Kid-a Skrevet 21. mai 2002 #1 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg spiller piano, og har fått senebetennelse i begge armene som følge av for mye øving... Dette er frustrerende, både fordi det er vondt, og fordi jeg MÅ bli frisk hvis jeg skal kunne fullføre musikklinja (videregående). Har ikke lyst til å pådra meg kronisk senebetennelse... jeg har tenkt til å satse på musikkhøyskolen etter videregående! FRUSTRASJOON!!! Jeg lurer på om noen av dere har noen gode tips... dette er fryktelig slitsomt. Være så snill??!! Jeg prøver hva som helst!!! Kid-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 21. mai 2002 #2 Del Skrevet 21. mai 2002 Har du vært hos fysioterapeut? Hvis ikke, bør du komme deg dit så fort som mulig. Har ikke hatt senebetennelse, men overbelastet kneet pga trening, og fikk god hjelp av fysioterapeut. Jeg brukte i tillegg en fantastisk bra gel, tror den heter "Oridus" (eller noe slikt). Mye bedre enn tablettene fra legen. Du kan jo høre om denne brukes til senebetennelse også.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dystonia Skrevet 21. mai 2002 #3 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg sleit også med det for 2 år siden. Prøvde magnetterapi og har ikke kjent noe etter det. Mail meg gjerne hvis du vil ha informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 22. mai 2002 #4 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei! Jeg har sliti med senebettenelse lenge. Det eneste som virkelig hjelper er å ta det med ro i kombinasjon av en behandling. Jeg prøvde all mulig form for fysioterapi men ingen av disse virket. Men da hadde jeg en jobb som gjorde at jeg jobbet veldig mye med de senene i den perioden. Senere prøvde jeg en pillekur og etter det har jeg vært veldig bra! Et annet alternativ er en kortizon sprøyt, men jeg tror legene ser på dette som siste utvei. Ta kontakt med legen din og be han henvise deg til en fysioterapeut! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #5 Del Skrevet 22. mai 2002 Kan på det varmeste anbefale LYPRINOL; muslingeoljetabl. som fås kjøpt på Helsekostforretninger. Fikk markant bedring etter å ha slitt med musesyke/senebetennelse i lengre tid. Ikke gi opp etter at første pakke er oppbrukt, inntak over en periode er viktig. Etter 1,5 mnd. var jeg mye bedre, og gikk ned på doseringa. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 23. mai 2002 #6 Del Skrevet 23. mai 2002 Det er bare hvile som hjelper. Jeg har hatt det i armene og i bena etter for hard trening med vekter, og det forsvinner aldri helt. Trener jeg hardt nå så kjenner jeg at det er der fortsatt. Ha på is og hvil deg en god stund! Prøvde Ibux etter råd, men det hjalp ikke. Fysioterapeut kan ikke hjelpe deg her, sorry.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå