AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Har tatt påbygg som privatist for noen år siden, nå tenker jeg søke meg inn på høgskole. Holder da den 1Y matten jeg tok? Må legge til at jeg går inn under reform 94.
Gjest hmrk Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Kanskje jeg tar feil, men er det ikke enklere å spørre SKOLEN DU SKAL INN PÅ??!!! 1
Lista Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Hvorfor spør du oss om dette når du ikke forteller HVA du faktisk vil begynne på?
pokal Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 hva tilsvarer denne Y-matten? 1P, 2P, 1T, S1, R1, R2?
Lista Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Sykepleie krever aldri avansert matte. Trenger vel bare generell studiekompetanse.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Sykepleie krever aldri avansert matte. Trenger vel bare generell studiekompetanse. Det er jo det jeg spør om! Er 1Y matte godkjent som generell studiekompetanse matte? Altså, er det NOK til å få generell studiekompetanse?
Rhiannon Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Kravet til matte i reform 94, dersom du skal inn under 23/5-regelen, er 5 uketimer. Mener y-matten holder - hvis du har fullført og bestått matten på en linje som gir generell studiekompetanse er den i hvert fall ok.
Gjest Marmot Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Nei, du trenger 1MY eller 1MX for å ha godkjent studiekompentanse. Endret 2. februar 2012 av Marmot 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Kravet til matte i reform 94, dersom du skal inn under 23/5-regelen, er 5 uketimer. Mener y-matten holder - hvis du har fullført og bestått matten på en linje som gir generell studiekompetanse er den i hvert fall ok. Takk for svar. =) Jeg skal ikke inn under 23/5 regelen, og har tatt generell studiekompetanse fagene som privatist. Derfor jeg lurer =)
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Det står noe på samordna opptak her. Vet ikke hvor mye klokere du ble, men hvis du kun har hatt 1Y på videregående, må du nok ta mer matematikk. 1Y var vel et 3-timersfag på yrkesfag.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 Det står noe på samordna opptak her. Vet ikke hvor mye klokere du ble, men hvis du kun har hatt 1Y på videregående, må du nok ta mer matematikk. 1Y var vel et 3-timersfag på yrkesfag. Kikket der jeg også, men ble dessverre ikke noe klokere. Den matten jeg hadde før dette het 1 MA-Y. Og så tok jeg denne 1Y matten som privatist etterpå. Mener de sa det skulle være godkjent, men jeg finner ingen som klarer svare meg på om det er det :/ Ikke engang høgskolen visste jo....
venus_ Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 Er ganske sikker på at det er i 1MY du må ha. 1Y er matten man tar på yrkesfag, mens 1MY er matten man tar på almenne påbygging. Ingen på høgskolen som visste det? Fikk du snakke med de som driver med opptak?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 Er ganske sikker på at det er i 1MY du må ha. 1Y er matten man tar på yrkesfag, mens 1MY er matten man tar på almenne påbygging. Ingen på høgskolen som visste det? Fikk du snakke med de som driver med opptak? Det ser ut fra det jeg kan lese meg til på nett at det er godkjent det jeg har. Det var en eksamen man kunne ta frem til 2009, men som ikke er eksisterende lengre. Vet er er litt egne regler siden jeg går inn under R94. Men jeg skulle gjerne visst helt sikkert Ja, fikk snakke med to stykker som holdt på med opptak der. Og de visste ikke. Anbefalte meg å ta kontakt med skolen der jeg hadde eksamen, men de visste ikke heller
Rhiannon Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 DEt samme gjelder. 5 uketimer er gsk-matte. Det skal stå på kompetansebeviset ditt hvor stort faget er. Dersom det er mindre enn 5 må du ta opp matten.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #17 Skrevet 2. februar 2012 DEt samme gjelder. 5 uketimer er gsk-matte. Det skal stå på kompetansebeviset ditt hvor stort faget er. Dersom det er mindre enn 5 må du ta opp matten. Det står at jeg hadde 3 uketimer MY matte først, og så hadde jeg 2 uketimer 1Y matte når jeg gikk som privatist noen år etter. Så det er jo 5 da. Men vet ikke om det regnes slik?
venus_ Skrevet 2. februar 2012 #18 Skrevet 2. februar 2012 Ja, fikk snakke med to stykker som holdt på med opptak der. Og de visste ikke. Anbefalte meg å ta kontakt med skolen der jeg hadde eksamen, men de visste ikke heller Prøv å ring tilbake å spør igjen, hvis du skal søke der så må de jo uansett vite det når de skal vurdere søknaden din. Eller så kan du jo bare ringe en annen høgskole/universitet og høre om de vet det.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #19 Skrevet 2. februar 2012 Eller du kan ringe Bjørknes privatskole på 23086060, og spør etter en rådgiver - de vet sånne ting.
Gjest Marmot Skrevet 2. februar 2012 #20 Skrevet 2. februar 2012 (endret) 1Y er 2-timersfaget, 1M er 3-timersfaget de har på yrkesfag. Har du tatt 1Y, og hadde fullført yrkesfag fra før, har du studiekompetanse. Endret 2. februar 2012 av Marmot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå