Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg har fått tilbud om en jobb fra 1 april. Fikk brev i posten her om dagen med vedlagt arbeidsavtale. Jeg skulle skrive under arb.avtalen og sende den i retur dersom jeg ønsket jobben, eller skrive skriftelig beskjed innen en uke dersom jeg ikke aksepterte tilbudet. Jeg ønsker å takke ja til jobben, men av forskjellige grunner har jeg ikke mulighet til å begynne før i barnehagestart i august. det er selvfølgelig fare for at jeg da ikke får jobben... men jeg er siste som er innstilt og tviler på at de utlyser stillingen på nytt. da venter de heller på meg... eller hva tror dere? Men så til det egentlige spørsmålet mitt... hvordan skal jeg formulere meg i brevet? Bør vel prøve å skrive det litt formelt eller? Tips? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Informerte du om dette på intervjuet?

Skrevet

Jeg ville ringt dem så snart som mulig og hørt hva de selv tenker om saken.

Og så lurer jeg litt: Har du ikke vært på jobbintervju? Slike ting bør man gjerne informere om når man søker en stilling, slik at arbeidgiver vet hva de har å forholde seg til.

Skrevet

Er det ikkje mest naturleg å ringe dei for å høyre om det faktisk er aktuelt for dei at du ikkje kan starte før i august?

Skrevet

Jeg har vært på intervju og de vet om min situasjon. Saken er den at jeg nå er i svangerskapspermisjon. Jeg skulle tenke på saken og prøve å få tak i barnepass. Da dette ikke er så lett her vi bor, er jeg nødt til å bli hjemme til gutten min kan begynne i barnehage. Egentlig ønsker jeg å gå hjemme med gam også... det er første barnet mitt og jeg får jo aldri denne tiden tilbake. dessuten er han bare 8mnd så jeg synes det er litt for tidlig å sette han bort til andre.

Kan selvfølgelig ringe... men tenkte kanskje at jeg burde sende det skeiftelig slik de ba om i brevet? Tenker jo å skrive at jeg er svært interessert, men at avtalen må forandres i forhold til startdato...

Skrevet

Jeg har vært på intervju og de vet om min situasjon. Saken er den at jeg nå er i svangerskapspermisjon. Jeg skulle tenke på saken og prøve å få tak i barnepass. Da dette ikke er så lett her vi bor, er jeg nødt til å bli hjemme til gutten min kan begynne i barnehage. Egentlig ønsker jeg å gå hjemme med gam også... det er første barnet mitt og jeg får jo aldri denne tiden tilbake. dessuten er han bare 8mnd så jeg synes det er litt for tidlig å sette han bort til andre.

Kan selvfølgelig ringe... men tenkte kanskje at jeg burde sende det skeiftelig slik de ba om i brevet? Tenker jo å skrive at jeg er svært interessert, men at avtalen må forandres i forhold til startdato...

Ja, nettopp - avtalen må forandres. Dermed blir det etter min mening feil å skrive under på det du har fått tilsendt nå, der oppstart er satt til 1. april. Ring arbeidsgiver i morgen og fortell dem at du ikke har fått ordnet med barnepass, så får dere diskutere dere fram til en god løsning. Etter det sender de deg enten en ny arbeidsavtale som du skriver under på, eller du kan sende dem et skriftlig avslag dersom dere enige om at det var det beste. Lykke til! :)

Skrevet

Tenkte aldri å underskrive. tenkte å sende de brev hvor jeg forklarer. deretter regner jeg jo med å få nytt tilbud/avtale i posten... eller en tlf om at heg ikke lenger er aktuell. tenker jeg helt feil?

Skrevet

Tenkte aldri å underskrive. tenkte å sende de brev hvor jeg forklarer. deretter regner jeg jo med å få nytt tilbud/avtale i posten... eller en tlf om at heg ikke lenger er aktuell. tenker jeg helt feil?

Eg meiner at det å sende brev tilbake for så å vente på svarbrev/telefon er mykje meir tungvint enn det treng å vere. Både du og arbeidsgjevar får ei raskare avklaring dersom du ringer først. Og det er du som har noko å forklare/spørje om.

Skrevet

Jeg ville ringt dem i morgen. Over telefon går alt mye fortere, og eventuelle spørsmål og oppklaringer fra begge sider kan taes umiddelbart. Og så kan du spørre dem om de ønsker å få dette skriftlig i tillegg til telefonsamtalen.

Men for all del, det er du som kjenner best til den aktuelle arbeidgiveren, og du som er best i stand til å avgjøre hvordan du skal gå fram. Masse lykke til - håper det går i orden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...