Gå til innhold

Barnevogn med 2 vanlige og 2 litt mindre svinghjul

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurte på om det er noen her på KG som har erfaring med en vogn som for eksempel Teutonia Cosmo; to vanlige bakhjul og to litt mindre svinghjul foran.

Er det lett å kjøre i snø og sand eller er det bedre med store/større hjul?

Og er det noen som har Teutonia Cosmo? Fornøyd med vognen?

Hva er viktig å se etter når man vil skaffe seg en vogn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke Teutonia, men har Brio Sing, som også ha to vanlige og to svinghjul, bestilte den fra Sverige med barnesete som kan klikkes på understellet. Ville ikke ha trehjuling da jeg opplever dem som ustabile.

Hadde en "vanlig" vogn til første barn, en rimelig Troller duovogn, og den var nok enklere på vinterføre (den hadde skikkelige, store gummihjul), men var tung og vrien å manøvrere i butikker ol. Denne er en drøm i forhold :) Det kommer egentlig an på hva man gjør mest; triller i byen og i butikker, eller triller mye i skogen og på snøføre. Brio går greit å trille i snøen altså, men man setter seg lettere fast med de små hjulene foran (drar som regel bare vogna bak meg der det er litt mye snø).

Gjest Kvikklunsj
Skrevet

Vi har brukt bugaboo cameleon. Var avhengig av vinterhjulene (like som bakhjulene) når vi trillet i snø, på grus, i terrenget... :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Teutonia Mistral S, som har to vanlige hjul og to små svinghjul. Elsker den på sommeren, men den er fæl i løs snø. På brøytet vei med godt vinterføre går det helt fint, men på ubrøytet vei, over brøytekanter, slaps osv, er den et H... å få med seg. Har ofte dradd den bakover mens den sklir som en slede, fordi svinghjulene har låst seg pga store klumper med slaps...

Heldigvis bor jeg et sted med lite snø :) Den er helt genial på bart føre, mye lettere å trille enn vogner med fire faste hjul!

Skrevet

tusen takk for svar:) Det var det jeg egentlig trodde: at den er perfekt å kjøre med på asfalt, butikken etc men ikke i snøen. Egentlig har jeg lyst til å finne en vogn med 2 store bakhjul og 2 store svinghjul foran, men har ikke enda funnet en, utenom denne: Transit Combo. Også står det at den er veldig god å kjøre med i skogen og på stranda. Så da går jeg ut ifra at den er kanskje enkelt å kjøre med i snø også, hvis det går bra i sand.

Jeg syns alternativene jeg har sett som emmaljunga er så store og tunge! Og vanskeligere å kjøre med enn de med 2 svinghjul. Så håper jeg finner en som jeg blir fornøyd med. men nå er det ingen baby her enda, men det er jo litt gøy å tenke på vogner og slike ting:)

Skrevet

Da jeg fikk mitt første barn sommeren 2006 gikk jeg for "best i test"barnevogna; et svært og tungt beist. Sleit med den til vinteren kom, da fikk rygg og skuldre nok, og jeg kjøpte en trehjuling med svingbart forhjul. Etter det har jeg hatt flere vogner, og aldri vurdert å kjøpe en uten svingbart forhjul igjen.

For to uker siden fikk jeg mitt andre barn, og hadde en sjekkliste da det skulle kjøpes vogn:

-Svingbare forhjul (ville ha 4 hjul denne gangen)

-Luftdekk (ikke sånne små gummihjul)

-Stor vognbag (siden jeg måtte ha voksipose i bagen)

-Adaptere for å feste bilstol på vognstellet (utrolig praktisk!!!)

-Sportsdel som kunne vendes begge veier (både mot den som triller og mot verden)

Valget falt på en Maxi Cosi Mura 4, en av veldig få vogner som hadde alt jeg ville ha. Vet ikke om den er et alternativ for deg, men den passer iallefall oss utmerket :hoppendeglad:

Den har allerede blitt kjørt i snø, på is, på asfalt og i butikk. Glimrende vogn!

Lykke til med valg av vogn, det er masse fint å velge i der ute :)

Skrevet

virker som du har akkurat samme krav som jeg har! Har også sett litt på vognen dere har nå og den ser veldig fin og bra ut. Det var akkurat slike hjul jeg hadde tenkt på. Tusen takk for tipset:):)

Skrevet

Men man kan jo låse de svingbare forhjulene, blir de ikke bedre i snøen da?

Skrevet

Jeg kan også skrive under på at maxi cosi vogna er helt super!!

