AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Bor nå i kollektiv på 3. året, og har lagt merke til at hun ene jeg bor sammen med, ikke har NOEN kveldsrutiner.. Hun spiser kvelds, og hopper rett til køys.. For meg som pusser tenner 3 ganger daglig, vasker meg på intime områder 2 ganger daglig og generell rask kroppsvask 1 gang daglig, synes jeg dette er litt ekkelt Eller er det bare jeg som er overhygienisk??
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 får da være opp til henne. drit i du.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Kanskje hun dusjer/vasker seg og fjerner sminke/renser ansiktet tidligere på kvelden, for å slippe å gjøre det akkurat når hun skal legge seg? 1
Gabler Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Hvorfor bryr du deg...? Forresten, å pusse tennene for ofte kan skade emaljen.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Bor nå i kollektiv på 3. året, og har lagt merke til at hun ene jeg bor sammen med, ikke har NOEN kveldsrutiner.. Hun spiser kvelds, og hopper rett til køys.. For meg som pusser tenner 3 ganger daglig, vasker meg på intime områder 2 ganger daglig og generell rask kroppsvask 1 gang daglig, synes jeg dette er litt ekkelt Eller er det bare jeg som er overhygienisk?? Jeg syns hun burde pusse tennene og fjerne sminke og vaske seg i ansiktet før hun legger seg. Ekkelt å ikke pusse tennene før man legger seg.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Kanskje hun dusjer/vasker seg og fjerner sminke/renser ansiktet tidligere på kvelden, for å slippe å gjøre det akkurat når hun skal legge seg? Sånn gjør jeg også det. Men hun må jo pusse tennene etter hun har spist, tenker jeg..
vinterspeil Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Overreaksjon. Du har ingenting med hva hun gjør, og ikke VET du hva hun gjør heller. Selv fjerner jeg sminke fort og greit med en serviett om kvelden (dypere rens hver morgen) og pusser ikke tennene om kvelden. En gang om dagen er nok, når man i tillegg bruker tannstikker.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Overreaksjon. Du har ingenting med hva hun gjør, og ikke VET du hva hun gjør heller. Selv fjerner jeg sminke fort og greit med en serviett om kvelden (dypere rens hver morgen) og pusser ikke tennene om kvelden. En gang om dagen er nok, når man i tillegg bruker tannstikker. Da bør du faktisk endre litt på rutinene dine fordi tennene dine har veldig godt av å få en puss før du legger deg også. Det er snakk om 8 timer der bakterier får herje uavbrutt i munnen din. Dette kan du bli bedre på. Sminke/hud: Du gjør som du selv vil, men huden din vil nok få mer utav det om du tar den dypere rensen om kvelden. Da har den hele natten på seg til å komme seg igjen til neste lag med sminke.
Wildy Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 Pusse tenneren er et must før jeg legger meg, men foruten det kan jeg godt finne puta uten å væske meg nevneverdig. Kroppsvvask pluss edlere deler flere ganger om dagen er nå litt overkill for min del....
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #10 Skrevet 1. februar 2012 Overreaksjon. Du har ingenting med hva hun gjør, og ikke VET du hva hun gjør heller. Selv fjerner jeg sminke fort og greit med en serviett om kvelden (dypere rens hver morgen) og pusser ikke tennene om kvelden. En gang om dagen er nok, når man i tillegg bruker tannstikker. Min lenke Tannlegens anbefaling er å pusse to ganger om dagen. - Det er fornuftig å legge den første tannpussen før frokost i stedet for etter. Mye av det vi spiser og drikker, er sure matbestanddeler som bløter opp tannoverflaten. Når vi pusser rett etter frokost, sliter pussen mer på tennene. Det er viktig å pusse grundig før vi legger oss om kvelden, for da dannes det mest bakteriebelegg på tennene, påpeker Meyer. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #11 Skrevet 1. februar 2012 Kanskje hun dusjer/vasker seg og fjerner sminke/renser ansiktet tidligere på kvelden, for å slippe å gjøre det akkurat når hun skal legge seg? Nei, det gjør hun ikke.. Går rett til sengs Og til dere andre som spør om hvorfor jeg snoker: Jeg snoker ikke, synes bare det er litt merkelig (Og kanskje litt ekkelt?) at hun ikke pusser tennene. GRUNNEN til at jeg la merke til det, er at hun lot tannbørsten stå igjen når hun reiste hjem på ferie. Og jeg har soverom rett ved siden av badet, og vet at hun aldri går på badet på kveldstid. Først kvelds, så rett i seng. Det blir jo spurt om mye merkeligere ting, så hvorfor ikke enda en tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #12 Skrevet 1. februar 2012 Nei, det gjør hun ikke.. Går rett til sengs Og til dere andre som spør om hvorfor jeg snoker: Jeg snoker ikke, synes bare det er litt merkelig (Og kanskje litt ekkelt?) at hun ikke pusser tennene. GRUNNEN til at jeg la merke til det, er at hun lot tannbørsten stå igjen når hun reiste hjem på ferie. Og jeg har soverom rett ved siden av badet, og vet at hun aldri går på badet på kveldstid. Først kvelds, så rett i seng. Det blir jo spurt om mye merkeligere ting, så hvorfor ikke enda en tenker jeg Jeg har tannkost fast hjemme hos mine foreldre, en hos svigerforeldre, og en i toalettveska i tillegg til den jeg har på badet hjemme Så det at hun ikke tok med tannkosten trenger ikke å betyr noe.
Ziphud Skrevet 1. februar 2012 #13 Skrevet 1. februar 2012 Vi har altfor lett for å sette standarden for andre mennesker med oss selv som referanse. Det kan man ikke gjøre, da ingen er like. Jeg personlig vasker meg ikke like mye som deg, men jeg setter ikke spørsmålstegn ved dine rutiner av den grunn. 1
bollemusa22 Skrevet 1. februar 2012 #14 Skrevet 1. februar 2012 Vi har altfor lett for å sette standarden for andre mennesker med oss selv som referanse. Det kan man ikke gjøre, da ingen er like. Jeg personlig vasker meg ikke like mye som deg, men jeg setter ikke spørsmålstegn ved dine rutiner av den grunn. but still, å ikke pusse tenner? Jeg pusser ikke like mye som TS, men å ikke pusse tenner før man legger seg synes jeg bare er kvalmt.
CalidumCor Skrevet 1. februar 2012 #15 Skrevet 1. februar 2012 Påvirker dette deg egentlig på noe vis? Lukter hun? Dårlig ånde? Hvis ikke syns jeg ikke du skal henge deg opp i hennes rutiner, hun trives vel med å gjøre det sånn da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå