Lun-a Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Jeg er ikke veldig pratsom, men er ikke akkurat beskjeden, det er vel heller det at jeg ikke alltid har så mye jeg skulle sagt, da spesielt i større grupper. Men med mine aller beste venner kan jeg prate om det meste uten at jeg tenker over det. Men når det kommer til å prate med gutter jeg liker, så blir det bare blankt. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si. Om det er noen som har noen tips til samtaleemner så setter jeg pris på at dere roper det ut her. Jeg kjenner ham litt fra før så må være noe mer enn basic smalltalk;) vi rotet sammen etter en fest (noe som er veldig uvanlig for meg) for en 2 måneders tid siden, og har i etterkant snakket et par ganger på fb. Jeg greier ikke glemme ham, men nå vet jeg ikke hva jeg skal snakke om. Vil ikke at det skal virke som om jeg er for interessert (da jeg er usikker på om han liker meg), men er også redd for å virke for uinteressert om han da faktisk liker meg (idiotisk, jeg vet). Tror jeg holder på å bli gal av å tenke på dette. Nå bor han i en annen by, men kommer muligens til å møte ham igjen da klassen min skal på studietur dit. Jeg er redd for at det kommer til å bli litt sånn "awkward-moment". Neste år flytter jeg også dit, så vil liksom ikke at det skal bli pinlig. Help anyone?
Steinar40 Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Ikke mye hjelp av å få av meg her dessverre. Min erfaring er at lite å prate om rett og slett betyr dårlig/manglende personkjemi. Og da er det ikke mye å kaste bort tid og krefter på.
Lun-a Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2012 Ikke mye hjelp av å få av meg her dessverre. Min erfaring er at lite å prate om rett og slett betyr dårlig/manglende personkjemi. Og da er det ikke mye å kaste bort tid og krefter på. er ganske enig med deg der, men føler liksom det blir litt annerledes når en snakker via internett, da blir jeg gjerne veldig overanalyserende i forhold til hva jeg skal/ikke skal si, spesielt siden jeg ikke har særlig erfaring i det å snakke med gutter :/
Steinar40 Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 er ganske enig med deg der, men føler liksom det blir litt annerledes når en snakker via internett, da blir jeg gjerne veldig overanalyserende i forhold til hva jeg skal/ikke skal si, spesielt siden jeg ikke har særlig erfaring i det å snakke med gutter :/ Men akkurat når det kommer til personkjemi så spiller kjønn mindre rolle. Du har sikkert merket at du får god kontakt med enkelte venninner, og at dere kan prate veldig lett i sammen. Mens med andre er det nesten helt håpløst å få til en samtale. Blir nesten som trekke tenner hos tannlegen da vettu Denne naturlige (men mystiske) personkjemien må man ha. Samme hvilket kjønn det dreier seg om. Men enda viktigere er det når det dreier seg om en kjæreste.
Lun-a Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2012 jeg pleier å være beskjeden når jeg treffer nye folk, det går alltid en lang stund før jeg føler meg helt trygg på dem og kan snakke helt åpent. Det var også slik med de som er mine aller beste venner idag, så jeg tror ikke det skal stå på kjemien i dette tilfellet, men heller det at jeg ikke er så "vågal" i sosiale sammenhenger, da trenger jeg endel tid. Da vi trefftest hadde vi ikke særlig problemer med å snakke sammen, men føler det ble litt pinlig i etterkant av den festen, spesielt da han skulle flytte noen dager etterpå. Så det var ikke særlig gjennomtenkt av noen av oss. Jeg har alltid hatt lettere å snakke med jenter enn gutter, og om det er noen jeg liker blir det liksom ekstra vanskelig. Det kommer seg etterhvert, men jeg føler det er bedre å snakke irl enn via nettet om du skjønner, da føler jeg meg litt sikrere på hvordan ting blir mottatt
Steinar40 Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 jeg pleier å være beskjeden når jeg treffer nye folk, det går alltid en lang stund før jeg føler meg helt trygg på dem og kan snakke helt åpent. Det var også slik med de som er mine aller beste venner idag, så jeg tror ikke det skal stå på kjemien i dette tilfellet, men heller det at jeg ikke er så "vågal" i sosiale sammenhenger, da trenger jeg endel tid. Da vi trefftest hadde vi ikke særlig problemer med å snakke sammen, men føler det ble litt pinlig i etterkant av den festen, spesielt da han skulle flytte noen dager etterpå. Så det var ikke særlig gjennomtenkt av noen av oss. Jeg har alltid hatt lettere å snakke med jenter enn gutter, og om det er noen jeg liker blir det liksom ekstra vanskelig. Det kommer seg etterhvert, men jeg føler det er bedre å snakke irl enn via nettet om du skjønner, da føler jeg meg litt sikrere på hvordan ting blir mottatt Ja, det er sant det. Kommunikasjon med meldinger skaper fort helt unødvendige misforståelser. Kan man unngå for mange meldinger så er det mye bedre. Og i en kjærestesituasjon så må man unngå det. Blir ikke noe greie på det. Ikke vet man om man har noen personkjemi heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå