April Skrevet 5. januar 2004 #1 Skrevet 5. januar 2004 Inspirert av en annen tråd her... Skal dere skrive antrekk på invitasjonen? Har nemlig fått høre det at "folk pynter seg jo alltid til bryllup", men jeg vil uansett skrive på hva slags antrekk gjestene bør ha også! Jeg kunne godt tenkt meg å skrive Mørk dress/smoking, da får de som har mørk dress ha det og de som har smoking ha det! Men jeg vet ikke om det blir litt teit...Noen meninger??
Jens Skrevet 5. januar 2004 #2 Skrevet 5. januar 2004 Vi skriver såklart også dresscode. Vi skal ha smoking, men er det noen som ikke har det, kan de såklart da ta på sin mørke dress. Dresscode er en fin pekepinn på hvor formellt det kommer til å bli.
Ingeborg Skrevet 5. januar 2004 #3 Skrevet 5. januar 2004 Vi kommer til å skrive "antrekk: mørk dress" så er vi på den sikre sida.
jea Skrevet 5. januar 2004 #4 Skrevet 5. januar 2004 Ja det kan man gjøre ..Vi skal skrive dress/mørkdress
Eiline Skrevet 5. januar 2004 #5 Skrevet 5. januar 2004 Vi skriver mørk dress / smoking / bunad Vi ønsker at de med bunad bruker det både menn og kvinner. Jeg vil jo si at når det står mørk dress / smokin, skal kvinnene ha lange kjoler (hvis ikke bunad da). Det er i allefall vår mening med å skrive dette.
zmurfette Skrevet 5. januar 2004 #6 Skrevet 5. januar 2004 Vi kommer til å skrive "smoking/mørk dress". Av en eller annen pussig grunn betyr jo smoking kort kjole for damene og mørk dress lang kjole for damene (trodde egentlig det var omvendt, så feil kan man ta...), så da kan de jo velge. Bunad kan man jo gå i om det står mørk dress eller smoking, så da synes jeg vi har dekket det meste.
Jens Skrevet 5. januar 2004 #7 Skrevet 5. januar 2004 smoking kan være både lang og kort kjole for damene.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 5. januar 2004 #8 Skrevet 5. januar 2004 Vi skal skrive smoking/mørk dress
April Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2004 Da kommer vi nok til å skrive smoking/mørk dress tenker jeg..Fint å se at det er flere som tenker det samme...
zmurfette Skrevet 5. januar 2004 #10 Skrevet 5. januar 2004 smoking kan være både lang og kort kjole for damene. Men smokingkjole er jo en kort kjole...
Gjest MrsL Skrevet 5. januar 2004 #12 Skrevet 5. januar 2004 Vi skal ikke ha antrekk i innbydelsene. Ikke vi heller
zala Skrevet 5. januar 2004 #13 Skrevet 5. januar 2004 smoking kan være både lang og kort kjole for damene. Dresskoden smoking betyr lang kjole for kvinnene, mens dresskoden dress, betyr kort eller lang kjole (ikke den aller fineste) for kvinnene.
Jens Skrevet 6. januar 2004 #14 Skrevet 6. januar 2004 http://www.bryllupsweb.no/invitasjoner.html les om smoking, "kjolen er enten kort eller lang"!
Gjest Tex Skrevet 6. januar 2004 #15 Skrevet 6. januar 2004 Vi skriver antrekk i invitasjonene våre. Koden er mørk dress. Kan ikke fordra smoking..... :-?
zala Skrevet 7. januar 2004 #16 Skrevet 7. januar 2004 http://www.bryllupsweb.no/invitasjoner.html les om smoking, "kjolen er enten kort eller lang"! Det må da være feil. Jeg har aldri opplevd noen med kort kjole til smoking eller lest noe annet enn at kvinnene skal ha lang kjole til smoking. Men, det er jo mulig at de tradisjonelle skikk-og-bruk reglene har myknet litt.
Maxine Grey Skrevet 7. januar 2004 #17 Skrevet 7. januar 2004 Kodene er nok riktige, de, men i og med at skjørtelengden varierer mellom kort og lang også til hverdags alt etter som moten svinger, har vel det ført til at det ikke lenger er så stivt ved selskapelige anledninger heller. Ikke alle onkler og bestefedre har en smoking hengende som passer, og da blir det like gjerne en mørk dress til gutta. Dessuten liker ikke mannfolk flest å pynte seg så mye, mens damene gjerne vil trekke finstasen på, og hvorfor ikke? Jeg for min del har ikke så flust av kjoler hengende i skapet, og blir jeg invitert i bryllup, kjøper jeg meg en litt fin en, mens gubben helst vil komme inn i dressen fra året før i forfjor!
Orthia Skrevet 7. januar 2004 #18 Skrevet 7. januar 2004 Jeg har absolutt opplevd kort kjole ved "Antrekk: Smoking", og-JA, blant folk som kjenner skikk & bruk. Så vidt jeg vet, er "Antrekk: Galla" det eneste som fordrer lang kjole hos damene. Bunad er gangbart som galla.
Gjest Tex Skrevet 8. januar 2004 #19 Skrevet 8. januar 2004 Bunad er vel det eneste som er gangbart uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå