AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Velger å være anonym her, dette er kanskje et litt teit spørsmål. Jeg skal få penger av universitet mitt i utlandet fordi jeg har betalt for mye. Jeg ble bedt om å sende kontonummer, men mor sier at kanskje det ikke er riktig siden det er i utlandet. Jeg ville da tro at mitt kontonummer er mitt kontonummer uansett, til og med i utlandet. Hva tror dere?
Gjest Mahareth Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Jeg tror det beste du kan gjøre er å ringe banken og spørre dem. Er ganske så sikker på at det med kontonummer fungerer på samme vis som telefonnummer, at du må ha en "retningskode" foran. "Retningskoden" vet jeg ikke hva er.
Tussilago_2 Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 (endret) du må nok sende kontonummer + swift kode og/eller IBAN kode, det enkleste er ofte å bruke begge (får du fra banken din) Endret 1. februar 2012 av Tussilago_2
ViC* Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Kontonummer er kontonummer. Du trenger ikke retningsnummer e.l.
Gjest Jytte Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Hvis du skal få penger på konto fra utlandet så bør du benytte din banks IBAN-kode. Her ser du en grei forklaring fra DNB. Da jeg skulle få penger fra utlandet så ringte jeg banken først og fikk disse kodene. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Hvis du skal få penger på konto fra utlandet så bør du benytte din banks IBAN-kode. Her ser du en grei forklaring fra DNB. Da jeg skulle få penger fra utlandet så ringte jeg banken først og fikk disse kodene. Jeg ringte banken min og fikk forklart hvordan jeg skulle gjøre det med IBAN og SWIFT kode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå