Gå til innhold

Tone Damli Aabergets svar på kritikken

Anbefalte innlegg

joda sex er bra og godt og sånn....

men det begynner liksom å bli litt kjedelig. Klarer du ikke å finne på noe til musikkvideoen din så er det bare å spille på sex.... da er du safe liksom.

Gabrielle med ring meg er fks en video vi gjerne kunne sett mer av :)

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Det er en annen diskusjon. Kritikken som har haglet mot henne i media går utelukkende ut på at hun spiller på sex og kropp. Argumentet fra kritikerne er av typen hvor unge kvinnelige artister er nødt til å gjøre dette for å oppnå suksess, i motsetning til menn. Og at det er et dårlig forbilde for unge jenter som ønske rå bli artist, som nå liksom skal tro at man er nødt til å spille på sex for å oppnå suksess.

Dette er selvsagt bare sprøyt. Det aller fleste kvinner som har oppnådd suksess har gjort dette uten å vise seg lettkledd og naken.

Jeg ser ærlig talt ikke problemet i at hun gjør dette. En haug med andre artister gjør det samme, Britney Spears, Lady Gaga.

Dette er show og underholdning. Tone har en flott kropp. Hvorfor ikke vise den fram?

Så ja, jeg er hellig overbevisst om at det er en god dose jantelov og misunnelse med i bildet her.

Men de damene du velger her har mer å by på enn bare kroppen sin. De er superstjerner.

Det virker som Tone kler av seg utelukkende for å selge mer plater. For henne funker det ikke.

Det er en annen diskusjon. Kritikken som har haglet mot henne i media går utelukkende ut på at hun spiller på sex og kropp. Argumentet fra kritikerne er av typen hvor unge kvinnelige artister er nødt til å gjøre dette for å oppnå suksess, i motsetning til menn. Og at det er et dårlig forbilde for unge jenter som ønske rå bli artist, som nå liksom skal tro at man er nødt til å spille på sex for å oppnå suksess.

Dette er selvsagt bare sprøyt. Det aller fleste kvinner som har oppnådd suksess har gjort dette uten å vise seg lettkledd og naken.

Jeg ser ærlig talt ikke problemet i at hun gjør dette. En haug med andre artister gjør det samme, Britney Spears, Lady Gaga.

Dette er show og underholdning. Tone har en flott kropp. Hvorfor ikke vise den fram?

Så ja, jeg er hellig overbevisst om at det er en god dose jantelov og misunnelse med i bildet her.

Enig i at mye av kritikken går på at hun spiller på sex og kropp, det er helt sikkert noen som er misunnelige på Tone der ute også. Men helt seriøst- når jeg kritisrerer videoen+musikken til Tone, så er det fordi hele pakka virker påtatt og desperat for meg, videoen henger ikke sammen med musikken...og musikken er i tillegg dårlig. Nå er det mye musikk der ute som suger, men klart Tone får ekstra oppmerksomhet iom at hun er en tabloidkjendis fremfor noe annet, og fordi hun ser bra ut (salgselement). Personlig skal det mye til for at jeg provoseres når jenter spiller på sex, men jeg klarer bare ikke å ta hun seriøst som artist. Og når folk sammenligner hun med Rihanna, Gaga, Beyonce etc...enten så ER man rå, eller så er man ikke det. Tone har ikke vært rå frem til nå er min mening (derimot har hun fremstått som søt og folkelig, noe nordmenn flest liker), og skal hun endre imaget sitt, så burde det vært lagt mer fokus på musikken. Da kunne hun kanskje også forsvart videoen sin.

Ps) at alle som kritiserer Tone er overvektige og miserable er vel et litt oppbrukt argument, eller hva? Jeg er ihvertfall slank og veltrent, men jeg synes allikevel at dette er ganske håpløst;)

• Liker 2

Hvorfor er det mange som ikke ser lenger enn at "nakenhet er kult" og "sex er naturlig/hører med til tiden", når de argumenterer for at Tone bør kunne spille på sex? Dette er en selvfølge, og elementært! Jeg har også et liberalt forhold til sex og nakenhet, men jeg klarer å skille min egen moral fra budskapet Tone og lignende artister sender.

Det er fordi vi lever i et seksualisert samfunn, og fordi vi har et så inngrodd syn på kvinnen som sexobjekt at jeg reagerer. Det hadde vært forfriskende hvis Tone kunne innrømme det, i stedet for å angripe feminismen.

Her er en link til et godt hovedinnlegg om samme tema, og jeg svarer som AB nr. 1 i diskusjonen, og mener fortsatt det samme.

Min lenke

• Liker 4

Jeg har en sterk mistanke om at de som kritiserer Tone er fullstappet av misunnelse for hennes lekre kropp. For ja, hun er usannsynlig vakker.

:skratte: Den måtte jo komme.

Tro meg, det er ikke misunnelse det går på. Jenta har en bra kropp, for all del, men det gjør ikke at jeg synes musikkvideoen hennes er bra.

• Liker 4

Om hennes tolkning av feminisme er utbredt blant norske jenter, skremmer intelligensnivået meg. Forøvrig er jeg lei av alle som skal dra fram jantelovsargumentet hver gang de blir kritisert. Det har ingenting med jantelov å gjøre at folk ikke står å heier på deg når du kler av deg for oppmerksomheten.

• Liker 5

Annonse

Synes noe av kritikken mot Tone har vært for hard. For eksempel NRK-journalisten som mener hun ikke er verdig et intervju etter å ha sett videoen. Det var da voldsomt..

Jeg synes selv at det er så trist at vi jenter i noen bransjer tydeligvis må kle av oss for å lykkes. Talent er ikke nok. Her må puppene frem skal det bli noe salg. Tone sier det er deilig å ikke være blyg, men sannheten er vel at låta i seg selv ikke er bra nok til å bli noen hit. Derfor må hun kle av seg også, ihåp om at det hjelper.

Videoen og låta passer ikke sammen. I ørene mine er det en lett sommerlåt. Her ligger man og ruller rundt på et mørkt soverom. Jeg hadde nok ikke syntes videoen var så dårlig om de feks hadde filmet den på en strand, noe som hadde passet bedre til musikken, mener jeg da :)

Videoen og låta passer ikke sammen. I ørene mine er det en lett sommerlåt. Her ligger man og ruller rundt på et mørkt soverom. Jeg hadde nok ikke syntes videoen var så dårlig om de feks hadde filmet den på en strand, noe som hadde passet bedre til musikken, mener jeg da :)

Veldig enig i det. Det hadde absolutt vært bedre på en strand eller lignende. Det soverommet er bare jævla kjipt. Hadde passet til en mørkere låt.

Noen som har fåt med seg teksten til låta? Jeg oppfattet ikke et eneste ord, men det hadde egntlig vært interessant å høre hva hun sang ...

Altså. Jeg er revnende likegyldig til hvorvidt Tone om så opptrer naken i sine musikkvideoer. Det eneste jeg vil si her er to ting. 1) jeg hadde tatt henne mye mer seriøst dersom hun ikke hadde skrevet på dialekt, men bokmål. Og 2) dersom norske artister er så lei av "janteloven" som de sier, kan de ikke bare satse i f.eks Tyskland da? England? Eventuelt et annet land som godtar at kroppen er i fokus, ikke musikken.

1. Je sinns att dialekt ofte er finere enn bokmål.

Å så sinns je itte at hu ær no særlig naken på den videon. Lureri fær å få øss tel å sjå på.

"Never look back". Tulletittel. Det hadde passe bære viss titteln hadde vøri. "Look and look, you will never see more than the back naked".

Endret av I Grosny

Jeg fatter ikke at folk må rakke ned på andre for å føle seg bedre. Tone er en skjønnhet i verdensklasse, både deilig og søt. Dere er bare sjalu! Hva så om hun vil kle av seg? Det hun holder på med er kunst, og enhver kunstner gjør hva en selv vil. Hun har gode låter, bra stemme og har slitt for å komme dit hun er idag. Jeg heier på deg, Tone! :strix:

Jeg fatter ikke at folk må rakke ned på andre for å føle seg bedre. Tone er en skjønnhet i verdensklasse, både deilig og søt. Dere er bare sjalu! Hva så om hun vil kle av seg? Det hun holder på med er kunst, og enhver kunstner gjør hva en selv vil. Hun har gode låter, bra stemme og har slitt for å komme dit hun er idag. Jeg heier på deg, Tone! :strix:

Hvor har dere sjalu-menneskene lært å argumentere? Har dere gått på en slags alle-som-er-kritiske-til-noe-er-sjalu-skole? Eller har dere bare gitt opp enhver form for saklig argumentasjon? Jeg synes kommentaren din var helt håpløs uten snev av rot i virkeligheten. I din verden er jeg vel sjalu på din måte å ordlegge deg på da. Hadde vært artig om du og resten av alle-er-sjalu-mennesker startet eget parti: "Alle som argumenterer mot oss er SJALU. Nemlig!"

