Heart7086 Skrevet 1. februar 2012 #1 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Ønsker tips og råd ang kjøp av ny stasjonsvogn. Er det noen kjente feil og mangler? Noe en bør spesielt se opp for på en spesiell bil? Og ikke minst, HVILKEN bil skal vi velge! Renault, Opel, Saab og Citroen er uaktuelt. ellers ser vi nøyere/tenker/undersøker mye; Toyota Avensis Ford Mondeo Skoda Octavia WV Passat Mazda 6 Vi regner med å bruke ca 200 000,-(Vi må selge en annen bil og regner med å få ca 150 000,-, + at vi allerede har solgt en bil og fått 50 000,-.. også event. opptil 50 000,- i oppsparte penger og lite lån) Ford Mondeo liker vi godt begge to, nydelig å kjøre, stor og romslig.. Men de har vært kjent for å ha en del "barne"feil og greier, de sier at de nye Mondeoene er bedre, men de er jo ikke så gamle at de har fått fram feil på de ennå! Skoda Octavia har tidligere hatt dårlig rykte, faren min slo alle pigger ut bare ved forslaget! Men der også, bilene er visst blitt mye bedre?? Et venne par av oss har enn litt eldre octavia(ca 2000 mod) og er veldig fornøyd med den!) Mazda6 har vi ennå ikke prøvd eller sett i "levende livet", og vet egentlgi lite om mazda?(vi har bestandig vært Ford og Nissan mennesker vi...) Ble litt langt det her, men altså Råd og tips, feil og mangler, OBS`er og generelt om bilene tas imot med stoooor takk:) Endret 1. februar 2012 av Heart7086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 1. februar 2012 #2 Del Skrevet 1. februar 2012 Du glemte en Volvo, de er de mest Driftsikre bilene på markede, og har den uoffesielle Ncap rekorden i kollisjonstest. Jeg liker V50, v70 og XC70 veldig godt, dette er biler som ligger bra i veibanen, har go kjørekomfort og stor plass. Ford Mondeo, er ganske like volvo, de har samme motor, de jeg kjenner som har mondeo, er veldig fornøyd, og har ikke hatt noen problemer enda (bilen er 2010 modell) Skoda octavia, min svigerinne har en 08 modell, den går som en kule, ikke hatt noe trøbbel, fulgt service heftet intervall. Alle bilmerker har jo sine feil/mangler, men hvis mann følger service intervallene, så vil mye av problemene bli forebygget der (i hvertfall viss det er et kjent verksted) kan i grunn ikke si at et bilmerke har en feil lenger, for de fleste vet at det i dag er høy standard på et bilmarked, slik at de bygger bilene etter krav, men selvfølgelig, det kan fremdeles oppstå problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Del Skrevet 1. februar 2012 Er veldig fornøyd med min Mazda 6, har ikke vært noe feil på den enda, men så er den jo bare 3 år.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Del Skrevet 2. februar 2012 En som jobber som tester for NAF sier at Skoda er den bilen med minst feil. Skoda er en passat uten feil. Altså; alle nye "dingser" og løsninger kommer først på passaten. Etter alle feilene er luket bort kommer samme løsning på Skoda. Så hvis du er opptatt av å ha det aller siste og nyeste er ikke Skoda bilen for deg. Personlig har jeg bare erfaring med to av merkene du er interessert i; Skoda og Ford. Ford kjøper jeg ALDRI igjen (bare feil, feil og mer feil), mens jeg er på min andre Skoda Her har jeg lagt inn et søk på de modellene du er interessert i med pris mellom 170000 og 210000 som har gått maks 80 000, og som ikke er eldre enn 2009-modell. Synes det ser ut som om man kan få seg en riktig så bra bil i den prisklassen dere tenker, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 2. februar 2012 Takker for alle svar! Volvo har jeg selvsagt glemt! Daaaaa. v5o ser ut til å ha et lite bagasjerom, ellers liker vi godt v70 ,men må vel et stykke ned i alder(rundt 2004 mod trooor jeg -det samme med xc70)). Et vennepar av oss har v 70, og i begynnelsen var den super, men nå begynner de virkelig å merke alderen, masse feil! Selvsagt vil det være feil på alle biler, de er tross alt bruksgjenstander som får gjennomgå en del til tider! Ellers er vi ikke opptatt av at det skal være det siste og beste i bilen, synes f.eks Skoda rundt 2010 mod ser kjempefin ut innvendig! Lite drivstoffforbruk er viktig, bilen vi selger bruker knappe 0.4 på mila, mot vår forrige på 1.4! Det merkes godt på pengeboka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Del Skrevet 2. februar 2012 Lite drivstoffforbruk er viktig, bilen vi selger bruker knappe 0.4 på mila, mot vår forrige på 1.4! Det merkes godt på pengeboka! Min "gamle" (2005mod.) Octavia brukte ned til 0,4 på mila på langkjøring. Det var en 1,9TDI 4x4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #7 Del Skrevet 2. februar 2012 litt artig å lese denne tråden, sett i forhold til den andre tråden om ny bil som kom et par dager før. TS virker litt mer "jordnær" i denne tråden med bilene som nevnes, TS fra andre tråden hadde jo "dødd" om h*n hadde måttet sitte i de bilene som er nevnt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 2. februar 2012 litt artig å lese denne tråden, sett i forhold til den andre tråden om ny bil som kom et par dager før. TS virker litt mer "jordnær" i denne tråden med bilene som nevnes, TS fra andre tråden hadde jo "dødd" om h*n hadde måttet sitte i de bilene som er nevnt her. Hehe:) Noen mulighet for å få en link til denne tråden som nevnes? hadde vært artig å lest litt i den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #9 Del Skrevet 2. februar 2012 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=626326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rimmern Skrevet 3. februar 2012 #10 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Jeg har en eldre Mondeo st.vogn (2002-mod), og har stort sett greie kjøremessige erfaringer med den. Den har mye komfort og utstyr for pengene, men man merker også at det er rimelige varianter av det som finnes i dyrere biler. Et problem med den, synes jeg, er at den er for myk i fjæringene. Dette er behagelig på gode veier, men på humpete vei er det et h**vete. Ellers skryter Ford mye av de nye Mondeoene, men det samme gjelder der: Inventar og utstyr er fint, men det er tydelige etterlikninger av det man finner i dyrere biler, og kvaliteten er deretter. Dette tøvet med Fords verkstedprisgaranti er bare å glemme, forøvrig. De skryter av at hvis du finner et verksted som gjør jobben for lavere pris enn et Ford merkeverksted, så matcher de den lave(re) prisen. Dette er rimelig ubrukelig da de for å holde dette kreveer at 1) Det verkstedet som tilbyr billigere reparasjon/service er maks 2 mil unna Fordverkstedet, og 2) Du må få et skriftlig tilbud fra verkstedet som du deretter må fremlegge Fordverkstedet (hvilket verksted er interessert i å gi deg et skriftlig tilbud når de vet at du kommer til å ta det til Ford og bruke dem i stedet?). Men totalt sett er Mondeo en _grei_ mellomklassebil. Ikke bra, ikke dårlig, men grei. Endret 3. februar 2012 av Rimmern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 4. februar 2012 litt artig å lese denne tråden, sett i forhold til den andre tråden om ny bil som kom et par dager før. TS virker litt mer "jordnær" i denne tråden med bilene som nevnes, TS fra andre tråden hadde jo "dødd" om h*n hadde måttet sitte i de bilene som er nevnt her. Hehe:) Så faktisk på denne tråden før jeg startet denne, men fant ut at det ikke var mye hjelp å få i den... Det var litt "overkill" på et vis, vet ikke hvordan jeg ellers skal forklare den.. Har forstått det slik at det er sto forskjell på Mondeo fra begynnelsen av 2000, til nå de siste(etter 2008 tror jeg det var). Bilene var visst blitt bedre, i forhold til feil og slikt da(selvfølgelig eksteriør og interiør også, men dette er mindre viktig for oss!).. Vanskelig dette her altså, vil ha en bil vi kan ha noen år nå,of være fornøyd med! Tenkte å dra på mandag å prøvekjøre en 07 Toyota Avensis, så får vi se på den og(siden vi har prøvd f.eks Mondeo tidligere) Er det andre forum som er OK å starte en tråd i?(for kanskje også å få flere tilbakemld, selv om jeg takker dere her på KG veldig mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rimmern Skrevet 6. februar 2012 #12 Del Skrevet 6. februar 2012 Vel...Ford selv skryter mye av hvor mye bedre bl.a. Mondeo har blitt, men jeg tillater meg å ha en edruelig holdning og sunn skepsis til akkurat det. Men, i tilfelle det jeg skrev kom frem feil: Mondeo, fra 2000 og oppover, er ikke en dårlig bil. Det er ganske mye bil og komfort for pengene, men det er en del dårlige trekk ved både eldre og nyere Ford-modeller som vel neppe kommmer til å endre seg så veldig mye. (Se bare på f.eks. Mercedes - de har ikke gjort noe med problemene sine siden begynnelsen av 90-tallet. Men likevel er det jo flust av folk som synes bilene er bra nok til at de kjøper dem igjen og igjen.) De nyeste Mondeoene har masse artig elektronikk, og er ganske avanserte. Men de er fortsatt mellomklassebiler - godt nok for de fleste, men ikke noe utenom det vanlige. Toyota Avensis er jo en slager, og driftssikkerheten er vel egentlig udiskutabel. Personlig synes jeg de er litt lite tighte og føles litt lite solide. Men det er bare en smaksak - kvaliteten er såvidt jeg vet over gjennomsnittet god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå