Turid12 Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Hallo! Har nå fysikk 1 i VG2, og har en grei 4`er i faget. Slet en del i begynnelsen med å komme inn i tankegangen, men det kom seg etter hvert. Det jeg liker minst er regningen, har grei kontroll på det du kan "lese deg til". Så nå lurer jeg på - hvor vanskelig er egentlig F2? Kommer jeg til å greie det? Det fremgår jo ofte som skrekkeksempelet på det tyngste faget du kan ta på videregående! Noen erfaringer, råd og dele?
FrøkenDetektiv Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Matte/formler er jo selve essensen i fysikkfaget, så "sliter" du med matten i fysikk-1-pensumet, vet jeg ikke om jeg ville anbefalt deg å gå videre med det. Fysikk 2 er det dessuten INGEN videre studier som krever. Den eneste fordelen man får er et helt realfagspoeng, men da kan man vel likegodt slenge seg på R2 heller, eller ta fult opp med kjemi? Mye av fysikk-2-pensumet bygger videre på fysikk-1-pensumet, men tar det på et mye høyere nivå. Men det er klart at om du brenner for fysikk og synes faget generelt er interessant, så bør du jo bare kjøre på.;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå