Gå til innhold

fikk du et "heng" over ks arret?  

43 stemmer

1. 1. fikk du et "heng" over ks arret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på hvorfor mange modeller, kjendiser og folk med penger velger keisersnitt fordi at de vil beholde den fine kroppen egentlig?er det fordi at de strammer opp magen i tillegg etter babyen er ute?

etter ks har jeg fått et "heng" over ks arret, jeg googlet dette og fant på flere sider at dette var ganske normalt!?

linker:

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=589879

http://www.babyverden.no/Forum/Svangerskap-barn-og-familieliv/Svangerskapet/Fodselen/Keisersnitt/Arr-etter-keisersnitt/78479T/

bilde av hengemagen:

C+Section+Scar+2.JPG

dette er ikke bare løs hud som henger over arret, men hardt klumpete arrvev over arret, så det går liksom ikke an og få vekk noengang heller uten bukplastikk...

må si at jeg er ganske overrasket..

noen andre her inne som har fått en slik hengemage etter keisersnitt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slowpoke
Skrevet

Jeg har slik. Ganske ekstremt også. Kommer mest sansynlig til å spare til en opprasjon for å ordne det etter at jeg er ferdig med barn.

Jeg var heller ikke klar over at det var ganske vanlig før etter at jeg tok KS selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også heng over arret mitt.

Skjønner ikke helt logikken med å velge ks for å beholde den fine kroppen ihvertfall. Det tar lenger tid før man kan begynne å trene igjen, og det nederste henget er nesten umulig å få bort etter hva jeg har hørt fordi magen (og ofte musklene) har vært kuttet opp.

• Liker 1
Skrevet

Kjendisene får vel utført mageplastikk med det samme? Noen ganger har jeg lurt på om de velger keisersnitt fordi de er redd for å blottlegge sine edlere deler på sitt minst attraktive.

Selv har ikke jeg fått slik mage etter ks, men er gravid nå og ender antakelig opp med ks igjen. Så får vi se.

Skrevet

Jeg har også heng, og jeg fødte vaginalt......

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også heng, og jeg fødte vaginalt......

Det er like vanlig at det skjer etter vaginale fødsler.

Skrevet

Heng etter væskeansamling i huden under navlen og det ble et helsikkes heng etter snittet. *sukk*

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde "heng" etter KS jeg også, helt til jeg så bildet til ts.

Nei, jeg har ikke heng, bare litt mer mage over arret, men ikke noe "løst" som henger slik som det der.

Skrevet (endret)

Hvis det er halvannen måned siden du fødte har ikke kroppen rukket å komme tilbake til normalen ennå. Kan hende du ender opp med et permanent heng, men det kan også godt hende at det trekker seg helt tilbake. Og arrvev føles hardt og klumpete i lang tid før det har grodd skikkelig.

Tror ikke du vil se det endelige resultatet før om et halvt til et helt år! :)(Har selv et par operasjonsarr. Det så helt grusomt ut i laang tid, men nå er det bare en tynn hard strek igjen.)

Endret av Piri Formis
Skrevet

Jeg har også slik.. håper det forsvinner etterhvert!

• 9 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
^me^ skrev (På 1.2.2012 den 18.23):

jeg lurer på hvorfor mange modeller, kjendiser og folk med penger velger keisersnitt fordi at de vil beholde den fine kroppen egentlig?er det fordi at de strammer opp magen i tillegg etter babyen er ute?

etter ks har jeg fått et "heng" over ks arret, jeg googlet dette og fant på flere sider at dette var ganske normalt!?

linker:

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=589879

http://www.babyverden.no/Forum/Svangerskap-barn-og-familieliv/Svangerskapet/Fodselen/Keisersnitt/Arr-etter-keisersnitt/78479T/

bilde av hengemagen:

C+Section+Scar+2.JPG

dette er ikke bare løs hud som henger over arret, men hardt klumpete arrvev over arret, så det går liksom ikke an og få vekk noengang heller uten bukplastikk...

må si at jeg er ganske overrasket..

noen andre her inne som har fått en slik hengemage etter keisersnitt?

Du er Beautiful! Fin slank kropp med fine former. 

Anonymkode: 8723b...fe3

Skrevet

Jeg har også et slikt etter to keisersnitt. Litt mer faktisk. Er slank ellers, det virker rett og slett som om det er strammet litt for godt når man har sydd igjen!

Anonymkode: ffc6d...fc9

Skrevet

Fikk heng etter ks nr 2. Kjipt for magen er min største fortrinn som dame... 

Anonymkode: 90045...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...