AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Hei Jeg skal til veterinæren i morgen, men må bare spørre likevel. Er så bekymret for jenta mi. Har en 9,5 år gammel hund på ca 16 kg. For et år siden fikk hun operert inn nytt korsbånd i det ene bakbeinet da det hadde røket. Hun ble fin i det beinet etter operasjonen og rehabliteringen. Men nå har hun begynt å halte på det andre beinet. Det har vært nesten ubetydelig frem til for ca en uke siden. Nå har det blitt drastisk verre, og man ser tydelig at hun forsøker å avlaste det vonde beinet, er forsiktig når hun legger seg ned osv. Så tar henne med til veterinæren i morgen for undersøkelse, og for å høre hva de sier. Nå vet jeg jo ikke hva som er galt med dette beinet, men hvis det skulle vise seg å være avrevet korsbond her også.. Tror dere det vil gå an å operere, med tanke på at det andre er operert fra før? Og at hun vil kunne få et fint liv de siste årene? Hun er helt frisk ellers. Hun begynner jo å bli gammel, og operasjonen er svindyr. Men hvis det er mulig at hun kan få leve godt i noen år til, så skal jeg få ordnet pengene på et vis. Er så uendelig glad i henne, og tanken på å skulle avlive henne er rett og slett helt uutholdelig Hva tror dere, noen med meninger eller lignende erfaringer?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Kan kanskje være at det benet, som ikke er operert, fikk en belastningsskade da hun sikkert benyttet dette mer enn det dårlige benet? At det friske benet (som hun nå halter på) er litt slitent etter å ha brukt dette mer enn det skadete? Får håper for din del at det bare er en betennelse, som lettere lar seg fikse.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Kan kanskje være at det benet, som ikke er operert, fikk en belastningsskade da hun sikkert benyttet dette mer enn det dårlige benet? At det friske benet (som hun nå halter på) er litt slitent etter å ha brukt dette mer enn det skadete? Får håper for din del at det bare er en betennelse, som lettere lar seg fikse. TS her. Det er godt mulig, de nevnte da hun ble operert sist at det i verste fall kunne gå utover det andre beinet. Men får håpe på det beste, at det kan ordnes! Man blir så glad i de dyra
Green Lady Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Nå har jeg riktignok ingen erfaring med din problemstilling, men katten min ble påkjørt i august, og han knuste høyre håndledd, og røk tricepsen i venstre pote. Begge skader er av en slik dimensjon at benet/skaden ikke skal belastes. Så der lå han da, med med meterlang bandasje og skinne på ene poten, og sydd triceps på den andre poten. Bandasjepoten var ubrukelig (bandasjen var vesentlig lengre enn poten), slik at hver gang han skulle drikke, spise eller på do, la han mest vekt på på poten der tricepsen røk. Heldigvis gikk det helt fint, og ting ser ut til å gro jevnt og trutt nå Dersom korsbåndet er røket på den andre labben, vil jeg anta at det har grodd nok i den første labben slik at den tåler påkjenningen. Mest sannsynlig, er det overbelastning/betennelse grunnet skaden, slik som Belle Gunnes sier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå