Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fortell andre om dine leseopplevelser og få gode tips til din neste bok!

Jeg har nettopp lest ferdig "Drømmehjerte av Cecilia Samartin.

Det er den beste boken jeg har lest noen gang!

Den handler om Nora og kusinen som lever og trives på Cuba frem til Castros revolusjon skiller dem. Etter mange år holder det ikke med brevene lengre. Nora må tilbake for å hjelpe sin syke veninne...

Ah... jeg elsker den :rodmer:

Nå prøver jeg meg på å lese en engelsk bok av Carson:)

Endret av Shoe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åndenes Hus av Isabel Allende er fantastisk!

John Fowles' Samelren er også god da den utforsker det mørke i mennesket.

Ellers elsker jeg John Irving og alle hans bøker <3

Skrevet

Åndenes Hus av Isabel Allende er fantastisk!

John Fowles' Samelren er også god da den utforsker det mørke i mennesket.

Ellers elsker jeg John Irving og alle hans bøker <3

Hva er Åndenes Hus? (Krim, roman osv)

Skrevet

den handler om en kvinne som er...'synsk' og hennes familie i søramerika. hennes mann er ganske patriakarlsk men hun styrer. NYDELIG bok som også er filmatisert av Bille August med Meryl Streep, Jeremy Irons, Glenn Close, Winona Ryder og Antonio Banderas. Flott film.

Skrevet

den handler om en kvinne som er...'synsk' og hennes familie i søramerika. hennes mann er ganske patriakarlsk men hun styrer. NYDELIG bok som også er filmatisert av Bille August med Meryl Streep, Jeremy Irons, Glenn Close, Winona Ryder og Antonio Banderas. Flott film.

Høres interresant ut! Det blir kanskje neste bok på programmet :popcorn:

Skrevet (endret)

Litt grunt dette her, hmrk?

Boken er skrevet av Isabel Allende, niesen til Salvador Allende.

Handlingen er fra Chile og selv om familien og den synske kvinnen i aller høyeste grad er hovedpersoner i boka, så er det ikke familien som skildres i så stor grad som Chiles historie frem til militærkuppet og mordet på Salvador Allende i 1973.

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 4
Skrevet

Litt grunt dette her, hmrk?

Boken er skrevet av Isabel Allende, niesen til Salvador Allende.

Handlingen er fra Chile og selv om familien og den synske kvinnen i aller høyeste grad er hovedpersoner i boka, så er det ikke familien som skildres i så stor grad som Chiles historie frem til militærkuppet og mordet på Salvador Allende i 1973.

Stemmer det, ja. Men skrev forfatterens navn i svar #2... ;)

Skrevet

Jeg er i litt "klassikerhumør" for tida og leser Forbrytelse og straff, som jeg så langt liker utrolig godt. Av en eller annen grunn hadde jeg fått for meg at den var veldig tung, men den er jo faktisk veldig lettlest.

Jeg er ikke ferdig ennå, men skal bli interessant å vite hva mer som rører seg oppi hodet til hovedpersonen.

• Liker 1
Skrevet

"Det stumme rommet" av Herbjørg Wassmo

måtte tørke meg i øynene etter å ha lest slutten på del 2 av Tora historien.

Handlingen forgår i nord, hvor vi treffer tyskerungen Tora som bor med sin mor og stefar som forgriper seg på henne. Heldigvis har hun en snill moster som tar seg mye av henne... Det er 3 bøker i serien jeg begynner med bok 3 ikveld "hudløs himmel". må vite hvordan det gikk med Tora etter det tragiske.

• Liker 1
Skrevet

"Det stumme rommet" av Herbjørg Wassmo

måtte tørke meg i øynene etter å ha lest slutten på del 2 av Tora historien.

Handlingen forgår i nord, hvor vi treffer tyskerungen Tora som bor med sin mor og stefar som forgriper seg på henne. Heldigvis har hun en snill moster som tar seg mye av henne... Det er 3 bøker i serien jeg begynner med bok 3 ikveld "hudløs himmel". må vite hvordan det gikk med Tora etter det tragiske.

Åh... Hvor kan man kjøpe den?

Skrevet

Åh... Hvor kan man kjøpe den?

Tror den selges i de fleste bokhandlere, men sikkert billigere på nett. Tror forresten den trilogien selges samlet nå for tiden, da heter den bare Tora.

Skrevet

Tror den selges i de fleste bokhandlere, men sikkert billigere på nett. Tror forresten den trilogien selges samlet nå for tiden, da heter den bare Tora.

Takk!

Skrevet

Stemmer det, ja. Men skrev forfatterens navn i svar #2... ;)

Ja, navnet fikk du riktig. ;)

Skrevet

Stemmer de selger alle de tre bøkene innbundet til en stor bok :) i de fleste bokhandler, men det er billigst å kjøpe det på nettet på : www.cdon.com

der har de tilbud på den nå:)

• Liker 2
Gjest Badabing
Skrevet

Åh, jeg vil lese Tora igjen!

Har lest bøkene til samartin, men ikke akkurat falt for dem. De er nesten litt lettbeinte og enkle versjoner av bøkene til Allende.

Selv har jeg for tiden en Afrika-fase og leser div bøker om kriger og kolonisering. Just nu er det Kong Leopolds Arv som leses. Leste En halv gul sol for ikke så lenge siden, om Biafra. Sterk bok synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...