AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Jeg skal gifte meg i Barcelona nå i mars, og lurer på om flere har gjort det samme? Evt. vært i bryllup der nede? Trenger tips til en finere restaurant med god service, frisør/sminkør og blomsterbutikk.. Kan ikke spansk, så de bør være flinke i engelsk. Vi skal gifte oss i Sjømannskirken, og det blir bare oss to til stede. Er det da vanlig å pynte kirken med blomster? Har aldri vært i bryllup før, faktisk.. Så vet lite om hva som er vanlig.. Er det vanlig å spille en sang som er "vår" over høytaleralegget i kirken, eller blir det litt rart? Er det vanlig å holde en liten tale til hverandre i kirken, eller bør man gjøre det på restauranten etterpå? Eller er det bare kleint siden det er oss to? Hvordan er kakene i Spania? Tror dere det er mulig å bestille en liten, eksklusiv kake på selve restauranten? Og bør man belage seg på å ha en liten bolero i pels over brudekjolen i Barcelona i begynnelsen av mars? Tenkter på om det er kaldt eller ikke. Er ganske kald av meg....
skravlus Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Jeg skal gifte meg i Barcelona nå i mars, og lurer på om flere har gjort det samme? Evt. vært i bryllup der nede? Trenger tips til en finere restaurant med god service, frisør/sminkør og blomsterbutikk.. Kan ikke spansk, så de bør være flinke i engelsk. Vi skal gifte oss i Sjømannskirken, og det blir bare oss to til stede. Er det da vanlig å pynte kirken med blomster? Har aldri vært i bryllup før, faktisk.. Så vet lite om hva som er vanlig.. Er det vanlig å spille en sang som er "vår" over høytaleralegget i kirken, eller blir det litt rart? Er det vanlig å holde en liten tale til hverandre i kirken, eller bør man gjøre det på restauranten etterpå? Eller er det bare kleint siden det er oss to? Hvordan er kakene i Spania? Tror dere det er mulig å bestille en liten, eksklusiv kake på selve restauranten? Og bør man belage seg på å ha en liten bolero i pels over brudekjolen i Barcelona i begynnelsen av mars? Tenkter på om det er kaldt eller ikke. Er ganske kald av meg.... Hei! Jeg skal gifte meg i Barcelona i september neste år, og har nå noen av de samme spørsmålene som du stilte i forkant av bryllupet. Hvordan ble bryllupet deres? Hvordan ordnet du frisør? Kom han/hun til hotellet? Hvordan valgte du brudebukett? Så du på bilder og valgte utifra disse? Jeg er takknemlig for alle tips :o)
Gjest norah Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 (endret) Jeg er ikke TS, men giftet meg nettopp i Barcelona Kan svare litt mer detaljert på om du har endel spørsmål, men vil gjerne være anonym så legger ikke ut så detaljert her ifht hvordan dagen var etc Generelt så er det mange som bestiller blomsterbukett på Floristeria Navarro - og jeg betalte ca 80 euro for en bukett. Jeg sendte dem et bilde, og fikk noe annet og mye større enn jeg bestilte. I Spania tenker de gigantisk, så jeg vil anbefale deg å kanskje heller velge en av standardbukettene de tilbyr på nettsidene(de svarer fort på mail, men kan utrolig dårlig engelsk - så samboer som skulle hente buketten samme dag stod litt stressa og de skjønte ingenting - men de hadde altså mottatt bestillingen og lagd alt). De bukettene jeg har sett norske par avbildet med hos fotografen jeg valgte har vært prikk like på nettsiden. Blomster kan også kjøpes billigere på las ramblas, men det blir sikkert enklere buketter. Jeg brukte ikke frisør, fordi jeg ikke ville ha oppsatt hår. Jeg angret litt - fordi luftfuktigheten er ganske høy, så løst hår blir mye flatere enn her hjemme. Vet mange norske har brukt en svensk frisør - tips om henne ligger her på KG i en annen barcelonatråd, husker ikke hva hun heter. Anbefaler ikke spansk frisør, de er jo litt maksimalister(og jeg ville hatt prøvetimer først, eller sendt et konkret bilde av hva du vil ha). Hun kan også sminke om du vil det slik jeg har forstått det, men det gjorde jeg også bare selv. Jeg kan godt anbefale fotograf(ble veldig fornøyd med bildekvaliteten) - men har ikke lyst å legge ut link her av anonymitetsgrunner Jeg ble kjempefornøyd med henne, hun har veldig naturlig bildestil. Du kan selv velge om du tar 2 eller flere timer(4er vanlig) - 2 timer var nok for oss, og vi betalte vel tilsammen noe sånt som tja...7000 kr kanskje? Men om du vil ha bilder fra før vielse/dra et spesielt sted trenger dere mer tid. Ifht kirken er sjømannspresten en kvinne, hun er utrolig hyggelig. Samtalen før på dagen er fin og grei - og vi hadde ingen blomster. Jeg tror kanskje det stod noen der fra før, men uansett så er kirken(eller; det er et kloster) ganske flott. Om dere vil dra alene trenger dere to vitner, og da er det en kirketjener der fra før - samt at fotograf kan være vitne. Skal dere ikke ha fotograf må dere ha med forlovere. Mmmm...jo: du kan selv velge om du vil ha musikk eller ikke - vi hadde det. Valge bort salmer etc i selve vielsen. Valgte personlige sanger. Og ang restauranter så er det masse i en "bedre klasse" i Eixample. Vi valgte litt spontant en annen løsning, og bytett fra brudekjole/dress til mer vanlige klær. Var ikke så lysten på å sitte på pynt, og dessuten er man ganske lei av brudekjole og slør etter noen timers fotografering. Om du lurer på noe mer konkret får du sende PM Bryllup i Barcelona er fantastisk og anbefales varmt Endret 6. august 2012 av norah
Theta Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Norah :-) Prøvde å sende deg PM men fikk bare feilmelding :-( Jeg lurer på om jeg kan få navnet på fotografen dere brukte i Barcelona? Og har du flere tips tas alt imot med stor takk! Svar gjerne på PM hvis du vil.
skravlus Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Norah :-) Prøvde å sende deg PM men fikk bare feilmelding :-( Jeg lurer på om jeg kan få navnet på fotografen dere brukte i Barcelona? Og har du flere tips tas alt imot med stor takk! Svar gjerne på PM hvis du vil. Jeg gifter meg i Barcelona neste måned. Du kan godt sende en PM til meg, så kan du få noen tips/navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå