Jens Skrevet 5. januar 2004 #1 Skrevet 5. januar 2004 Har en venninne som jobber mye freelance som grafisk designer. Hen er super kreativ, flink, talenfull etc......så jeg bestemte meg for att hun skulle få lage invitasjonene til vårt bryllup. Hadde ett møte med henne for ca 2 uker siden. Der fikk hun tekst av meg, symbol, ønske om fonter, etc....For jobben for å lage 100 invitasjoner, skal hun ha betalt 5000,- pluss 2000,- for trykke jobben. Altså 7000,-!Sendte henne en mail nå for å høre om hun snart kunne sende meg ett forslag, da invitasjonene skal sendes ut om 5 dager!Fikk da beskjed om att hun hadde hatt dritt mye å gjøre, og ikke hadde begynnt!!!!!!!!!!!!!Føler det kommer til å bli hastverksjobb på 5 dage rnå, og det skal jeg betale 7000,- for!!!!!!!!!!!!Hva skal jeg gjøre???????
Jens Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2004 nei, vi har jo såklart ikke det. Hun er jo en venninne..................tenkte ikke på det da.
April Skrevet 5. januar 2004 #4 Skrevet 5. januar 2004 7000kr!!!!!!Fy, så mye det var! Venninnen min er også grafisk designer og skal lage invitasjoner, bordkort etc. Hun ville ikke ha noe for jobben(Jeg kommer uansett til å betale henne for det..) og hun må printe ut dette på jobben sin og de skulle ha 2kr arket tror jeg det var! For alt kommer dette max. på 1500kr! For 7000kr, kan du jo ordne mye selv! Men jeg hadde også blitt skikkelig forbannet hadde dette vært min venninne! Jeg har ikke noe forslag til hva du skal gjøre, men hvis invitasjonen skal sendes om 5 dager tror jeg at jeg ville vurdert noe annet!! Å betale henne 7000kr hadde jeg i allefall ikke gjort!! Lykke til, håper det ordner seg
Gjest Tex Skrevet 5. januar 2004 #5 Skrevet 5. januar 2004 7000???? Herregud jente, send en pm til mamma, hun fixer biffen for halve prisen!
Jens Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2004 Tex, hva mener du?Har moren din eget trykkeri????
Vestlandsbrud Skrevet 5. januar 2004 #7 Skrevet 5. januar 2004 :o :o :o 7000?????!!!? Jeg mener ikke å være frekk eller stygg- men jeg ble bare veldig nysgjerrig, Jens: Hvor stort budsjett har du egentlig på bryllupet ditt? Jeg vet ikke om jeg skal føle meg gjerrig- jeg syntes jeg strekte meg langt da jeg brukte 50 kroner på kalligrafitusj til invitasjonene mine- da kom de på 100 kroner tilsammen, mot 55 kroner budsjettert...! :D Men mener altså ikke å være frekk, jeg visste bare ikke at det engang gikk an å bruke så mye på invitasjoner :D
jea Skrevet 5. januar 2004 #9 Skrevet 5. januar 2004 HUff det var dyrt...Ei venninde av meg lager innbydelser + menyer og hun tar da ikke så mye..Jeg har betalt henne 3000kr.. Og hun lager alt for hånd skikkelig flink er hun ..
Jens Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2004 Har nå tatt en prat med henne, og prisen inkluderer invitasjoner, bordkort, kirkeprogram, meny, takkekort etc.....Hun sa hun allerede imorgen skulle sende meg ett forslag, så da ble ting litt bedre..............
Gjest care Skrevet 5. januar 2004 #11 Skrevet 5. januar 2004 Hun tar seg godt betalt hvis hun gjør dette svart for deg i tillegg bruker hun papir og maskiner på jobben. Og ikke for å snakke om så er dette venninna di...
julibrud 2004 Skrevet 5. januar 2004 #12 Skrevet 5. januar 2004 Stussa også over prisen. Jeg lager alt selv, og av material kostnadene mine er på rundt 450kr + den tid det tar å lage invitasjonene etc... MEn synes det er verd det. Hadde aldri villet bestilt alt dette for 7000 kr... Men gjort er gjort. KAn du ikke sende bilder av kortene dine så vi får se hvordan de ser ut. Bør vel være utrolig flotte til den prisen :D Men håper det ordner for dere ang sending til riktig dato...
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 5. januar 2004 #13 Skrevet 5. januar 2004 Synes 7000,- var dyrt med tanke på at det er en venninne som gjør dette for deg/dere! Vi har satt bort alt til et trykkeri, og betaler da rundt 6000,- Så da synes jeg din venninne er uforholdsmessig dyr... Men det er jo smak og behag da. Lykke til uansett!!
Gjest Poirot Skrevet 5. januar 2004 #14 Skrevet 5. januar 2004 nei' date=' vi har jo såklart ikke det. Hun er jo en venninne..................tenkte ikke på det da.[/quote'] Da kan dere jo bare trekke dere! Kjipt for henne. OK, så får dere kanskej ikke så fine invitasjoner, men det blir nok billigere å lage de selv, kjøpe ferdig eller få et trykkeri til å gjøre det.
Gjest care Skrevet 5. januar 2004 #15 Skrevet 5. januar 2004 :klø: Men er ikke muntlige avtaler bindene?
Gjest Poirot Skrevet 5. januar 2004 #16 Skrevet 5. januar 2004 Joda, men det er jo svært vanskelig å bevise. Blir dyrt for henne å gp til rettssak for 7000 kr...
Jens Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #17 Skrevet 5. januar 2004 De skal sendes ut om en uke, så vi har ikke tid til noe annet. Tror jeg hadde fått angstanfall om jeg nå skulle ordne alt selv på en uke. Hun ordner alt, og det er ganske deilig.
Gjest Poirot Skrevet 5. januar 2004 #18 Skrevet 5. januar 2004 De skal sendes ut om en uke' date=' så vi har ikke tid til noe annet. Tror jeg hadde fått angstanfall om jeg nå skulle ordne alt selv på en uke. Hun ordner alt, og det er ganske deilig.[/quote'] Klart dere kan vente noen dager til med å sende ut... Når er bryllupet?
Jens Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #19 Skrevet 5. januar 2004 Bryllupet er om 4 måneder. Men, jeg orker ikke å styre med alt selv.
Maxine Grey Skrevet 5. januar 2004 #20 Skrevet 5. januar 2004 http://www.bryllupsweb.no/invitasjoner.html INVITASJONER Invitasjonene skal være skriftlige og sendes ut ca. 2 måneder i forveien. Du har god tid, ikke fortvil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå