AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Nå har jeg meldt meg opp i 1T, R1 og R2 til våren, men lurer på om det blir tungt med R2? Har vært igjennom 1T og R1 før, men må jo repetere en god del, men R2 har jeg ikke vært igjennom før ... blir det tungt?
FrøkenDetektiv Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Disse tre fagene bygger jo mye på hverandre, så om du har tatt 1T og R1 tidligere som du sier, så burde det ikke bli så altfor problematisk. Likevel er jo tre mattefag på et semester ganske mye, men om du jobber jevnt og trutt med fagene, og kommer inn i denne såkalte "mattesirkelen", så går det nok bra. Har du noen spesielle mål karaktermessig, eller er det dèt å bestå som er det viktigste? R2 er et fag som krever en del innsats, men du har jo mange av de viktigste synapsene dannet allerede! Så dette går nok bra.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 TS HER! Nei, jeg må nok ha gode karakterer. Skal prøve å få 6 i 1T, og i R1 prøver jeg å få 5. R2 bare meldte jeg meg opp i, fordi man får jo poeng(et får man både for R1 og R2?). Og om jeg klarer en 5 i R2 også, utgjør det mye for meg iallfall Men er det helt uoppnåelig med en 5 i R2?
Gjest alille Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Det er selvfølgelig ikke uoppnåelig med 5 eller 6 i R2, jeg syns ikke R2 er så mye vanskeligere enn R1. Men det kan bli veldig mye for deg å holde styr på med 3 like fag. Hvis du kan jobbe fulle dager med fagene kan du kanskje greie det, så begynn nå!
FrøkenDetektiv Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Å få 6 i 1T er ingen sak, så om jeg var deg ville jeg gått rett på R1 og R2 nå, og heller fokusert på 1T på slutten av semesteret. Det er så utrolig mye av det samme i 1T og R1, og det som ikke er likt, forstår man automatisk etter å ha vært gjennom de to andre. Når det kommer til realfagspoeng, så får man 0,5 poeng for R1 og 1,0 poeng for R2, ergo får du 1,5 poeng til sammen for disse to mattefagene. Grei belønning for strevet med andre ord! Men tilbake til hovedspørsmålet ditt, en 5-er i R2 er absolutt ikke uoppnåelig. Bare jobb godt utover. Det virker som om du er bra motivert, og vet hva du vil! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 TS HER! Jeg skal bare sitte å lese frem til mai/juni. Skal jo ha flere fag, men jeg kan jo lese/regne 16 timer og dagen om jeg vil, så det burde gå bra. 1,5 poeng hjelper jo veldig på snittet da... Jeg håper jeg vil klare en 6 i 1T, og om jeg klarer en 6 i R1 - vel, det føler jeg er uoppnåelig i mine øyne. Men om jeg regner hver dag, så kan det jo hende. Om jeg klarer en 5 i R2 vil det være veldig bra, men føler det er uoppnåelig også. Føler jeg ikke er noe mattegeni, men jeg kan jo en del, så jeg må vel bare forstå hva jeg driver med, og å se sammenhengen.
FrøkenDetektiv Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Hehe, ja det er veldig greit med disse realfagspoengene siden fagene er såpass krevende. Tenker du på medisin videre siden du vil ha et såpass høyt snitt, eller hva er planen?:-)
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Ja, jeg tenker å søke på medisin, men skal også søke på ernæring og tannlege. De ligger på nesten på samme snitt, så det er veldig jevnt der... Må nesten sette opp noen flere ønsker, men vet ikke hva
Gjest alille Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Du trenger ikke være noe mattegeni for å få 5/6 i R1/R2, men du må jobbe jevnt og trutt. Jeg anbefaler deg å bruke diskusjon.no mye, under jobb/utdanning og skole-forumet har de en stooor matteassistansetråd hvor du kan be om hjelp. Det var gull verd for min del!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Du trenger ikke være noe mattegeni for å få 5/6 i R1/R2, men du må jobbe jevnt og trutt. Jeg anbefaler deg å bruke diskusjon.no mye, under jobb/utdanning og skole-forumet har de en stooor matteassistansetråd hvor du kan be om hjelp. Det var gull verd for min del! Takk, diskusjon.no var bra å vite om, men hvor finner jeg skole-forumet?
Gjest alille Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Takk, diskusjon.no var bra å vite om, men hvor finner jeg skole-forumet? http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=241
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #12 Skrevet 3. februar 2012 Det går nok fint om du jobber mye med det. Selv lærte jeg meg R2-pensumet på ca 2 mnd, og da gjorde jeg alle oppgavene i grunnboka og i oppgaveboka (Sinus og Cosinus R2). Jeg merket at det var en stor fordel at jeg kunne 1T og R1 veldig godt fra før av, så for meg ble egentlig R2 lettere enn R1. Men hvis du bare skal repetere 1T og R1, så tror jeg at du fint klarer å lære deg alt før eksamen i slutten av mai. Og som andre her har sagt, spør om hjelp hvis det er noe du lurer på. Selv brukte jeg matematikk.net, mange flinke mattefolk der
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #13 Skrevet 3. februar 2012 Jeg tar R1 + R2 og Fysikk 1 + 2 nå til våren, og jeg tror det skal gå fint om jeg jobber med det hver dag. Gjør ca 6 timer nå (2 økter) og gjør mange oppgaver Har planlagt kapitlene slik at jeg får tid til å regne eksamensoppgaver fra tidligere + repetere det jeg synes er vanskelig i Mai. (Det blir ca 2 1/2 kapittel per fag per måned, men mye overlapper)
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #14 Skrevet 3. februar 2012 Jeg tar R1 + R2 og Fysikk 1 + 2 nå til våren, og jeg tror det skal gå fint om jeg jobber med det hver dag. Gjør ca 6 timer nå (2 økter) og gjør mange oppgaver Har planlagt kapitlene slik at jeg får tid til å regne eksamensoppgaver fra tidligere + repetere det jeg synes er vanskelig i Mai. (Det blir ca 2 1/2 kapittel per fag per måned, men mye overlapper) Det er lurt å sette av mye tid til å regne eksamensoppgaver, det er uten tvil den beste øvinga. Det er da du oppdager hvor du står, og hva du bør jobbe mer med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå