Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du kom mellom en Bjørn og ungen dens

fa  

23 stemmer

1. 1. fa

• Spilt Død
      7
    • Løpt for live
      5
    • Bltit stiv a skrekk
      5
    • Angrepet Bjørnen
      6

Anbefalte innlegg

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Hva hadde du gjort om du kom mellom en Bjørn og ungen dens

og i dette senario har du ingen våpen så du kan ikke skyte den.

Skrevet

Jeg ville ikke spilt død, da jeg har hørt det burde man ikke gjøre, i motsetning til det som er populært å si.

Jeg tror jeg ville prøvd å rygge unna, sakte. Hvis bjørnen hadde gjort tegn til å følge etter hadde jeg brukt jakka mi til å se større ut, men det hadde antagelig ikke funka så mye akkurat.

Og da ville jeg nok antagelig falt om og grått som en liten unge :fnise:

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

er det en nedoverbakke eller et tre i nærheten?

Gjest Corto Maltese
Skrevet

er det en nedoverbakke eller et tre i nærheten?

Ja

men det ville ikke hjulpet en bjørn kan fint klatre i trær og den løper nok fortere nedover en hva du gjør

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg hadde sikkert stivna totalt i skrekk. Men man vet jo ikke før man er i situasjonen. Men det er det jeg ser for meg at jeg ville ha gjort, selv om det nok ikke er det smarteste.

Gjest UngKalven
Skrevet

Jeg ville rygget rolig bakover vendt mot bjørnen. Men sånn at jeg kommer bortfra ungen også. Prøvd å virket rolig.

Hvis den angriper ville jeg vel prøvd å løpe. Om den får tak i meg ville jeg spilt død etter første slaget.

Skrevet (endret)

Plan: Lagt meg ned og spille død.

Realistisk: Stivnet og dødd av skrekk.

Endret av Mubba
  • Liker 1
Skrevet

Ville forsøkt å opptre så naturlig og lite truende som mulig, snakket rolig og gått derifra, om binna fulgte etter så hadde jeg stått helt stille.

Skrevet (endret)

Hadde nok begynt å løpe av ren refleks. To sekunder senere hadde jeg møtt mannen med ljåen.

Endret av Sinner
Skrevet

Logget på KG og spurt om råd. Selvfølgelig!

• Liker 8
Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Ja

men det ville ikke hjulpet en bjørn kan fint klatre i trær og den løper nok fortere nedover en hva du gjør

Bjørner klarer så og si ikke løpe skrått nedover en bakke (: så hvis det er en nedoverbakke hadde jeg tatt den veien, skrått vel og merke, så kunne jeg sett på bjørnen trille nedover bakken :lur:

Skrevet

En jeger ville skutt og drept bjørn-ungen, så skadeskutt mora, for så å bli angrepet også si at det var et uprovosert angrep fra bjørnens side og at han på mirakeløst vis klarte å sette inn et skudd etter angrepet da han lå i en blodpøl på bakken ute av stand til å bevege seg :roll:

Tviler på at man var i livsfare ovenfor binna med mindre man viser veldig truende og provoserende adferd

Gjest UngKalven
Skrevet

Logget på KG og spurt om råd. Selvfølgelig!

Haha, jeg ville ringt 1881.

• Liker 2
Skrevet

Ja

Som de sier i Alaska:

Er det en Grizzly bjørn klatre opp i nærmeste tre og vente noen dager. Da Grizzly bjørnen eller også kalt Ursus Horribilies ( kult navn) ikke klatrer i trær.

Vis du treffer på en Brunbjørn spring nedoverbakke da de har korte forlabber.

Treffer du en Kodiak bjørn ja da sier de i Alaska at du har et problem.....

Ellers sier de om Isbjørn at det ikke er de Isbjørnene du ser som er problemet.

Annonse
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Som de sier i Alaska:

Er det en Grizzly bjørn klatre opp i nærmeste tre og vente noen dager. Da Grizzly bjørnen eller også kalt Ursus Horribilies ( kult navn) ikke klatrer i trær.

Vis du treffer på en Brunbjørn spring nedoverbakke da de har korte forlabber.

Treffer du en Kodiak bjørn ja da sier de i Alaska at du har et problem.....

Ellers sier de om Isbjørn at det ikke er de Isbjørnene du ser som er problemet.

Vi er ikke i Alaska

Skrevet

Vi er ikke i Alaska

Men brunbjørn har vi vel her og :)

Skrevet

Jeg ville lekt Chuck Norris og angrepet bjørnen. Helt klart det smarteste alternativet! :jepp:

...noen som kommer i begravelsen min?

• Liker 1
Skrevet

De siste bjørne angrepene er det faktisk hunden som har vært problemet. Bjørnen angriper hunden som da springer til eieren med bjørnen i hælene. Vanligvis så er bjørnen sky ovenfor mennesker

• Liker 1
Skrevet

Vi er ikke i Alaska

Brunbjørn har vi her og da er løsningen å springe nedoverbakke.

Å leke død hjelper bare til bjørnen setter hoggtanna i rumpeballene for å se om du virkelig er død.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...