• Liker 7

Hvor har dere sjalu-menneskene lært å argumentere? Har dere gått på en slags alle-som-er-kritiske-til-noe-er-sjalu-skole? Eller har dere bare gitt opp enhver form for saklig argumentasjon? Jeg synes kommentaren din var helt håpløs uten snev av rot i virkeligheten. I din verden er jeg vel sjalu på din måte å ordlegge deg på da. Hadde vært artig om du og resten av alle-er-sjalu-mennesker startet eget parti: "Alle som argumenterer mot oss er SJALU. Nemlig!"

Enig. Jeg overser slike kommentarer og tar de ikke så seriøst. Har de ikke noe bedre å komme med, så burde de ikke skrive noe. Slike kommentarer er p-a-t-e-t-i-s-k-e!

Hadde noe skrevet "Æsj, Tone er så stygg. Hu er bare teit og tror hun er så jævlig pen." Vel, da kan du bruke den du-er-sjalu-kommentaren, men når man faktisk kommer med gode argumenter på hvorfor man syns det var dårlig, så blir det altfor tynt å si det. Folk har forskjellige meninger, betyr det at man er misunnelig?

Jeg syns Tone er en ræva artist, samme syns jeg om Madcon og Justin Bieber også - Betyr det at jeg er misunnelig på de? Akkurat! Så slutt å si det, da!

• Liker 2

Synes noe av kritikken mot Tone har vært for hard. For eksempel NRK-journalisten som mener hun ikke er verdig et intervju etter å ha sett videoen. Det var da voldsomt..

Jeg synes selv at det er så trist at vi jenter i noen bransjer tydeligvis må kle av oss for å lykkes. Talent er ikke nok. Her må puppene frem skal det bli noe salg. Tone sier det er deilig å ikke være blyg, men sannheten er vel at låta i seg selv ikke er bra nok til å bli noen hit. Derfor må hun kle av seg også, ihåp om at det hjelper.

Åja så dere MÅ det ja? Sto de med pistol intil tinningen hennes og tvang henne?

Du sier det jo selv - talentet er ikke bra nok, så i bunn og grunn må hun vel ikke en gang kle av seg, hun burde aldri holdt på med det. Eller mener du kvinner som ikke har talent likevel skal få leve ut drømmene sine, om det så innebærer å blotte seg?

Jeg syns holdninger som dine er skremmende, for det virker som om noen av dere jenter ser på det som deres rett til å gjøre som dere vil her i verden, tross for at dere ikke har de egenskapene som kreves. og da er det trist at dere MÅ kle av dere? Herrefred....

• Liker 1

Annonse

De som er ifra Sogn og fjordane skriver litt dialekt når de skriver. Det blir litt nynorsk og litt dialket, så dette er helt normalt. Det er nesten ingen som skriver ren nynorsk, bortsett fra når det gjelder skolestil og slikt, fordi de fleste prater dialekt.

Vet om flere steder i landet der de skriver på dialekt, så dette er ikke noe nytt...

Jeg ser ikke at videoen til Tone er så sexy som alle vil ha det til. Jeg har sett mye "værre" videoer av Lady Gaga og Beyoncee og Rihanna ... men jeg skjønner jo at når man er norsk, så har man ikke lov?

Kanskje Tone ser opp til disse popstjernene, slik som mange andre unge gjør?

Endret av Bølle

Ja, best å lære et språk som knapt noen snakker, eller bryr seg om, enn faktisk nevenyttige språk som engelsk feks. Nordmenn flest er elendige i engelsk. Men istedenfor å fokusere på et språk man kunne ha fått bruk for, så velger man å lære folk et språk som selv de største mediehusene i Norge ikke tar seg bryet med å ta i bruk.

Lenge leve nisseberget! Nynorsk er fullstendig unødvendig, bokmål holder i massevis.

Når skal folk lære seg at nynorsk ikke er noe man snakker, men et skriftspråk!!! :kjefte:

Ellers er Tone Damli Aaberge bare enda en som bekrefter at jo dårligere musikk, jo mer må dama spille på utseende for å selge og få oppmerksomhet. Virkelig dyktige musikere og sangere trenger ikke å måtte gjøre seg til.

• Liker 1
Annonse
Gjest booring

Jeg har ikke hørt sangen og ikke sett videoen ennå, og ikke har jeg hørt noen si eller skrive noe om selve sangen, kun en diskusjon om hennes såkalte nakenhet.

Nakenhet er så vanlig at det blir kjedelig, alle skal vise seg naken eller delvis naken, til og med sportsutøvere skal og må vise seg nærmest naken. Nakenhet er den nye kneipen..

• Liker 1

Tittelen heter "Look back", men hun synger "Never look back". Ingen som reagerer på det altså?

Sånn er det med mange sanger .. de bruker bare noen få ord på tittelen, selv om de synger mange ord.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...