Gjest Little princess
Skrevet

Easywalker qtro (med og uten bag) fyller nok kravene dine også :) der finnes det både plasthjul og luftfylte vinterhjul som er nesten like store som bakhjulene. Jeg har ikke prøvd den enda, men den skal vi ha i alle fall! Fått strålende tilbakemeldinger fra andre som har den :)

Skrevet

Jeg har Brio Go og synes den er helt ok i snø. Alle vogner er tunge i løs snø, sånn er det bare.

Den var veldig fin den du linket til, men jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe noe jeg ikke kunne se og ta på før jeg kjøpte.

Skrevet

Jeg har Brio Go og synes den er helt ok i snø. Alle vogner er tunge i løs snø, sånn er det bare.

Den var veldig fin den du linket til, men jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe noe jeg ikke kunne se og ta på før jeg kjøpte.

ja, det er nok sant. tror ingen vogn er super enkelt å kjøre i snøen med, men noen er sikkert bedre enn andre.

Jeg kommer fra Nederland og er der flere ganger i året, og butikken der de selger den vognen som jeg linket til er i samme by som foreldrene mine bor i, så da blir det enkelt å prøvekjøre noen ganger og teste hvordan den er! I den butikken har die en slags bane med sand og en annen med vanlig terreng og en annen med en slags skogsterreng og der kan du prøve ut vognen:)

Kommer nok til å kjøpe en vogn i nederland uansett. Litt billigere!:)

Skrevet

Brio Go har vi også tittet på.

Vi får sommerbarn, så det er viktig det er plass til godt med voksipose, klær og halvt år gammelt baby til neste vinter.

Hvordan er de hjulene som er gummihjul, men stive?

Om dere forstår... Altså ikke dekk som på sykkel, men ikke de gammeldagse smale og tynne hjulene heller.

Skrevet

Hvis med med voksipose mener Voksi Classic, får du neppe plass til det og en halvtåring i bagen på Go, men sportsdelen på Go er en av de luneste sporstvognene jeg har sett, og i den er det god plass til Voksi Classic.

Skrevet (endret)

Har god plass i bagen på brio Go og min på straks 7 mnd og voksi classic. Eneste ulempen jeg ser med Go vogna er at sportsdelen ikke kan legges helt flatt og min er en sidesover ;)

Endret av liv
Skrevet

Kanskje det bare var min som var litt for rund. Jeg synes det var trangt da han var 4 mnd. :fnise:

Skrevet

De som har Maxi Cosi Mura 4 kan sikkert svare opå dette spørsmålet: Jeg leste nemlig på nettet at ryggstøtten ikke er så høy på denne vognen. Så jeg lurer på om det er noe behagelig for en 2,5 åring å ligge der. Er det nok plass i denne vognen da?

Også lurte jeg på om det er plass til en Voksi pose i denne vognen:)

Skrevet

Ikke tenk på at bagen behøver å være så stor at man får plass til vinterpose til en halvt års gammel unge. De aller, aller fleste bytter til sportsvogn på den tida uansett. Selv om de er søte og små, og vi ønsker at de skal være baby lenge, så begynner de gjerne å bli store og vitebegjærlige (nysgjerrige) på den tida og vil gjerne sitte litt oppe innimellom.

En god vognpose i ei god sportsvogn med stormtrekk holder faktisk lenge. Og hvis man syns det blir for kaldt så kan man jo legge over et ullpledd i tillegg :)

Skrevet

nei, jeg tenkte ikke på bagen, men jeg tenkte på sportsdelen, om ryggstøtten er litt liten for det leste jeg i en review om vognen. Er det noen som har erfaring med denne vognen og kan si litt om ryggstøtten?

Skrevet

nei, jeg tenkte ikke på bagen, men jeg tenkte på sportsdelen, om ryggstøtten er litt liten for det leste jeg i en review om vognen. Er det noen som har erfaring med denne vognen og kan si litt om ryggstøtten?

Nå er bare gutten min 1,5, men han er ganske lang. Var vel 86cm ved 15 mnd og har stukket seg litt etter det også. (har ikke målt han) Han sover iallefall godt i denne vogna enda, selv med full vinterbekledning.

Jeg kan heller ikke svare deg med tanke på voksipose. Selv har jeg en fleese pose som er festet i sidene og lammeskinn som ligger nedi. På kalde dager bruker jeg også dyne inni posen. Dette har fungert for oss. Vil tro at om posen kommer med selehull, så vil den passe fint inn i vogna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...