AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Når det i en fransk oppskrift står creme fraiche, er det creme fraiche eller fløte? Noen som vet?
Gjest navnelapp Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Det er crème fraiche, syrna fløte homogenisert under høgt trykk. Fløte er berre crème. 1
Gjest hmrk Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Når det i en fransk oppskrift står creme fraiche, er det creme fraiche eller fløte? Noen som vet? Hva tror du?! Vil tro CREME FRAICHE, men det er meg!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Hva tror du?! Vil tro CREME FRAICHE, men det er meg! Konstruktivt svar, du! TS: ved hjelp av ulike søk google translate (oversatte fløte fra norsk til fransk og oversatte creme fraiche fra fransk til norsk) kom jeg fram til samme svar som Alt Godt, og siden hun har peiling er jeg sikker på at det er riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Tusen takk til dere som har svart Jeg ble usikker siden det sto creme fraiche ou lait, altså eller melk, og da var det mer logisk at det var fløte, melk er jo mye mer flytende enn creme fraiche. Også tenkte jeg at creme fraiche kan jo bare bety "fersk fløte". Men dere har selvfølgelig rett. Stoler ikke alltid på google translate! Stoler mer på dere! Selv om noen av dere er litt kranglevorne
Gjest Iah Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Tråden er ryddet for avsporinger og persondebatt. Iah, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå