar en avgjørelse. Jeg binder ikke renta fordi jeg liker å betale inn ekstra på lånet når jeg har mulighet for å bli ferdig på kortere tid. Binder jeg renta så blir dette straks mer komplisert. Du kan fortsatt fint betale ned ekstra på lånet selv om du binder.. Har du bundet renta til under den flytende tjener du også noen kroner på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå