Vera Vinge Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #21 Skrevet 18. februar 2012 Det husker jeg at jeg tenkte også... Forhåpentligvis går det snart over! Jeg brukte Avent sin elektriske pumpe. Men er det veldig sårt og vondt, både å pumpe og amme? Du har ikke fått sopp på brystvortene i tillegg da? Nei,amming er ikke sårt,så tror ikke det kan være sopp da? Bare pumping på det ene brystet som er sårt og vanskelig.
Sushi Skrevet 19. februar 2012 #22 Skrevet 19. februar 2012 Nei,amming er ikke sårt,så tror ikke det kan være sopp da? Bare pumping på det ene brystet som er sårt og vanskelig. Nei, da er det sikkert ikke sopp, heldigvis. Da er det vel bare lufting av puppene som gjelder, og kanskje en god salve.
Anaconda Skrevet 24. august 2014 #23 Skrevet 24. august 2014 Gammel tråd, men ser om jeg får respons likevel siden jeg kjenner meg igjen i problemene som blir beskrevet her...Litt unødvendig å starte en ny en om nøyaktig det samme.... Jeg har tette melkeganger "hele tiden" (annenhver dag eller mer) og pga hyppig tømming har dette nok ført til overproduksjon. Jeg vurderer nå å prøve intervall-amming. Men i denne tråden skriver dere (sushi) om pumping hver morgen. Var det virkelig nødvendig? Det kommer kanskje an på hvem som kom først av høna eller egget. Jeg tror jeg har for mye produksjon som et resultat av tette melkeganger (hyppig tømming), men noen kanskje har tette melkeganger av for mye produksjon i utgangspunktet. Vel, en ond sirkel er det i alle fall ....
Sushi Skrevet 24. august 2014 #24 Skrevet 24. august 2014 Morsomt at du skulle dra opp denne tråden igjen. Får vondt i puppene av å lese om alle problemene jeg hadde i forrige ammeperiode... Nå har jeg ganske nylig fått barn nummer to og ammer igjen. Jeg fikk overproduksjon også denne gangen, men var litt bedre forberedt og klarte å redusere melkemengden. Jeg brukte denne metoden: http://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon Den fungerte faktisk veldig bra! Har hatt noen "tilbakefall" med tette melkeganger, men intervallamming har retta opp i det før det er blitt for ille. Pumpa har stort sett fått hvile denne gangen, jeg har nesten ikke melk i fryseren!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #25 Skrevet 25. august 2014 Jeg er med Sushi på dette her! Var helt på fortvilt pga overproduksjon, vonde pupper og tette melkeganger, babyen som aldri spiste lengre enn 5 min av gangen og så ut til å kvele seg i melka. Og på helsestasjon mente de at jeg hadde et luksus-problem, det at jeg hadde for mye melk. Og at pumping skulle hjelpe, men pumping gjorde jo bare at puppene produserte mer og mer melk, og både jeg og babyen svømte praktisk sett i melk som rant fra begge pupper, mens vi ammet. Jeg begynte å grine når jeg leste den artikkelen på ammehjelpen.no som Sushi refererer til, da gikk det opp et lys for meg. Og nå er vi på intervall-amming, og jeg føler at det går så mye bedre nå. Spesielt en av puppene tilpasset seg fort, men den andre blir vel bedre etterhvert den og. Og på helsestasjon anbefalte de meg å kjøpe elektrisk pumpe!! Tør ikke å tenke på hva ville skjedd hvis jeg begynte å bruke den.. Tror jeg ville druknet hele leiligheten her i morsmelk...Anonymous poster hash: b018b...227
Gjest Nesevisa Skrevet 26. august 2014 #26 Skrevet 26. august 2014 Jepp. Det var intervallamming som ble redningen her også.
Sushi Skrevet 26. august 2014 #27 Skrevet 26. august 2014 Kjenner meg igjen i det å føle at man bader i morsmelk! Og det med at man ikke blir tatt alvorlig på helsestasjonen. Jeg fikk også bare høre at jeg var heldig, og ingen hadde noen råd til meg. Følte meg ikke særlig HELDIG - med en baby som fikk vondt i magen av melka mi, pupper som stadig ble vonde og tette, feber med jevne mellomrom osv.
Vera Vinge Skrevet 26. august 2014 Forfatter #28 Skrevet 26. august 2014 Jeg ser at min gamle tråd er oppe igjen, og jeg får vondt i puppene bare av å lese om dette. Det er ikke alle helsesøstre som kan så mye om dette, men overproduksjon kan være utrolig plagsomt, ja. Jeg fant heldigvis løsningen i blokkamming, jeg også og slapp å pumpe hver morgen (noe som uansett funket dårlig på det ene brystet). Med nr to var ikke dette et problem over hodet, sikkert pga annen baby, men klart fordi jeg lærte mye etter første runde.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #29 Skrevet 26. august 2014 Tror jeg ville druknet hele leiligheten her i morsmelk...Anonymous poster hash: b018b...227 Anonymous poster hash: e2145...34b
Qwop Skrevet 21. juni 2016 #30 Skrevet 21. juni 2016 Sliter med overproduksjon og tette melkeganger nå med nummer 2 😧 Først med 40 i feber klarte jeg å lure meg til legen, der jeg fikk en skikkelig hestekur. Satser på at jeg slipper dette flere ganger 😫😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå